BIOS lösenord?? hur blir jag av med det??

Permalänk

BIOS lösenord?? hur blir jag av med det??

sitter vid min pappas bärbara dator och kan inte komma åt biosen för där helt plötsligt har kommit ett lösenord på biosen ><

han har inte haft något anti-virus program installerat, och helt plötsligt är hans xp 2800+ bara på 800 MHz (??!!!) och när jag skulle återställa biosen så kom det upp att jag måste skriva in lösenord...

hur i helsike kommer jag förbi bios lösenordet? provat en del bios password recovery program men dom funkar inte...

han kör windows xp (ingen diskett drive) på sin fujitsu-siemens amilo A1640....

vad ska jag göra? sitter här och sliter håret och håller på att bli knäpp ^^

hjälp.. någon?

Permalänk
Medlem

Hmm, om det hade varit en stationär hade det bara varit att plocka batteriet, men jag vet inte om det är samma på bärbar. Clear Cmos tar ju bort pass.

Permalänk

Det fungerar på samma sätt med bärbara men kan vara väldigt svårt att komma åt... flusha b:set vetja.

Visa signatur

Alla stavfel hänvisas till "Maximegalons Ultra-Kompletta Ordbok För Alla Ord Någonsin"

Permalänk

flashade biosen.. funkade... att jag inte tänkte på det innan.. ^^
men den står fortfarande på 800 MHz... det är ju en xp 2800+ ... humma.... varför? laddade optimized defaults, hjälpte inte...

Permalänk
Medlem

hmm, joo det finns ju batteri i bärbara också, brukar väl sitta längst in så man absolut inte ska komma åt det Jaa, antingen flasha om eller plocka isär hela manicken.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Diskmedel.

Svaret på 2800+ frågan är på ditt andra inlägg.
Kanske att du kan ställa frågor i samma inlägg i framtiden?

Mvh EdiToriOus

Visa signatur

Alla stavfel hänvisas till "Maximegalons Ultra-Kompletta Ordbok För Alla Ord Någonsin"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EdiToriOus
Diskmedel.

Svaret på 2800+ frågan är på ditt andra inlägg.
Kanske att du kan ställa frågor i samma inlägg i framtiden?

Mvh EdiToriOus

sorry ^^

ville bara ha den ena frågan för sig.. nåja, ska inte "double-post:a" mer