Dfi Lanparty problem med det ena nätverks porten

Permalänk
Medlem

Dfi Lanparty problem med det ena nätverks porten

Jag har problem med min ena nätverks port.
Mitt moderkort är ett DFI Lanparty nF4 SLI-DR nForce4 SLI.
Den ena porten är Marvell 88E8001 Gigabit PCI den använder jag till internet och den fungerar klockrent.
Den andra porten är Vitesse VSC8201 Gigabit Phy den använder jag till att koppla ihop min dator och xboxen. För att den ska fungera måste jag avaktivera samt aktivera kortet. Sen fungerar det. Så måste jag göra varje gång jag ska använda det. Jag har nvidias drivruter. Tror att det är det som spökar men jag hittar inga andra som jag kan testa. Hoppas att ni har något råd att ge.

//Mheel

Permalänk
Medlem

En vild chansning är att prova windows egna drivrutiner, det fungerade mycket bättre på mitt nForce4kort.

Lycka till.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Jag har samma fel med mitt kort men har personligen inte kollat upp problemet närmare eftersom jag bara det ena till nätet...

Kommer dock följa denna tråd för att se vad problemet kan vara.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]