Permalänk
Medlem

Moderkort och minne till conroe

Såsom många andra här så vill jag så klart också skaffa mig en Conroe, men jag vet nästan ingenting om intel prylarna då jag alltid har kört med amd

Jag tror att xms2 2x512mb 5400 ddr2 borde bli bra eller? jag ska klocka såklart. Har ni några andra förslag? Priset på dem ska helst inte ligga för långt över tusenlappen.

Angående moderkortet har jag ingen aning om vad jag ska ha. Jag vet att det ska vara socket 775, men inte så mycket mer. På alla reviews på conroe så har dem använt såna med I975X, speciellt intels "bad-axe". Måste det vara i975x då dessa är rätt dyra? Jag vill helst bara lägga ut runt tusen för moderkortet

Om det går att använda andra än i975x blir det någon stor prestanda skillnad mellan dessa?

Spelar det någon roll om jag använder intels moderkort eller t.ex. ett asus eller msi? Vad föredrar ni?

tack i förskott

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk

vet inte om du kan få ett sånt moderkort för tusen minst 1700kr

Permalänk
Avstängd

Chipsets:

Intel:
i975x (Nyare versioner med VR11 regulatorn. OBS! Läs stöd för Core 2 Duo/Extreme vid köp av i975x med önskan för Conroe stöd)
P965 (Upkommande chipset som kommer ha stöd för Conroe)
i865 (Bara på Asrock M/B än så länge)

ATi:
RD600
RS600

NVIDIA:
nForce 590
nForce 570

så står det på techsweden!

googla på moderkort med dom chipsen,eller sök på www.buggy.nu

http://www.minnie.se/asrock-775i65pe-s775-i865pe-sata-ddr400-... det kan eventuellt fungera men maila don först o fråga kanske är en bra idé!

Permalänk

söker man på nForce 590 eller nForce 570 så är hittar den bara socket AM2 på buggy.nu

Permalänk
Avstängd

mm am2 lanserades lite titigare men inom någont månad bör det finnas sådana kort till coroe 2 också.