Permalänk
Medlem

Vad har jag för minne?

Hej,

Jag ska nu upgradera mitt system, och har köpt ett A8n-SLI premium, moderkort.

Jag har i dagsläget en sticka på 512mb men jag vet inte om det räcker eller om jag ska köpa en till lika dan för att kunna få upp hastigheten. Då har jag 2 frågor:

1, Jag vet inte exakt vad jag har för minne, så jag vet inte hur jag ska hitta ett lika dant, såhär står det på minnet: Corsair: CMX512-3200XL , XMS3200 512MB 400MHz 2225 . var kan jag hitta ett sådant?

2, bör jag kanske köpa en ny sticka/stickor, som går på PC4200 istället, klarar mitt moderkort det? Är det värt det?

Jag kommer troligen inte överklock, så frågan är vad som är bäst, jätte tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag tror jag hittade en 'köplänk' till minnet du har.
http://www.buggy.nu/index.php?a=productview2&product=1383

Två minnen är ofta bättre än ett, så jag skulle nog köpt ett likadant som du redan har.

Lycka till

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Såg att det skulle kosta nästan 1200 kr för en till 512mb stick, ser att det finns andra som jag skulle kunna köpa och få 1gb för samma pris, ska jag då satsa på något annat än pc3200?

Permalänk
Medlem

tänker du inte extremklocka så satsa hellre på 2gb

Permalänk
Medlem

Ok, 1x2 stickor då, men frågan är fortfarande om jag kan ha och ska ha pc4200 eller pc3200?

Permalänk
Inaktiv

PC3200 ska du ha