Permalänk
Medlem

Letar efter nytt moderkort till S939

Har kollat runt som en tok.. enda jag hittar e SLI skitmoderkort som har 2-3 pci. Vart har alla moderkort som hadde 5 pci tagit vägen? Har tittat runt lite och kommigt fram till det här

S939 med AGP finns det ett fåtal kort.. men då har alla typ 5 pci platser och det e ju bra.

S939 med PCIe Då har jag hittat ett kort med 4 st pci platser och det e MSI NeO4 kort.

Då min config ser ut så här

AMD x2 4200+
2 gig ram
GeForce 7900 GTX
Tvkort
Ljudkort
Nätkort

Det är en HP burk som jag har och vill byta ut moderkortet på. Som alla vet e ju grafikkortet rätt maffigt och ska det må ganska bra så tar det upp 3 pci platser typ om man inte vill ha ett kort som ligger slimmat mot grafikkortet. Jag har ett MSI neo4 som ligger men är inte nöjd med det.

Så vad ska jag göra. Finns det någon vänlig själ här ute som kan gräva fram ett moderkort som har iallafall 5xpci och PCIe som e ett bra kort. Vill ju kunna få ut maximal prestanda ur min burk och HP moderkortet ser ut och känns välldigt 150:- från dollasstore typ

maxpris på kortet.. tja inte över 2 lax iallafall.. men skulle det knipa så kan jag sträcka mej en 500 till

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk

Kanske idé att fundera på hur många PCI platser du egentligen behöver.
Finns många bra PCIe moderkort har idag dubbla inbyggda/integrerade nätverksportar och hyfsat bra ljudchip.
Finns också en hel del bra vivo/tv-out grafikkort.

Kanske klarar du dig med ett enstaka PCI kort, alt. PCI Express x1 kort.

Kolla runt på dom olika socket 939PCIe moderkorten och vilka funktioner som redan finns inbyggda på moderkortet.

Visa signatur

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bejon2000
Kanske idé att fundera på hur många PCI platser du egentligen behöver.
Finns många bra PCIe moderkort har idag dubbla inbyggda/integrerade nätverksportar och hyfsat bra ljudchip.
Finns också en hel del bra vivo/tv-out grafikkort.

Kanske klarar du dig med ett enstaka PCI kort, alt. PCI Express x1 kort.

Kolla runt på dom olika socket 939PCIe moderkorten och vilka funktioner som redan finns inbyggda på moderkortet.

har tvkort nätverkskort och ljudkort.. alla moderkort jag har haft har inte bra ljudkort.. då har jag haft många olika kort med olika chip.. sen har jag inte stött på någont moderkort som har bra inbyggt chip för nät heller. tycker det går åt fel håll bara. Synd att alla tillvärkare tvingar folk nästan å köpa det som finns och att det inte finns ett större urval. Det e nästan så man får gå tillbaka till AGP kort om man vill kunna välja vad man ska ha i sin burk

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive