Permalänk
Medlem

AMD Athlon 64 VS INTEL Pentium 4

Tja vilken prolle är Snabbast och stabilast av AMD och INTEL?
Har hör AMD av visssa och INTEL av vissa jag sjävl har en intel och tycker in att den är så kraftfull och stabil som folk vill få det att låta när dom pratar....

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

Det finns en sökfunktion i detta forum, och hade det använts till denna fråga hade du fått hundratals om inte tusentals svar på precis denna fråga.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem

FÖr att sammanfatta alla trådar som finns: Amd 64 är med samma rating som P4 i Mhz snabbare än P4:or.
Intel conroe som kommer är med största sannolikhet snabbare än både nuvarande Amd64 och de nya till AM2 socketen.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Avstängd

A64 är snabbare än P4. Dessutom svalare, så du slipper så mycket oljud.

Permalänk
Medlem

oavsett vad du väljet så blir du nog nöjd.. men är tysthet en faktor så behöver du byta kylning till P4'an ex Arctic Cooler Freezer 7 pro... låter ingenting om man inte börjar överklocka. sen får ju Amd 64'orna bättre betyg i de flesta tester men
inget man direkt märker irl.. inte jag iaf. stabiliteten vet jag inget om för Amd 64
däremot så är mina P4'or väldigt stabila. kört båda i 1,5år utan några problem
och 3,2'an är hur stabil som helst @ 4000 MHz .. 4dagar sedan jag startade om den