Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Komplett.se

Komplett.se - allmän diskussion

Hej ärade Sweclockers-medlemmar!

Vi har på senare tid kommit igång med en hel del nyheter på siten, bl a en hämtbutik i Göteborg. Denna gör det möjligt för boende i Göteborgsregionen att komma och hämta upp varorna direkt hos oss. Beställning läggs på webben dagen innan och varorna hämtas upp hos oss dagen efter. På detta sätt kan man slippa frakten och komma undan med en minimal hanteringskostnad. Priserna är desamma som en vanlig webbeställning! Läs om de fullständiga villkoren här: http://www.komplett.se/k/k.asp?action=page&page=news&topic=eb...

Det har även genomförts en smärre ommöblering på www.komplett.se för att skapa en mer överskådlig websida. Numera delar vi in sidan i 7 stycken olika sektioner för att det skall vara lättare att finna det man söker.

Vi hoppas att dessa förändringar faller er i smaken och vill nu väldigt gärna höra vad ni, våra kunder och kompletts största resurs, saknar hos oss. Vi tar väldigt gärna emot förslag av alla de typer, positiv och negativ kritik är båda lika värdefulla. Tips på produkter ni gärna skulle ha sett i sortimentet mottages även detta med stor tacksamhet.

För att skapa en motivationsfaktor och göra detta till en lite rolig grej, vinner en lycklig vinnare följande komponenter bland er som kommit med synpunkter, åsikter och produktförslag!

*A8N-SLI Deluxe moderkort.
*Geforce 7800GT PCI-express grafikkort.
*2x512MB Corsair XMS Pro med LED-dioder
*AMD Athlon64 X2 4200+ Processor

Alla har lika stor chans att vinna, vinnare utses slumpvs, men det räcker inte att skriva 3-4 ord och inlägget skall hålla sig inom rimlighetens gränser :). Dragningen sker den 31:a Juli.

Stort tack för att ni tar er tiden till detta, lycka till och vi hoppas höra från er!

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det mesta har varit bra med er när jag beställt saker(senaste datorn är från er).
Dock tycker jag eran nya layout kunde behöva lite tydligare plats för det där extrapris på helger som ni har på vissa produkter, kommer inte ihåg namnet

Angående produkter skulle jag gärna se mobile celeron som är baserad på Pentium M, dom är billiga och inte mycket långsammare än PM.
En annan sak är SAS kontrollerkort för pci-e kunde vara intressant.

Sen en sista sak, tv-korten ni har har ni delat upp i pci, usb osv. men den uppdelningen jag skulle tycka är mer logisk är faktiskt analog/digital för eller så tar ni bort analoga helt för det är en minimal del som har kabeltv och tittar på det genom ett tv kort.

Edit: Kom på en sak till, frakten är lite väl hög.
Ni kanske skulle fundera över om det är ekonomiskt möjligt att göra som dustin, altså gratis frakt vid köp över 500kr eller liknande.

MVH

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Ah, ännu ett strålande PR-stunt från Komplett.se.

Gläder mig att ni öppnat en liten filial i Gbg så att man slipper vänta på post från Norge.

Har mer att tillägga men gör det efter maten. Hungrig som faen...

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Medlem

En betydligt bättre datorkonfigurator behövs. Väldigt få val med den nuvarande konfiguratorn. Även klickbara länkar på alla detaljer i den kommande konfiguratorn.

Kombabilitet bör anges mellan olika delar ex moderkort A och minne B gillar inte varandra

Mera segmenterade val i vanliga menyer, ex ATI/Nvidia flikar i grafikkorts menyn

Erbjuda överklockade datorer till försäljning med full garanti.

Visa signatur

27" 3,06 c2d imac

Permalänk
Medlem

Dyr frakt på större/tyngre prylar.
Har ni ett fördelaktigt pris på varan
så blir ni i vissa fall dyrast i slutändan.

Exempelvis 400:- för en laserskrivare eller
600:- för ett hemmabiopaket.

Permalänk
Medlem

Först vill jag säga att jag håller med föregående personer, dvs dyr frakt, därför har jag inte valt er när jag har köpt mina datorprylar. Ni kanske borde börja köra med gratis frakt som andra butiker gör om man handlar över en viss summa!? Det vore kanon!

Hemsidan har blivit jobbigare att använda efter ni ändrade till den andra konfigen, ändra tillbaka & ändra så att man kan klicka på produktbilden för att få den större!

Jag tycker att ni borde ta in Thermaltakes sidodörr med 25 mm fläkt till Thermaltake Armor & Kandalf.

Om ni är så snabba på att leverera som jag har läst överallt är det toppen! Det är ju nästan det som är mest irreterande från andra internetbutiker, att allt tar sån jäkla tid!

Ps. Toppen med hämtbutiken i GBG, synd att man bor i Sthlm bara!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Som någon ovan påpekade med frakten så tycker jag att ni borde göra som Dustin, att om man köper för ett viss belopp så blir det fri frakt, det skulle nog locka en hel del kunder inkl mig.

Annars har jag bara positiva saker att säga om Komplett. Jag beställde för ett två veckor sedan ett kit memory och jag fick det levererat två dagar efter, helt okej med tanke på priset.

Hämtbutik är också lysande, men det är synd att ni inte finns i Stockholm.. );

Sist men inte minst måste jag ge er/dig beröm för att ni finns på Swec. Det är så mycket lättare att dra iväg ett PM här än att ringa om något fel uppstår. Kanoners!

Visa signatur

IBM X41
Mac Mini
-
*NIX FTW

Permalänk
Medlem

Jag har köpt flera saker från Komplett och är nöjd!

Fördelar:

- Snabba leveranser, beställde ett par saker på en måndag, och så hämtade jag ut dem på onsdag.

- Bra när det gäller serviceärenden. Hade problem med att en hdd jag köpte låste sig hela tiden, skickade in den och fick en ny efter 3 dagar. Även snabba på att svara på mail.

- Den nya sidan är toppen, den ni hade innan var lite rörig när alla avdelningar var under varandra på vänster sida. Mycket bättre att dela in dem i olika kategorier.

- Att ni har öppnat en hämtbutik i Göteborg gör det inte sämre, nu sparar man in en del på fraktavgiften.

Nackdelar:

- Som det tidigare har nämnts, fraktavgifterna är lite för dyra om man jämför med andra butiker.

- Produktbeskrivningarna står på norska på visa produkter, tex denna: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303554

Förslag:

- HTPC i delar, som man kan köpa och bygga ihop själv.

Permalänk
Medlem

Hej!
Det blev visst rätt mycket text men jag hoppas att ni orkar läsa igenom mitt inlägg .

Synpunkter:
Jag tycker att layouten på er hemsida var lite mer lättöverskådlig och inte lika plottrig innan, men vill man ha tag på något som inte har med datorutrustning att göra så är det lättare nu.

Bilder skulle jag gärna vilja ha fler och bättre av, kika till exempel på creatives hemsida, (produktfotografier på SB X-FI Xtrememusic) http://se.europe.creative.com/products/product.asp?category=1... . Där har de stora bilder så man kan kika på vad för saker som finns på produkten, en uppfattning av hur stor den är, och ja, kan utläsa lite mer information om produkten. Skulle vara extra smidigt på ex. moderkort för att _se_ vad för kortplatser som finns, hur långt ungefär det är mellan pci-platserna och om man skulle få plats med en 120mm fläkt på processorn utan att slå i nätagget.

En sak till angående det här med information om produkter, detta kanske är svårt att ta tid till, men jag skulle vilja ha lite mer text om produkterna, om det är något man ska tänka på innan man beställer och liknande. Lite mer som www.gtek.se . Sen skulle det vara trevligt med länkar till recensioner och produkttest som produkten är med i. Konsumentrecensionerna är bra att ni har, men känns inte som tillräckligt.

En funktion som ni borde ha är nån slags jämförelse, så man kan kryssa i tex. 2 produkter, klicka på knappen "jämför!" och få upp de 2 produkterna bredvid varandra på samma sida, så man kan jämföra specifikationer rakt av utan att hålla på och bläddra i webbläsaren.

Angående sortimentet, jag skulle vilja se lite mer "udda" saker, lite mer modd-produkter och liknande. Lite fler märken av fläktar och sånt. Kanske lite extremsaker som 25cm fläktar om man skulle vilja bygga ett eget monsterchassi =P . Små och stora saker som man kan beställa och tänka "wow, en sån där skulle jag vilja testa / coolt, en sån beställer jag" . Såna där "Silenx" fläktar som många pratar om skulle jag vilja testa om ni tog in.

Ni kanske skulle erbjuda lite mer valfrihet i de färdigbyggda datorerna, alternativt erbjuda er att sätta ihop en dator som kunden sätter ihop själv för en rimlig summa.

En annan sak som har med montering att göra, ni skulle kunna erbjuda kunden att byta kylare på grafikkortet som kunden beställer, (då orginalkylarna har en tendens att låta mycket) samtidigt som garantin finns kvar. Det tror jag skulle uppskattas.

Överlag så skulle det vara fint med lite flera olika leverantörer än vad ni har nu.

Och som de flesta andra redan nämnt, frakten. om ni hade någon gräns, exempelvis fraktfritt över 500, skulle man förmodligen köpa mer saker bara för att komma över den gränsen och ni skulle inte gå så mycket back på frakten. "Tror jag" är bäst att tillägga.

När jag köper datordelar beställer jag antingen från Komplett.se, datorbutiken.se eller gtek.se beroende på vad det är jag köper, för att den ena har lite större utbud av produkten jag är intresserad av än den andra. Men skulle ni på komplett.se fixa lite av dessa saker jag nämnt skulle jag förmodligen beställa produkter till allra största delen av er.

Det här med hämtbutik är riktigt bra, synd bara att det inte finns på lite fler orter

ÖVRIGT : Tack för en i övrigt mycket bra nät-affär, brukar rekommendera er till de flesta då jag tycker att ni har mycket kort leveranstid, enastående service och kundtjänst. De gånger jag vart i kontakt med er antingen på telefon eller mejl har jag alltid känt efteråt en glad känsla i magen å tänkt : " wow, det här gick ju kalas, underbart"

MVH Thewli

Permalänk
Medlem

Det nya navigationssystemet är logiskt, vilket gör att det inte blir något problem att hitta de produkter man söker efter. Dock anser jag som har vant mig vid det gamla navigationssystemet att det var smidigare att nå hela sidan från startsidan. Oavsett om jag letade efter våffeljärn eller grafikkort hittade jag det i menyn. Jag tycker därför att det vore trevligare om navigationsmenyn på startsidan hade haft samtliga undergrupper under alla rubriker i stället för att vara begränsad till de populäraste.

Sen är alla erbjudanden alldeles för utspridda. Att det finns veckans erbjudande, dagens prisknall, superweekend samt tillfälliga kampanjer (för tillfället fotbolls-VM), alla utspridda på olika sidor, innebär att man ibland måste besöka upp till fyra sidor för att veta vad det är rabatt på. Att till exempel ersätta länken Veckans erbjudande med en länk vid namn till exempel Aktuella erbjudanden där samtliga erbjudanden samlades på en sida under olika kategorier skulle underlätta arbetet med att få veta vad som är förmånligt att köpa för tillfället.

Sen måste jag passa på att hålla med de tidigare uttalandena om fler produktbilder. Ju mer information man hittar om produkten på er sida, desto smidigare upplevs den. I dagsläget får man använda sidan endast för att kontrollera vilka produkter som finns, sen får man leta upp till exempel produktbilder på andra sidor vilket gör att hela processen med att undersöka utbudet blir jobbigare. Ett plus är dock länkarna till externa recensioner som i många fall ger den information man behöver.

Jag kan egentligen inte som stockholmare uttala mig om utlämningsstället i Göteborg, men jag kan säga att jag skulle vara glad om ett sådant utlämningsställe öppnades i Stockholm och antar att göteborgarna är glada över sitt.

/OlaJoh

Permalänk
Medlem

Tummen Upp för Komplett.se!

Jag har bara riktigt goda erfarenheter av komplett.se :), allt jag beställt har kommit snabbt som attan, inga trasiga saker, bra pris osv.
Jag Tycker ni borde ta in lite mer Antec chassin då de är väldigt populära och gör högkvalites grejor både chassin och Nätagg,Lian Li hade inte vart fel heller. Och OCZ som en föregående sa, De gör väldigt nice Minnen och Nätagg. ASrock Moderkort hade vart nice oxå, Riktigt bra budget grejor av min erfarenhet.
Er hemsida är lätt den bästa av Datorshopper på Nätet!. Den enda nackdel jag kan komma på är att Frakten är lite dyr, Men de spelar inte så stor roll då man vet att man får bra grejor och inte en massa problem MVH Johan Mellberg

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Ville bara börja detta med att säga att komplett.se är suverän att handla ifrån, 2 dagars leveranstid, ska tilläggas att jag bor i skurups kommun i skåne, på gränsen till österlen. Suveränt helt enkelt.
Eran RMA funktion är också suverän, fick mitt grafikkort utbytt på 3 dagar

Nu till lite förslag och funderingar.

1. Angående sortimentet: Saknar produkter från följande tillverkare, OCZ (främst ram jag syftar på), BenQ (20" eller större tft), Logitech (senaste ultra-flat tgb finns inte i era listor), Lian-Li chassin i diverse utformningar, vidare så saknas AOpens moderkort med i975X chipset för Yonah.

2. Sidans utforming: Skulle vilja se en bättre uppdelning på grafikkorten. Borde vara en ny meny där. ATI och Nvidia ska ligga i skilda från varandra, kan vara svårt att hitta det man söker i mellan åt.
Det hade varit bra om ni också hade kunnat göra om bildvisning på hemsidan. Min personliga åsikt är att man ska kunna trycka på bilderna och få en förstoring. En direktlänk till tillverkarens produktsida är också önskvärt.

3. Övrigt: Frakten kan bli väldigt dyrt från er, vet inte ifall ni har något direkt sätt att påverka detta, har för mig ni har lagret i norge, så det är väl kanske en import/transport fråga.
En annan sak som är lite små irriterande men som inte direkt påverkar mig är recensionerna på visa produkter. Som redan nämnt ovan innehåller visa av dem så mycket fakta fel att man nästan blir gråtfärdig. Ser att visa av era produkter tex Corsair 4400 minnet har en länk till testsidor på nätet. Detta kanske har varit något att satsa på? Kanske bli svårt att genomföra på alla produkter.

Permalänk

Jag gillar den nya uppdelningen på sidan.
Något som får mig att återkomma är veckans erbjudande samt helgpriserna. Såg nu att ni även ska ha dagens erbjudande, det tycker jag är ett kul initiativ.

En sak jag skulle vilja ha är en sida med de produkter som ni har med olika tidningsannonser, så man lätt hittar till dem.
Vill även där påpeka att ni haft ett datorpaket i era annonser, men det står inte vad det heter, så det är ju svårt att hitta det. (Annonsen jag syftar på är bla med i Datormagazin nr 5.).

På era pc-byggare så efterlyser även jag lite större valfrihet, bla när det gäller chassi.

I stort gillar jag era sidor med plus för de utförliga specifikationerna på de produkter som har det. Kanske en länk till tillverkarnas hemsida på produktsidorna skulle funnits, kan ibland vara svårt att hitta rätt adress.

Edit: Kom nu på att både jag och min vän tycker att det är lätt att missa länken till demoprodukter när det finns till en produkt på produktsidan.

Permalänk

Hej,

Har bara bra erfarenheter av Komplett. Skulle gärna se en fysisk butik i Stockholm. Kan webhallen ha en affär på sveavägen och ändå hålla relativt okej priser så är det väl ingen omöjlighet för Er?

Med Er support (som utklassar webhallen med hästlängder... - fick inte byta ut en dvd-box som var kantstött, en skada som inte syntes genom plasten förrän jag öppnat den, men det är en annan historia) skulle jag göra alla mina inköp hos er (jag gör iofs redan en betydande del av mina inköp hos er men ändå... fraktpriserna är som sagt lite högre än andra ställen som har fri frakt över en viss summa eller kampanjkoder som ger fri frakt över en viss summa - ogillar kampanjkoderna, då jag tycker fri frakt över en viss summa skall komma alla till del)

Mina 2 ören
/Tobbe

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Komplett har överlag ett bra sortiment, men jag upplever det som om det saknas en hel del "entusiast"-prylar. Ta t ex vattenkylningssektion där ni inte har så mycket att erbjuda vad gäller olika tillverkare på block, slang- och pumpsortimentet är bristfälligt. Det är väl det som jag reagerat mest på då jag själv kört vattenkylning länge och vid nybyggen så kan jag inte handla från Komplett eftersom det inte finns något intressant i sortimentet.

Som påpekats tidigare, OZC och andra entusiastprodukter; t ex minnen från G.Skill, Geil, Mushkin och Patriot saknas helt i sortimentet. Sweclockers besökare är entusiaster, överklockare och gejmers (!) som är ute efter just sådana produkter.

I övrigt så håller jag Komplett väldigt högt och har bara gott att säga om er, jag både handlar av er och rekommenderar er! Ert utskick med en papperskatalog i julas gillade jag skarpt. Jag gillar att bläddra bland produkter... men det står för mig.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Bra timing, ska hämta en packe nya delar hos er i gbg i morgon

Överlag har jag jag bara fått positiva intryck av Komplett, bra leveranshastighet, bra och trevlig personal. Jag fick ett felaktigt meddelande om att min beställning kommit in igår, men fick sedan ett samtal där en trevlig person förklarade misstaget. Spelar ingen roll för mig eftersom jag ändå inte tänkte åka in förrän i morgon, men det är kul att bli underrättade så snabbt som möjligt om sådant.

Produkter:
- Förutom de tidigare nämnda (OCZ, Lian LI, etc), vill jag för tillfället bara lägga till Galaxy grafikkort, startade en tråd om deras icke-standardimplementation av GF7600GS för ett tag sedan, men hittade ej deras kort i sverige. Slutade med att jag köpte ett xfx7600gt hos er, men jag lär väl får slänga på en Zalmankylare själv för att få rimlig ljudnivå.

Angående den nya sidan, så tycker jag att det finnas ett antal förändringar som skulle gynna användarna (iaf mig ):
- Konfigurerbar meny: som en del har sagt, den gamla var lite lättare att använda om man visste var man skulle direkt, kanske kan ni göra det till ett val? Man kan välja att t ex ha Datorutrustning som default, då ser man den menyn direkt när man loggat in.
- Nyheter - Skulle vara trevligt att kunna ställa in att man vill se nya produkter inom t ex processorer när man loggar in (istället för att se alla typer och bara några få i boxen på högersidan), skulle vara en väldigt trevlig funktion imo.
- Angående erbjudandena - Jag håller med föregående om att det börjar bli svårt att få överblick, en sida med mindre thumbnails och alla erbjudanden på skulle vara uppskattad (eventuellt med en kort-version på högersidan istället för nuvarande animerade boxar, blir lite irriterande)
- Angående produktbilder - Även här håller jag med de tidigare kommentarerna, fler bilder på framförallt chassin och moderkort skulle vara väldigt bra, kanske gör så att man får upp ett mindre fönster med en stor bild, och klickbara thumbnails i nederkant när man klickar på en bild? Skulle bli ganska lättöverskådligt på så sätt.
- Underkategorier för nätagg - Jag tycker det skulle vara mycket bra med ytterligare uppdelning av nätaggen, förslagsvis efter effekt. Även information om hurvida ett nätagg är modulärt eller ej skulle vara trevligt, helst i titeln.
- I övrigt tycker jag ni har en väldigt välfungerande sida, stort plus för sökrutans placering, gör den i stort sett omöjlig att missa

Hoppas dessa kommentarer var till någon nytta, kul att se att ni är intresserade av vad besökarna vill ha.

Permalänk

har hört gott om er av kompisar som beställt när jag får pengar så blir de en ny hdd och chassi och något minne kanske..

dock så har jag även hört att det saknas info i vissa produkter så som vissa modekort om det är 20 eller 24pin om de har inbyggt grafikort mm eller inte..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Efterfrågas:

* Direktbetalning (FSB, SEB etc)

* Gärna självtagna bilder på produkterna, på samma sett som newegg.com gör. Detta kommer nog att minska missförståndet markant.

Permalänk
Medlem

Hej!
Får väl börja med att tacka för en bra butik. Bra priser, snabb leverans och en lättanvänd hemisda är ett stort plus!

Den nya hemisdan med de sju sektionerna tycker jag bara är positivt. Mycket lättare att guida sig fram till önskade produkter (men även de produkter man inte visste man ville ha)

Något som jag tycker saknas är 20/24 pins märkning på moderkorten. Detta gäller inte bara er, utan alla onlinebutiker jag varit i kontakt med. Det är väl kanske sådana här detaljer man måste tänka på i övergångsfaser. Kanske bör det finnas en varningsruta på tex nätaggen att man bör ta reda på vilken ATX kontakt man har. Allt för att undvika krångel och ev. extra beställningar.

Annars är jag kanonnöjd med er. tror jag.. kommer jag på något mer så återkommer jag

//

Permalänk
Komplett.se

W O W

Jag är helt mållös och vill tacka så ofantligt mycket för era uttömmande svar och det engagemang som redan nu visats för att hjälpa oss bli ännu bättre :).

I och med att jag vill kunna svara på alla frågor som ställts så får jag ta mig tid till att skriva ett stort uttömmande svar. Nu när klockan närmar sig helgen så hoppas jag att ni har överseende med att ett svar kommer postas på lördag eller söndag. Då lovar jag återkomma med svar på det mesta. Tills dess önskar jag alla härliga Sweclockare (??) en riktigt trevlig helg!

Mvh
sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Tjo!

Fler åsikter.

För det första, ta bort recensionerna helt och hållet. Det enda de tjänar till är att förvilla de som inte är så insatta. En medveten kund söker recensioner utförda av sakkunniga på nätet/i tidningar, och en omedveten kund vet varken in eller ut, och att följa kundrecensioner är tämligen vanskligt. Vissa recencioner är också rakt av skrattretande ( http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=115475 ).

För det andra, en liten detalj jag irriterat mig på ett tag; dela upp bildskärmar i CRT/TFT INNAN storlek listas. Liten, men enligt mig en ack så irriterande detalj. Alltså, Bildskärmar > CRT/TFT > storlek.

Permalänk
Medlem

Precis som andra måste jag säga att den dyra frakten för tunga saker är en otroligt stor bidragande faktor till att jag inte brukar beställa från komplett.

Samtidigt måste jag hålla med Finkelzvin angående recensionerna, ibland ser man på samma produkt en recensions om gett högsta betyg och en annan som totalsågar produkten. Detta leder bara till en väldig massa förvirring (man blir ju nästan rädd ibland).

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Här kommer lite saker som jag saknar:

Ett rabbatsystem som tex ger 5-10% rabbat om man plockar ihop en komplett dator. (eller updateringspaket, cpu, grafik- moder-kort, minne). Detta för att konsumenter inte ska vända sig till olika butiker när dem bygger en komplett dator.

Hade gärna sätt en prislista över alla produkter så man snabbt kan kolla in flera olika produkter på en gång:
Kategori - Produktnamn - Pris

För att lättare kunna jämföra priser också ange pris per GB på hårddiskar och pris per MB på minnen.

Möjlighet att sorta grafikkkort efter modell så att man lättare kan se skillnaden i pris på olika tillverkare.

/ mikael

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk

Den nya designen känns lite konstig men tror man vänjer sig snart.
Tycker det var väldigt vad folk gnäller över frakten, om man nu vill köpa nåt och vill ha det snabbt så köper man ju såklart det även om det är lite dyrare frakt.

Jag menar om man köper något från er så får man ju det på 2 dagar och då kan det vara värt med lite dyrare frakt än anndra ställen.

Men vist det hade ju inte varit fel om ni hade haft så man fick typ gratis eller mindre frakt om man köpte för typ över 1000kr eller något sådant.

Klickbara bilder ( så man kan se en större bild ) hade varit väldigt bra, för då kan man se lite mer detaljer och det blir lättare att bestämma sig för ett köp.

Som någon sa innan så hade det varit trevligt med OCZ produkter, tror många hade köpt det iallafal.

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
Den nya designen känns lite konstig men tror man vänjer sig snart.
Tycker det var väldigt vad folk gnäller över frakten, om man nu vill köpa nåt och vill ha det snabbt så köper man ju såklart det även om det är lite dyrare frakt.

Kanske. Kanske inte.

Problemet i det där resonemanget är att den så beryktade snabba frakten inte gäller om man bor i fel (men rätt!) ände av landet. Jag har beställt ditten och datten från komplett, men det hjälper inte att komplett skickar snabbt, då posten är så pass seg som den är.

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, jag upptäckte nyss att ni öppnat en hämtbutik i gbg av en ren slump när jag kikade på hemsidan.
Uppskattas stort av mig, som efterlyst en hämtbutik i göteborg. Relativt lugnt trafikområde, återstår att se om hämtbutiken fungerar till 100%. Dock lite långt ifall man skulle gå, tur man har bil :D. Stackars dom som får gå, o andra sidan behöver man nog gå ännu längre till Inetdata.

Som jag sagt innan.
Ni är lite dyrare än vissa av era konkurrenter men erbjuder dock en mycket bra service, fortsätt med det. Jag tycker det är värt detta när det gäller större inköp för att slippa krångel. Beställer jag mindre delar så beställer jag antingen från billigaste pålitliga åf eller lokal butik när jag behöver sakerna snabbt. Men iom eran hämtbutik kanske ni kan konkurrera med lokala butikerna när det gäller pris och tillänglighet?

Bra öppettider, nu slipper man förhoppningsvis den irriterat långa kön på posten när man beställer grejer. Jag kan tänka mig beställa för ett dyrare pris än hos konkurrenterna ifall det skulle visa sig att man slipper vänta som man gör på posten. Där är det är en person som servar 15pers typ. Butikens läge är jäkla bra för min del, behöver jag endast ta en mindre omväg när jag skall hem från jobbet.

Mycket bra med med SMS avisering.

Lite surt med 19kr i avgift från hämtbutiken, jag har dock överseende med detta då det inte verkar vara erat lager och ni blir tvungna att skicka varor. Förhoppningsvis är det värt det då man slipper postens kö och avgifter.

Många kunder sklle nog uppskatta ifall ni har frakfritt när man handlar för x kronor, ink mig. Fast iom eran hämtbutik så bryr jag mig inte så mycke längre såvida ni inte börjar med gratis hemleverans när man handlar för x kronor :D.

Ni har lite högt pris på vissa varor som sagt och lite sämre utbud när det gäller typ fläktar, musmattor, sånt krimskrams, osv.

Trevligt med lite roliga gadgets som ni säljer (ala dino, thinkgeek), dock inga prylar som intresserar mig.

Hemsidan ser väl bra ut nu. Har inte testat sökfunktionen på ett tag men då den var ny så fick man inte riktigt alla träffar.

Era konkurrenter jag tänker på i första hand (inom vilka område):
PCkungen (tillänglighet för kunden/pris)
Inet (tillänglighet för kunden/pris)
Datorbutiken (pris)
Dustin (service) dom har dock väldigt begränsat utbud när det gäller datorkomponenter men har o andra sidan en hel del hemelektronik, fast det kanske ni inte kommer satsa på?

Slutkommentarer:
Det jag saknar mest är nog färdiga vattenkylda datorpaket som man kan få konfigurera i pcbyggaren. Tysta datorer är framtidens melodi för min del.

Service är väl erat goda kännemärke, fortsätt med det.

Permalänk
Medlem

Det första intrycket jag fick när jag gick in på eran nya hemsida var att den såg väldigt bra ut, de små förändringarna ni har gjort är bra. Sen skulle jag kolla runt i menyn lite, första intrycket var bra med olika sektioner (som t.ex. webhallen har) men sen skulle jag hitta något och tappade bort mig helt. Det blir ännu värre när man är van vid det gamla. Efter ett tag har jag förstått hur menyn fungerar men är ändå inte nöjd med första sidan, där man har ett utval av olika kategorier. Ofta när man går in på Komplett vet man vad man söker.

Jag skulle vilja att ni delade upp kategorierna lite mer, nvidia och ati kategorier, tft och crt kategorier innan storleken skulle också vara bra.

Det blev tyvärr lite negativt där men jag fick det säkert att låta värre än det var så här kommer lite positivt också. Det är väldigt bra att ni har öppnat ett hämtlager i göteborg, jag hoppas bara att ni öppnar ett i stockholm också. Ofta när jag beställer blir det dustin eller webhallen då webhallen har en butik i stockholm och dustin har fraktfritt. Även om Komplett har en gnutta bättre priser slår den dyra frakten ofta ut er bland butikvalet. Men jag har handlat hos er rätt många gånger och för x antal tusen och alltid varit nöjd. Fraktid, pris på varor och support har alltid varit på topp.

I det stora hela ger jag 4 tummar upp av 5.
Jag drog bort en p.g.a. frakpriset som tyvärr ofta gör att man väljer en annan butik. Det är inte lätt att vara en fattig student.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben

Edit: Kom på en sak till, frakten är lite väl hög.
Ni kanske skulle fundera över om det är ekonomiskt möjligt att göra som dustin, altså gratis frakt vid köp över 500kr eller liknande.

Företag måste även tänka på sitt teckningsbidrag, dock tar många firmor ut vinst på frakten vilket är lite fult. Man borde ha samma ut som in pris...

Visa signatur
Permalänk
Komplett.se

Tjena igen,

Mitt Internet låg nere igår (tack för det televerk…eh Telia) så jag hade tyvärr inte möjlighet att posta under gårdagen, ursäkta för detta. Det är möjligt att jag idag slår världsrekord i längsta inlägget någonsin. Detta för att vi vill kunna svara så många som möjligt. Tyvärr blir inte alltid svaren så uttömmande som man skulle önska, men jag vidhåller att vi tar ALLT som skrivs här till oss, så ni talar för allt annat än döva öron.

Ok nu kör vi!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben

Angående produkter skulle jag gärna se mobile celeron som är baserad på Pentium M, dom är billiga och inte mycket långsammare än PM.
En annan sak är SAS kontrollerkort för pci-e kunde vara intressant.

Jag skall vidarebefordra denna önskan till inköpsavdelningen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben

Sen en sista sak, tv-korten ni har har ni delat upp i pci, usb osv. men den uppdelningen jag skulle tycka är mer logisk är faktiskt analog/digital för eller så tar ni bort analoga helt för det är en minimal del som har kabeltv och tittar på det genom ett tv kort.

Att dela upp efter användningsområde är verkligen ingen dum idé, speciellt i denna produktgrupp. Vi får fundera lite på detta då vi vanligen delar upp produkter efter gränssnitt. För att vara konsekvent (kanske drar detta till överdrift) bör man kanske då börja dela in grafikkort utefter användningsområde, t ex ”Fläktkylt” ”passivt” osv… Det är ingen lätt fråga och vi vill ha samma struktur över hela siten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben

Edit: Kom på en sak till, frakten är lite väl hög.
Ni kanske skulle fundera över om det är ekonomiskt möjligt att göra som dustin, altså gratis frakt vid köp över 500kr eller liknande.

Vi har under den senaste tiden lanserat ett par alternativa fraktsätt som t ex brevfrakt för mindre varor, samt även lanserat hämtbutiken. Nu är jag givetvis medveten om att det bara är invånare i Göteborgstrakten som kan dra nytta av denna, men vi funderar helt klart på att göra detta alternativ tillgängligt för en större massa med fler liknande lösningar. Frakten som den är idag kommer har vi inga planer på att ändra. Vi håller genomsnittligt en lägre prisnivå än de flesta konkurrenter som erbjuder fraktfritt, vilket gör det svårare för oss att bjuda på frakten även vid större orderbelopp. Här får man nästan välja det ena eller det andra. Det hade varit en möjlighet för oss att hålla en högre prisnivå och bjuda på frakten, men i de allra flesta fall hade inte detta varit en lönsam affär för slutkund.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
Hej Sebastian.

Jag är av den åsikten att OCZ har en bättre minnesportfölj än Corsair, Kingston och Twinmos, speciellt när det gäller entusiastminnen.

Vad gäller OCZ-minnen så kommer denna förfrågan att vidarebefordras till ansvarig inköpare. Vilket minne som är bäst och hetast just nu är givetvis en väldigt subjektiv bedömning, men det är faktiskt inte första gången vi får denna förfrågan. Vi försöker att hålla ett bra sortiment av minnen utan att totalt överösa våra kunder med olika artiklar. Redan idag ligger vi nästan på gränsen vad gäller detta. Om vi skulle bestämma oss för OCZ skulle det troligen innebära att en annan producent försvinner från sortimentet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote

2. Fler produktbilder

De allra flesta av Era produkter har produktbilder. Jag önskar att man kunde få mer högupplösta bilder samt eventuellt flera bilder av somliga produkter. Om man tar den här produkten som ett exempel,

---

Vi håller verkligen på att gå igenom hemsidan just nu för att förbättra funktionaliteten och användbarheten på Komplett.se. Detta är en av förbättringspunkterna och jag tror att du kommer bli positivt överaskad inom en snar framtid : )

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote

Några småsaker till vill jag nämna, jag gillar Lian Li chassin, sådana skulle Ni kunna sälja. Men jag antar att man betalar mycket i frakt för chassin så ett sådant skulle jag personligen köpa lokalt här i Stockholm.

Lian Li har vi haft inne i sortimentet – men då volymen och efterfrågan på dessa chassis var förvånansvärt låg så var vi tvungna att plocka bort dem. Givetvis tråkigt, men ibland måste vi sålla ut leverantörer som inte säljer speciellt bra.

För övrigt, Lian Li är, i ärlighetens namn, inte de lättaste att jobba med heller. Utan att gå in på detaljer blev relationen aningen ”frostig” efter ett tag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote

Jag tycker att Era kundrecensioner tar upp ett för stort utrymme på produktsidorna. Många utav kundrecensionerna innehåller rena faktafel, dålig svenska och vilseledande rekommendationer. Om Ni helt enkelt minskade textstorleken på kundrecensionerna samt gjorde längre kundrecensioner små men expanderbara skule det se bättre ut.
[/B]

Även här kommer vi att göra stora designförändringar inom kort då jag helt håller med dig gällande layouten. Vad gäller riktigheten i recensionerna är det en mycket svårare fråga. Linjen mellan censur och vad som är ”rätt och riktigt” är väldigt tunn. Vi har flera gånger diskuterat vad vi skall göra med recensioner som är extremt subjektiva och/eller innehåller ”fel” (enligt vår åsikt). Vi beslutade oss för att godkänna alla recensioner som inte innehåller svordomar, fokusering på helt andra saker än produkten, eller helt vansinnigt grova felaktigheter. Man skall därför ta recensionerna som ett extra verktyg för att eliminera eventuella tvivelaktigheter och inte bara basera sina köp enbart på dessa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiD
En betydligt bättre datorkonfigurator behövs. Väldigt få val med den nuvarande konfiguratorn. Även klickbara länkar på alla detaljer i den kommande konfiguratorn.

Vad gäller datorkonfigurator så är detta en balansgång mellan att erbjuda en datorkonfigurator som är hyfsat lättöverskådlig även för den mindre insatte, samtidigt som vi vill kunna erbjuda lite fler alternativ till mer krävande kunder. Vi kom fram till det att vi begränsar konfigurationsalternativen för våra Gamer, Office och Home-modeller. Detta innebar lite krasst att vi tog bort expertalternativen och lät standardalternativen stå kvar. Om man önskar konfigurera om datorn så till den milda grad att alternativen i standardbyggaren inte räcker till, föreslår jag att man använder sig av ”PC-byggaren”
där vi har kvar expertalternativen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiD

Kombabilitet bör anges mellan olika delar ex moderkort A och minne B gillar inte varandra

Det är mer eller mindre omöjligt för oss att på alla produkter kunna lista vilka komponenter som är kompatibla med varandra då vi pratar om tusentals olika produkter och hundratusentals olika möjliga konfigurationer. Däremot listar vi ofta ”tillbehör” till moderkort exempelvis. Om du köper en produkt listad under tillbehör garanterar vi att denna fungerar smärtfritt med varan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiD

Mera segmenterade val i vanliga menyer, ex ATI/Nvidia flikar i grafikkorts menyn

Jag förstår att det kan bli väldigt många alternativ i vissa kategorier och här handlar det återigen om hur siten är uppbyggd. Idag har vi en indelning på två nivåer exempelvis Grafikkort - - > PCI Express och försöker ha samma indelning över resten av sidan. Det är möjligt att vi tittar på fler undernivåer längre fram, men det finns fördelar med att ha båda nvidias och Ati’s alternativ sida vid sida om man exempelvis sorterar på pris.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiD
Erbjuda överklockade datorer till försäljning med full garanti. [/B]

Marknaden i Sverige för överklockade datorer är idag väldigt liten. De flesta vill klocka själva och vill inte betala den premium (i pengar) som det kostar att köpa ett färdigöverklockat system. Jag tror, i ärlighetens namn, inte att detta är något vi kommer att ha för beställning, men vi kan givetvis ändra oss om efterfrågan blri tillräckligt stor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Dyr frakt på större/tyngre prylar.
Har ni ett fördelaktigt pris på varan
så blir ni i vissa fall dyrast i slutändan.

Exempelvis 400:- för en laserskrivare eller
600:- för ett hemmabiopaket.

Vi är medvetna om att vissa riktigt tunga varor kan kosta en del i frakt. Vi tittar på alternativa fraktlösningar, alternativa egna lösningar (som exempelvis hämtbutik) och försöker samtidigt se till att hålla priset nere på dyrare varor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster
Först vill jag säga att jag håller med föregående personer, dvs dyr frakt, därför har jag inte valt er när jag har köpt mina datorprylar. Ni kanske borde börja köra med gratis frakt som andra butiker gör om man handlar över en viss summa!? Det vore kanon!

Se svar ovan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster

Hemsidan har blivit jobbigare att använda efter ni ändrade till den andra konfigen, ändra tillbaka & ändra så att man kan klicka på produktbilden för att få den större!

Trist att du inte gillar vår nya indelning, men överlag verkar det vara fler som är positiva än negativa. Det är alltid jobbigt med förändring, ge den lite tid och se om du har samma uppfattning om en månad

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster
Jag tycker att ni borde ta in Thermaltakes sidodörr med 25 mm fläkt till Thermaltake Armor & Kandalf.

En väldigt specifik förfrågan, men jag skall ta upp detta med berörd inköpare. Vi skall nog kunna få till något här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster

Om ni är så snabba på att leverera som jag har läst överallt är det toppen! Det är ju nästan det som är mest irreterande från andra internetbutiker, att allt tar sån jäkla tid!

Du får helt enkelt testa på oss och se om vi lever upp till dina förväntningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomster

Ps. Toppen med hämtbutiken i GBG, synd att man bor i Sthlm bara!

Vår kära huvudstad går inte säker om hämtbutiken i Göteborg blir en succé. Vi är än så länge väldigt nöjda med resultatet så det ser ljust ut!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kkho
Som någon ovan påpekade med frakten så tycker jag att ni borde göra som Dustin, att om man köper för ett viss belopp så blir det fri frakt, det skulle nog locka en hel del kunder inkl mig.

Se svar ovan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kkho
Hämtbutik är också lysande, men det är synd att ni inte finns i Stockholm.. );

Det skall det nog snart bli ändring på

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kkho
Sist men inte minst måste jag ge er/dig beröm för att ni finns på Swec. Det är så mycket lättare att dra iväg ett PM här än att ringa om något fel uppstår. Kanoners! [/B]

Tack! Vi värdesätter våra medlemmar på alla Sveriges hårdvaruforum extremt högt och Sweclockers är en av de viktigaste siterna - klart vi måste finnas här. Om det är något är det bara att skicka iväg ett PM.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperone
Jag har köpt flera saker från Komplett och är nöjd!

- Som det tidigare har nämnts, fraktavgifterna är lite för dyra om man jämför med andra butiker.

Se ovan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperone

- Produktbeskrivningarna står på norska på visa produkter, tex denna: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=303554

Tack för informationen. Vi ser ständigt över våra rutiner för att detta inte skall ske, men här måste vi tydligen skärpa oss ännu mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hyperone

Förslag:

- HTPC i delar, som man kan köpa och bygga ihop själv. [/B]

Här har vi två stycken – vi kommer få upp fler med tiden: http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10643

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
Hej!
Bilder skulle jag gärna vilja ha fler och bättre av, kika till exempel på creatives hemsida, (produktfotografier på SB X-FI Xtrememusic) http://se.europe.creative.com/products/product.asp?category=1... . Där har de stora bilder så man kan kika på vad för saker som finns på produkten, en uppfattning av hur stor den är, och ja, kan utläsa lite mer information om produkten. Skulle vara extra smidigt på ex. moderkort för att _se_ vad för kortplatser som finns, hur långt ungefär det är mellan pci-platserna och om man skulle få plats med en 120mm fläkt på processorn utan att slå i nätagget.

En sak till angående det här med information om produkter, detta kanske är svårt att ta tid till, men jag skulle vilja ha lite mer text om produkterna, om det är något man ska tänka på innan man beställer och liknande. Lite mer som www.gtek.se . Sen skulle det vara trevligt med länkar till recensioner och produkttest som produkten är med i. Konsumentrecensionerna är bra att ni har, men känns inte som tillräckligt.

Vi jobbar på att få till bättre bilder och även texter utöver ren ”specifikationsrapning”. Detta kommer inom en snar framtid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
En funktion som ni borde ha är nån slags jämförelse, så man kan kryssa i tex. 2 produkter, klicka på knappen "jämför!" och få upp de 2 produkterna bredvid varandra på samma sida, så man kan jämföra specifikationer rakt av utan att hålla på och bläddra i webbläsaren.

Jepp, även detta är vi medvetna om och vi jobbar på att få fram en lösning men undvika att för mycket information går ”förlorad”.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli

Angående sortimentet, jag skulle vilja se lite mer "udda" saker, lite mer modd-produkter och liknande. Lite fler märken av fläktar och sånt. Kanske lite extremsaker som 25cm fläktar om man skulle vilja bygga ett eget monsterchassi =P . Små och stora saker som man kan beställa och tänka "wow, en sån där skulle jag vilja testa / coolt, en sån beställer jag" . Såna där "Silenx" fläktar som många pratar om skulle jag vilja testa om ni tog in.

Jag skall be inköpare se på ”Silenx”-fläktar. Har du kollat in ”Nexus” som vi har på vår hemsida? Dessa skall fokusera mycket på tysta fläktar:
http://www.komplett.se/k/kl.asp?mfr=NEXUS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli

Ni kanske skulle erbjuda lite mer valfrihet i de färdigbyggda datorerna, alternativt erbjuda er att sätta ihop en dator som kunden sätter ihop själv för en rimlig summa.

Tyvärr måste vi begränsa oss lite i antal valmöjligheter då vi annars inte kan erbjuda bra priser med bibehållen kompatibilitet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli

En annan sak som har med montering att göra, ni skulle kunna erbjuda kunden att byta kylare på grafikkortet som kunden beställer, (då orginalkylarna har en tendens att låta mycket) samtidigt som garantin finns kvar. Det tror jag skulle uppskattas.

Det här är helt klart något vi ser på framöver. Det stämmer att kylningen på en del produkter låter mer än man skulle kunna önska.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli

Det här med hämtbutik är riktigt bra, synd bara att det inte finns på lite fler orter

ÖVRIGT : Tack för en i övrigt mycket bra nät-affär, brukar rekommendera er till de flesta då jag tycker att ni har mycket kort leveranstid, enastående service och kundtjänst. De gånger jag vart i kontakt med er antingen på telefon eller mejl har jag alltid känt efteråt en glad känsla i magen å tänkt : " wow, det här gick ju kalas, underbart"

MVH Thewli [/B]

Alltid extremt roligt att höra när våra kunder är nöjda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olajoh
Det nya navigationssystemet är logiskt, vilket gör att det inte blir något problem att hitta de produkter man söker efter. Dock anser jag som har vant mig vid det gamla navigationssystemet att det var smidigare att nå hela sidan från startsidan. Oavsett om jag letade efter våffeljärn eller grafikkort hittade jag det i menyn. Jag tycker därför att det vore trevligare om navigationsmenyn på startsidan hade haft samtliga undergrupper under alla rubriker i stället för att vara begränsad till de populäraste.

Om vi hade haft detta hade menyn blivit extremt ”lång” och det skulle inte se speciellt bra ut. Däremot ser vi på en eventuell "expansion" av menyn som användarna isf själva skulle kunna göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olajoh

Sen är alla erbjudanden alldeles för utspridda. Att det finns veckans erbjudande, dagens prisknall, superweekend samt tillfälliga kampanjer (för tillfället fotbolls-VM), alla utspridda på olika sidor, innebär att man ibland måste besöka upp till fyra sidor för att veta vad det är rabatt på. Att till exempel ersätta länken Veckans erbjudande med en länk vid namn till exempel Aktuella erbjudanden där samtliga erbjudanden samlades på en sida under olika kategorier skulle underlätta arbetet med att få veta vad som är förmånligt att köpa för tillfället.

Vi har precis bytt över till den nya sidan som ger oss möjligheter att ha kampanjer på ett helt annat sätt än tidigare. Detta gör att vi möjligen håller igång lite för många kampanjer på en gång. Det är meningen att man lätt skall kunna hitta ktuella kampanjer på högersidan, där även veckans erbjudande snart kommer att ligga. Vi tar kritiken till oss.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olajoh

Sen måste jag passa på att hålla med de tidigare uttalandena om fler produktbilder. Ju mer information man hittar om produkten på er sida, desto smidigare upplevs den. I dagsläget får man använda sidan endast för att kontrollera vilka produkter som finns, sen får man leta upp till exempel produktbilder på andra sidor vilket gör att hela processen med att undersöka utbudet blir jobbigare. Ett plus är dock länkarna till externa recensioner som i många fall ger den information man behöver.

Jepp detta jobbar vi mycket på. Se mina andra svar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olajoh

Jag kan egentligen inte som stockholmare uttala mig om utlämningsstället i Göteborg, men jag kan säga att jag skulle vara glad om ett sådant utlämningsställe öppnades i Stockholm och antar att göteborgarna är glada över sitt.

/OlaJoh

Vi ser som sagt på möjligheterna efter pilotprojektet i Göteborg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Jag Tycker ni borde ta in lite mer Antec chassin då de är väldigt populära och gör högkvalites grejor både chassin och Nätagg,Lian Li hade inte vart fel heller. Och OCZ som en föregående sa, De gör väldigt nice Minnen och Nätagg. ASrock Moderkort hade vart nice oxå, Riktigt bra budget grejor av min erfarenhet.

Vi tog ganska nyligen in Antec efter ett litet uppehåll då det inte kom så mycket nytt och spännande. Vi visste att Antec var ett populärt chassimärke och inte minst P180 har bekräftat detta. Vad gäller Asrock så avvaktar vi lite och ser vad för slags intresse det finns där ute. Vi har redan nu en hel del olika producenter och om vi tar in Asrock åker något annat ut. Vi har för övrigt tagit in ECS i sortimentet. De är ”gamla i gemet” och har producerat moderkort åt OEM och många kända moderkortstillverkare, men testar nu marken lite med ett eget märke. Flera av deras kort har fått ett väldigt bra mottagande – kolla in sortimentet på http://www.komplett.se/k/kl.asp?mfr=ECS

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco

Er hemsida är lätt den bästa av Datorshopper på Nätet!. Den enda nackdel jag kan komma på är att Frakten är lite dyr, Men de spelar inte så stor roll då man vet att man får bra grejor och inte en massa problem MVH Johan Mellberg [/B]

Sådana kommentarer kan man inte annat än buga och bocka åt. Stort tack!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz

1. Angående sortimentet: Saknar produkter från följande tillverkare, OCZ (främst ram jag syftar på), BenQ (20" eller större tft), Logitech (senaste ultra-flat tgb finns inte i era listor), Lian-Li chassin i diverse utformningar, vidare så saknas AOpens moderkort med i975X chipset för Yonah.

OCZ skall vi titta närmare på, BenQ tror jag inte att vi kommer att ta in då det inte efterfrågas speciellt mycket och de för tillfället inte har ett tillräckligt attraktivt sortiment. Aopen-frågan har jag besvarat ovan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
2. Sidans utforming: Skulle vilja se en bättre uppdelning på grafikkorten. Borde vara en ny meny där. ATI och Nvidia ska ligga i skilda från varandra, kan vara svårt att hitta det man söker i mellan åt.
Det hade varit bra om ni också hade kunnat göra om bildvisning på hemsidan. Min personliga åsikt är att man ska kunna trycka på bilderna och få en förstoring. En direktlänk till tillverkarens produktsida är också önskvärt.

Se mina svar till övriga ovan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz

3. Övrigt: Frakten kan bli väldigt dyrt från er, vet inte ifall ni har något direkt sätt att påverka detta, har för mig ni har lagret i norge, så det är väl kanske en import/transport fråga.
En annan sak som är lite små irriterande men som inte direkt påverkar mig är recensionerna på visa produkter. Som redan nämnt ovan innehåller visa av dem så mycket fakta fel att man nästan blir gråtfärdig. Ser att visa av era produkter tex Corsair 4400 minnet har en länk till testsidor på nätet. Detta kanske har varit något att satsa på? Kanske bli svårt att genomföra på alla produkter. [/B]

Jag tror att jag besvarat de flesta punkter i mina svar ovan. När det gäller recensionslänkar så försöker vi lägga upp detta så ofta vi har möjlighet. Tyvärr är det ganska få produkter som blir recenserade men vi försöker så ofta vi kan lägga in recensionslänkar när det dyker upp några recensioner.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78

En sak jag skulle vilja ha är en sida med de produkter som ni har med olika tidningsannonser, så man lätt hittar till dem.
Vill även där påpeka att ni haft ett datorpaket i era annonser, men det står inte vad det heter, så det är ju svårt att hitta det. (Annonsen jag syftar på är bla med i Datormagazin nr 5.)

En speciell sida för olika annonser tror jag inte att vi kommer lägga upp, men däremot är det mycket möjligt att vi kan lägga upp PDF-versioner för nedladdning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78

På era pc-byggare så efterlyser även jag lite större valfrihet, bla när det gäller chassi.

Jag skall vidarebefordra denna önskan till ansvariga. Vi har hög kvalitetskontroll på våra färdigmonterade datorer och det är inte alla chassin som lämpar sig att skickas via post.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78

I stort gillar jag era sidor med plus för de utförliga specifikationerna på de produkter som har det. Kanske en länk till tillverkarnas hemsida på produktsidorna skulle funnits, kan ibland vara svårt att hitta rätt adress.

Edit: Kom nu på att både jag och min vän tycker att det är lätt att missa länken till demoprodukter när det finns till en produkt på produktsidan.

Jepp, vi brukar ha en länk till producentens websida när det finns under ”länkar” längst ned på produktsidan. Tror säkert att vi kan bli ännu bättre på detta :). Vi arbetar på en ny lösning så att det skall vara enklare att hitta demovarorna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tooobe
Hej,

Har bara bra erfarenheter av Komplett. Skulle gärna se en fysisk butik i Stockholm. Kan webhallen ha en affär på sveavägen och ändå hålla relativt okej priser så är det väl ingen omöjlighet för Er?

Med Er support (som utklassar webhallen med hästlängder... - fick inte byta ut en dvd-box som var kantstött, en skada som inte syntes genom plasten förrän jag öppnat den, men det är en annan historia) skulle jag göra alla mina inköp hos er (jag gör iofs redan en betydande del av mina inköp hos er men ändå... fraktpriserna är som sagt lite högre än andra ställen som har fri frakt över en viss summa eller kampanjkoder som ger fri frakt över en viss summa - ogillar kampanjkoderna, då jag tycker fri frakt över en viss summa skall komma alla till del)

Mina 2 ören
/Tobbe

Hej Tobbe!

Någon slags butikslösning i Stockholm är verkligen ingen omöjlighet som jag redan indikerat ett antal gånger ;). Håller med om att kampanjkoder inte är någon optimal lösning med fraktdelen – vi kanske kan övertala posten om att ge oss fri frakt istället ;-D. Skämt åsido, vi har gjort en del smärre förändringar för att dra in på fraktavgifterna, men jag tror det blir svårt att komma fram till en lösning som alla är nöjda med. Vi är iaf medvetna om detta och fortsätter se på alternativa lösningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SvK]Rogue
Komplett har överlag ett bra sortiment, men jag upplever det som om det saknas en hel del "entusiast"-prylar. Ta t ex vattenkylningssektion där ni inte har så mycket att erbjuda vad gäller olika tillverkare på block, slang- och pumpsortimentet är bristfälligt. Det är väl det som jag reagerat mest på då jag själv kört vattenkylning länge och vid nybyggen så kan jag inte handla från Komplett eftersom det inte finns något intressant i sortimentet.

Som påpekats tidigare, OZC och andra entusiastprodukter; t ex minnen från G.Skill, Geil, Mushkin och Patriot saknas helt i sortimentet. Sweclockers besökare är entusiaster, överklockare och gejmers (!) som är ute efter just sådana produkter.

I övrigt så håller jag Komplett väldigt högt och har bara gott att säga om er, jag både handlar av er och rekommenderar er! Ert utskick med en papperskatalog i julas gillade jag skarpt. Jag gillar att bläddra bland produkter... men det står för mig.

Kul att du gillade katalogen och hoppas att även sommarkatalogen som är på väg ut i stugorna inom de närmaste veckorna faller dig i smaken. Vad gäller entusiastprylar så förstår jag att det är något som efterfrågas i större utsträckning i flera olika kategorier. Vi försöker hela tiden ta in nya intressanta produkter som hänvänder sig till entusiaster, men i och med att det är ganska låg omsättning på en del av dessa varor får vi ibland inse att även vårt lager har begränsningar – vi kan inte ta in hur mycket som helst. Efter att ha sagt det vill jag säga att vi hela tiden tittar på det nya och hippa och försöker pricka in produkter som efterfrågas av många.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taharez
Bra timing, ska hämta en packe nya delar hos er i gbg i morgon

Överlag har jag jag bara fått positiva intryck av Komplett, bra leveranshastighet, bra och trevlig personal. Jag fick ett felaktigt meddelande om att min beställning kommit in igår, men fick sedan ett samtal där en trevlig person förklarade misstaget. Spelar ingen roll för mig eftersom jag ändå inte tänkte åka in förrän i morgon, men det är kul att bli underrättade så snabbt som möjligt om sådant.

Vi hade dessvärre ett mindre systemfel som orsakade dessa småfel. Tyvärr är barnsjukdomar nästan att vänta även om man gör sitt bästa för att minimera dem. Tack för visad förståelse och småskavankerna skall vara borta idag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taharez

Produkter:
- Förutom de tidigare nämnda (OCZ, Lian LI, etc), vill jag för tillfället bara lägga till Galaxy grafikkort, startade en tråd om deras icke-standardimplementation av GF7600GS för ett tag sedan, men hittade ej deras kort i sverige. Slutade med att jag köpte ett xfx7600gt hos er, men jag lär väl får slänga på en Zalmankylare själv för att få rimlig ljudnivå.

Galaxy är inget speciellt välkänt märke i Sverige, men jag känner väl till dem. Om deras produkter är intressanta kommer vi med allra största sannolikhet att ta en titt och avgöra om de lämpar sig på den Svenska marknaden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taharez

Angående den nya sidan, så tycker jag att det finnas ett antal förändringar som skulle gynna användarna (iaf mig ):
- Konfigurerbar meny: som en del har sagt, den gamla var lite lättare att använda om man visste var man skulle direkt, kanske kan ni göra det till ett val? Man kan välja att t ex ha Datorutrustning som default, då ser man den menyn direkt när man loggat in.
- Nyheter - Skulle vara trevligt att kunna ställa in att man vill se nya produkter inom t ex processorer när man loggar in (istället för att se alla typer och bara några få i boxen på högersidan), skulle vara en väldigt trevlig funktion imo.
- Angående erbjudandena - Jag håller med föregående om att det börjar bli svårt att få överblick, en sida med mindre thumbnails och alla erbjudanden på skulle vara uppskattad (eventuellt med en kort-version på högersidan istället för nuvarande animerade boxar, blir lite irriterande)
- Angående produktbilder - Även här håller jag med de tidigare kommentarerna, fler bilder på framförallt chassin och moderkort skulle vara väldigt bra, kanske gör så att man får upp ett mindre fönster med en stor bild, och klickbara thumbnails i nederkant när man klickar på en bild? Skulle bli ganska lättöverskådligt på så sätt.
- Underkategorier för nätagg - Jag tycker det skulle vara mycket bra med ytterligare uppdelning av nätaggen, förslagsvis efter effekt. Även information om hurvida ett nätagg är modulärt eller ej skulle vara trevligt, helst i titeln.
- I övrigt tycker jag ni har en väldigt välfungerande sida, stort plus för sökrutans placering, gör den i stort sett omöjlig att missa

Hoppas dessa kommentarer var till någon nytta, kul att se att ni är intresserade av vad besökarna vill ha.

Det där med konfigurerbar meny är en rolig idé och säkerligen något som man skulle kunna se närmare på när vi genomfört andra planerade förändringar (bl a det där med produktbilder, mer info osv.). Det där med nyheter på varje produktgrupp är också något vi tittar på. Vi funderar på att ha något på kategorinivå (de sju nya kategorierna) så att det skall vara enklare att se vad som är nytt och fräscht och slippa att hela ”nya produkter” boxen på förstasidan blir uppfylld av nya S-ata kablar :).

Det är flera som påpekar att det är svårt att få en översikt av erbjudandena och vi skall definitivt ta oss en funderare på om vi skall göra några förändringar här. Samma gäller ytterligare underkategorier (du nämner bl a det om nätagg).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
har hört gott om er av kompisar som beställt när jag får pengar så blir de en ny hdd och chassi och något minne kanske..

dock så har jag även hört att det saknas info i vissa produkter så som vissa modekort om det är 20 eller 24pin om de har inbyggt grafikort mm eller inte..

Det skall finnas info på de allra flesta produkterna. Ibland kan det dock förekomma att en produkt saknar info när den är helt splitter ny på sidan (och precis upplagd) eller när tillverkare har extremt bristfällig information själva. Vi jobbar mycket med just info/specifikations-biten och jag har stora förhoppningar om att de nya produktsidorna kommer att lösa mycket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Efterfrågas:

* Direktbetalning (FSB, SEB etc)

* Gärna självtagna bilder på produkterna, på samma sett som newegg.com gör. Detta kommer nog att minska missförståndet markant.

Direktbetalning är på väg, exakt datum kan jag inte ge, men det är inte långt borta

Självtagna bilder är ett väldigt jobb, men vi skall jobba stenhårt med att förbättra bildutbudet på vår hemsida med större produktbilder och där det är möjligt, bilder från olika vinklar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Hej!

Den nya hemisdan med de sju sektionerna tycker jag bara är positivt. Mycket lättare att guida sig fram till önskade produkter (men även de produkter man inte visste man ville ha)

Något som jag tycker saknas är 20/24 pins märkning på moderkorten. Detta gäller inte bara er, utan alla onlinebutiker jag varit i kontakt med. Det är väl kanske sådana här detaljer man måste tänka på i övergångsfaser. Kanske bör det finnas en varningsruta på tex nätaggen att man bör ta reda på vilken ATX kontakt man har. Allt för att undvika krångel och ev. extra beställningar.

Annars är jag kanonnöjd med er. tror jag.. kommer jag på något mer så återkommer jag

//

Skall informera dem som lägger upp produkterna om det där med de olika pinnarna, håller med om att det är något vi kan bli bättre på helt klart. Annars glad att höra att du verkar nöjd med oss.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Tjo!

Fler åsikter.

För det första, ta bort recensionerna helt och hållet. Det enda de tjänar till är att förvilla de som inte är så insatta. En medveten kund söker recensioner utförda av sakkunniga på nätet/i tidningar, och en omedveten kund vet varken in eller ut, och att följa kundrecensioner är tämligen vanskligt. Vissa recencioner är också rakt av skrattretande ( http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=115475 ).

För det andra, en liten detalj jag irriterat mig på ett tag; dela upp bildskärmar i CRT/TFT INNAN storlek listas. Liten, men enligt mig en ack så irriterande detalj. Alltså, Bildskärmar > CRT/TFT > storlek. [/B]

Recensionerna kommer vi ha kvar, men är som nämnts innan ingen outtömlig källa av visdom och varierar väldigt i kvalitet. De flesta gillar recensionerna, men visst – alla kan inte tycka samma. Vi kommer med den nya sidlayouten troligen ”gömma undan” dem lite mer så att man inte behöver se dem om man inte väljer detta aktivt.

Angående kategoriseringen av skärmarna så handlar det som sagt lite av hur sidan är uppbyggd - se mina andra svar ovan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Precis som andra måste jag säga att den dyra frakten för tunga saker är en otroligt stor bidragande faktor till att jag inte brukar beställa från komplett.

Samtidigt måste jag hålla med Finkelzvin angående recensionerna, ibland ser man på samma produkt en recensions om gett högsta betyg och en annan som totalsågar produkten. Detta leder bara till en väldig massa förvirring (man blir ju nästan rädd ibland).

Jepp – med det nya upplägget skall du slippa se recensionerna om du inte bläddrar till dem medvetet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av furan
Här kommer lite saker som jag saknar:

Ett rabbatsystem som tex ger 5-10% rabbat om man plockar ihop en komplett dator. (eller updateringspaket, cpu, grafik- moder-kort, minne). Detta för att konsumenter inte ska vända sig till olika butiker när dem bygger en komplett dator.

Hade gärna sätt en prislista över alla produkter så man snabbt kan kolla in flera olika produkter på en gång:
Kategori - Produktnamn - Pris

För att lättare kunna jämföra priser också ange pris per GB på hårddiskar och pris per MB på minnen.

Möjlighet att sorta grafikkkort efter modell så att man lättare kan se skillnaden i pris på olika tillverkare.

/ mikael

Ett automatiserat rabattsystem när man plockar en hel dator är relativt komplext och kanske något för ett framtida projekt. Under tiden har vi en del ”PC i delar” och ”uppgraderingspaket” där vi plockat delar som är kompatibla och lagt en rabattsats då man löper ett helt system.

Vi arbetar på en bättre jämförelsefunktion

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
Den nya designen känns lite konstig men tror man vänjer sig snart.

Ja det är ju så med alla nya grejer – det tar ett tag innan man vänjer sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN

Men vist det hade ju inte varit fel om ni hade haft så man fick typ gratis eller mindre frakt om man köpte för typ över 1000kr eller något sådant.

Vi har funderat på något i denna stil för trogna kunder och är fortfarande på ärendet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN

Klickbara bilder ( så man kan se en större bild ) hade varit väldigt bra, för då kan man se lite mer detaljer och det blir lättare att bestämma sig för ett köp.

Ja, på väg!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmugglarN
Som någon sa innan så hade det varit trevligt med OCZ produkter, tror många hade köpt det iallafal. [/B]

Se mina svar ovan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Ni har lite högt pris på vissa varor som sagt och lite sämre utbud när det gäller typ fläktar, musmattor, sånt krimskrams, osv.

Trevligt med lite roliga gadgets som ni säljer (ala dino, thinkgeek), dock inga prylar som intresserar mig.

Vi är medvetna om att vi på vissa produktgrupper som inte är datorrelaterade har legat över önskvärd prisnivå. Utan att gå in på detaljer vill jag nämna det att det hänt extremt mycket under första halvan av 2006 och vi fortsätter stärka vår konkurrenskraftighet på framför allt hemelektroniken.

Har du några musmattor/fläktar som du saknar i sortimentet? Här finns det en uppsjö märken och marknaden har mer eller mindre blivit översvämmad på sista tiden. Konkreta tips och önskemål uppskattas!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Dustin (service) dom har dock väldigt begränsat utbud när det gäller datorkomponenter men har o andra sidan en hel del hemelektronik, fast det kanske ni inte kommer satsa på?[/i]

Vi har på senaste tiden arbetat väldigt mycket med att stärka hemelektroniken, både sortiments- och primässigt. Även om vi inte känner att vi är 100% i mål ännu, tycker jag det hänt ganska mycket på en relativt kort tidsperiod. Kika in på fliken ”hemelektronik” så hittar du en hel del - en ny LCD eller plasmaTV kanske?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Slutkommentarer:
Det jag saknar mest är nog färdiga vattenkylda datorpaket som man kan få konfigurera i pcbyggaren. Tysta datorer är framtidens melodi för min del.

Service är väl erat goda kännemärke, fortsätt med det.

Vi lovar att ligga i framkant vad gäller servicen - tack för den vänliga orden.

Hmm, vi har faktiskt inte fått så många hänvändningar om färdigmonterade datorer med vattenkylning. De flesta vill gärna höra hur systemet låter först och sedan kanske gå till vattenkylning om det är högljutt eller om man vill klocka ännu mera. Vet dock att det är en större marknad i England där det finns en del byggare som ägnar sig åt detta. Det är lite småknepigt att lösa med logistiken, men kan de så kan väl vi. Jag skall be PC-ansvarig att se på saken igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intel_Power
Det första intrycket jag fick när jag gick in på eran nya hemsida var att den såg väldigt bra ut, de små förändringarna ni har gjort är bra. Sen skulle jag kolla runt i menyn lite, första intrycket var bra med olika sektioner (som t.ex. webhallen har) men sen skulle jag hitta något och tappade bort mig helt. Det blir ännu värre när man är van vid det gamla. Efter ett tag har jag förstått hur menyn fungerar men är ändå inte nöjd med första sidan, där man har ett utval av olika kategorier. Ofta när man går in på Komplett vet man vad man söker.

Jag skulle vilja att ni delade upp kategorierna lite mer, nvidia och ati kategorier, tft och crt kategorier innan storleken skulle också vara bra.

Ja, det tar ett tag att vänja sig vid förändringarna och det är just kommentarer som denna som är hjälpsamma. Man blir snabbt hemmablind så att säga. Tack för dina kommentarer och jag vidarebefordrar informationen till vår webavdeln.

Citat:

Det blev tyvärr lite negativt där men jag fick det säkert att låta värre än det var så här kommer lite positivt också. Det är väldigt bra att ni har öppnat ett hämtlager i göteborg, jag hoppas bara att ni öppnar ett i stockholm också.

Med tanke på hur hämtbutiken gått i Göteborg så riktas våra blickar även mot andra delar av landet.

Puh, ursäkta ett EXTREMT långt inlägg. Jag skall försöka svara på så mycket jag kan framöver, men får nog begränsa mig aningen tror jag.

Tack för alla frågor och förbättringstips, jag lovar vidarebefordra dessa till rätt person för ärendet.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Är en trogen kund hos er och har lite åskter.

1.
Tummen upp för den nya designen på hemmsidan. Känns mycket enklare och mer lätt överskådlig samt att man slipper scrolla som en tok. Är även snabbladdad med sämmre uppkopplingar.

2.
Håll sidan uppdaterad så alla varor har produktbilder. Känns surt att hitta saker utan det.

3.
Kommentarer/betyg, känns ibland helt fel då dåliga produkter får bra betyg av mindre kunniga personer. Bättre om ni länkar till tester/recensioner som t.ex. gtek.se gör. Sen verkar vissa negativa betyg försvinna

4.
Frakten, verkar super mysko ibland. Har varit med om att det har varit billigare att skicka två paket för sig och att ett par ramminnen + en fläkt har höjt fraktpriset avsevärt. Chassin har varit super dyrt att få skickat från er.

5.
Vore kul om man som trogen registrerad kund kunde få någon typ av förmån som fri frakt vid ordrar över 500:- eller liknande.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2