även jag har problem med s-video

Permalänk

även jag har problem med s-video

tjena hejsan.

vet osså att här finns massa trådar om detta. men jag hitta ingen tråd om just mitt problem. men det finns säkert en tråd om det nånstans det är väl bara jag som e blind.
men till mitt problem.
har fått allting att funka nu o bilden e nice o hela kittet MEN där är ingen färg på tven. visst jag tycker det e nice med svart/vitt o fotograferar mycket med det men skulle ändå vilja ha färg. vet någon vad felet är?? jag har ett Club 3D ATI 9800Pro 128MB graffekort

tackar i förhand

M.v.h

Daniel

Visa signatur

-=-Frågar Man Inget Får Man Inget Veta-=-

Permalänk
Medlem

Låter som att du valt fel på NTSC/PAL i inställningarna. Kan inte guida dig rätt, använder varken Control Panel eller Catalyst Control Center, sorry :/

Permalänk

hmmmm verkar som att det kanske är tven det är fel på. för när jag ändrar så att tven är primäri så blir där färg på filmen på datorn. men sen när jag har dataskärmen som primäri o filmen visas på tv så är det svart vitt. sinnes. orkar inte mer snart

Visa signatur

-=-Frågar Man Inget Får Man Inget Veta-=-

Permalänk

Testa att trycke en extra gång på a/v knappen på tvn? Flera apparater väljer först kompositingången när man trycker på a/v en gång, har du då kopplat in via s-video brukar man få svart-vit bild där. Vanligen ska man då trycka a/v en gång till för att välja s-video ingången.

Permalänk

jag har skrivit en liten FAQ där lösningen förmodligen finns