Permalänk
Medlem

nytt RAM,INTERNMINNE

tja , behöver nog ett par nya Ram-minnen, jag har nämligen 2st, på dxdiag stog det att det var runt ca 1024mb ram på 2st :S

och jag tror att dom var på ca 2024mb ram innan min dator krashade satt jag
fick installera om allting....

aja .. jag undrar bara vilket ni rekommenderar jag har PCI-Express och sitter nog 2st i och har 2st lediga "ramportar" eller vad man kallar det.

och kan man ha 4st olika ram minnen?

vilket passar min dator? har PCI-express moderkort

ställ gärna frågor om ni inte fattar

___________________________________________________________

ursäkta stavingen , har dyslexi

Visa signatur

sry för stavningen , har dyslexi...

Permalänk
Medlem

Re: nytt RAM,INTERNMINNE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av quickbom
tja , behöver nog ett par nya Ram-minnen, jag har nämligen 2st, på dxdiag stog det att det var runt ca 1024mb ram på 2st :S

och jag tror att dom var på ca 2024mb ram innan min dator krashade satt jag
fick installera om allting....

aja .. jag undrar bara vilket ni rekommenderar jag har PCI-Express och sitter nog 2st i och har 2st lediga "ramportar" eller vad man kallar det.

och kan man ha 4st olika ram minnen?

vilket passar min dator? har PCI-express moderkort

ställ gärna frågor om ni inte fattar

___________________________________________________________

ursäkta stavingen , har dyslexi

Hej!

Utan att veta vilket moderkort du har, så är det omöjligt att veta vilka minnen som det stödjer.

Det smidigaste, om du nu har fyra minnesplatser på moderkortet, vore att ifall de två minnen du har nu är likadana, köpa ytterligare två likadana minnesmoduler.

M.v.h Johan^junior

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014