Permalänk
Medlem

Varning blocket annons!

Kolla denna annons ville bara varna folk för denna annons är så fake så klockorna stannar vem säljer såna kort för 2000kr

länk..http://www.blocket.se/vi/8303106.htm?ca=8_s

Ville bara varna folk som vill köpa av honom sett hans annonser många ggr innan och alltid har dom varit fake...

Mvh 7300gs..

Permalänk
Medlem

Mjo. har mailat han och frågat om jag kan komma och hämta ett ex, jag bor i helsingborg, klippan ligger typ 3 mil därifrån. Kommer nog inte ens få ett mail tillbaka från han.

Permalänk
Medlem

Eller hur. Det där kortet kostar sju lax nytt.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Haha, man måste vara riktigt körd i huvudet om man går med på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Meddela blocket då så dom tar bort annonsen.

Permalänk
Medlem

Japp maila han med o sa att hans annons e fake osv inte ett svar tillbaka...

Men vissa folk går nog på det tyvärr.. 2lax pris för ett 7k kort haha snacka blåst kille. fattar han inte att man ser direkt att annonsen e fake?!

Permalänk
Medlem

Bästa sättet är att anmäla personen.
Det är helt klart en bedragare som vill tjäna snabba pengar.

Permalänk
Medlem

Så nu är han anmäld...!!!

Trist för dom som har satt in pengar då polisen ej bryr sej om såna här brott..

Permalänk
Medlem

Jag bor i Klippan... Jag vet iaf ingen som heter Daniel, men jag känner ju inte precis alla :P. Sen behöver han inte heta Daniel eller ens bo i närheten av Klippan.

Varför måste folk hålla på med sådant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunderbolt
Jag bor i Klippan... Jag vet iaf ingen som heter Daniel, men jag känner ju inte precis alla :P. Sen behöver han inte heta Daniel eller ens bo i närheten av Klippan.

Varför måste folk hålla på med sådant.

Någon duktig svenska tycktes han inte heller ha.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Det är fan patetiskt att göra sånt. Skaffa ett ordentligt jobb istället, säger jag.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jo men med all arbetslöshet så tar folk till vilka medel som helst för att klara sej ärlig lr icke ärlig väg tyvärr..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Clowiser
Någon duktig svenska tycktes han inte heller ha.

Betyder ju i och för sig nada i en sån här situation...

Permalänk
Medlem

Skickade vidare den till en bekant på Blocket som piskade på abuseavdelningen. Borta nu.

Visa signatur

Digital Equipment 386SX/16MHz | 640KB+4MB minne | 40MB HDD | MS-DOS 6.22/Slackware 7

Permalänk
Hedersmedlem

Skönt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Korkad kille i alla fall helt sjukt korkad.. sett hans annonser många ggr nu..

Permalänk

Pröjsade jag inte 2520:- för ett graffe kort av dig "7300gs" på blocket ? sedan när du fick pengarna lade du ut en annons om att du vill köpa ett likadant här på sweclockers...^_^ vill gärna ha mitt graffe nu...
eller mina pengar..och ingen tegelsten eller något sådant..

Permalänk
Medlem

Vad krävs för att lägga in en annons på blocket? Bara en tjuga något som dras av på telefonen?

På tradera måste du däremot använda dig av personnummer om jag minns rätt

Mindre fake annonser där med dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebastian_n
Pröjsade jag inte 2520:- för ett graffe kort av dig "7300gs" på blocket ? sedan när du fick pengarna lade du ut en annons om att du vill köpa ett likadant här på sweclockers...^_^ vill gärna ha mitt graffe nu...

vad menar du?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk

Att killen som skapat tråden, 7300gs har blåst mig på blocket

Permalänk
Medlem
Citat:

Att killen som skapat tråden, 7300gs har blåst mig på blocket

Det var ju för jävligt!

Han skapade antagligen denna tråden för att vi ska tro att han är emot "sånt här"(Blåsa folk).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm skum kille som varnar för andra och är en lurendrejare själv..
verkar schysst :S

Visa signatur

Permalänk

den är ju redan såld nån har gått på det

Visa signatur

Amd Athlon64 3200+ Socket 939 | Asus A8N Nforce4 deluxe SLI | Geforce 6800TDH | 1024 Twinmos | Hitachi Deskstar 160gb | Creative SB Audigy SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YberlAggen
den är ju redan såld nån har gått på det

.....

Läs hela tråden innan du ens svarar.. En snubbe hade kontakter på blocket, och såg till att annonsen raderades. Dessutom hade han inte ett ex av kortet, han hade typ 6-7st.

Jag fick iallafall inte nåt mail från han.

Permalänk

alltså, jag fattar inte så mycket då jag inte kan se nåt på länken och kunde inte göra det heller när en skrivit i tråden bara.

en kille som skrivit att han har si och så många kort som kostar 7000:- ? och säljer ut dom för 2000:- ?

om det är så, så är det inget märkvärdigt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

nå, har du något försvar mot det sebastian_n säger 7300gs??? har du blåst honom?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
alltså, jag fattar inte så mycket då jag inte kan se nåt på länken och kunde inte göra det heller när en skrivit i tråden bara.

en kille som skrivit att han har si och så många kort som kostar 7000:- ? och säljer ut dom för 2000:- ?

om det är så, så är det inget märkvärdigt.

Nehe , så om nån påstår att han har 7st splitt nya superdupermegapurediamondeditionkort som kostar 7000papp nya och han vill sälja dom för 2000........det börjar liksom inte ringa några varningskockor???

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk

va väl asus dual gpu kort...
och dom kosta väl upp mot 9k eller nåt som han påstår att han hade...
och att han skulle ha fått tag på 7-8st sånna när det tillverkades 2000st limiterad utgåva är ju inte direkt troligt

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem

Den KAN vara äkta. snubben jag köpte mitt första 9800Pro av hade köpt sina han sålde för ynka 79Kr på konkurs auktion. (har kvittot)
Han slog ju givetvis till på några st som han krängde för lite över två tusen spänn på blocket. Jag fick mitt för 1800Kr tror jag det var, jag var hemma hos honom o prutade. När denna affär gjordes var 9800Pro fortfarande nya o därav väldigt dyra.

Visst luktar det lurendrejeri, men tänk på att en del lever nästan på att köpa upp hårdvara på konkurs auktion.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Borde inte detta vara själ nog för att bli bannlyst här?
Stjäla 2500 spänn.

Det känns tryggt att veta att Sweclockers.com stödjer brottsligheten.