Permalänk
Hedersmedlem

Oberoende bench av E6600 (Firingsquad)

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

AMD biter i det sura äpplet 2006...

Permalänk
Medlem

windsor vann vissa tester men satan vad bra sse2 prestanda conroe har. men i spel är det amd som äger iaf. ok, jag erkänner att detta inlägget är ett trollbete.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Hedersmedlem

Ni glömmer det absolut bästa i det hela:

E6600:

http://www.shg.biz/produkter/infobox.asp?varenr=321205&lokati...

FX-60 (komplett hade ej 62)
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=317167

Känns som Conroe har något bättre pris/prestanda ratio?

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Avstängd

att länka till shg.biz e så dumt asså.,,

Permalänk
Medlem

Galet. Borde man inte jämföra FX-62 med Conroe 2,93GHz med tanke på prisklass?

Permalänk
Avstängd

Nah conroe är så pass bra så att dom behöver inte jämföra med den värre modellen...

jag ska köpa conroe 6600 cpun,sitter med en amd 3700 san diego visst schysst spel prolle men sen när man ska rara lr installera saker och vill pyssla med andra saker under tiden så får man bita i det sura äpplet..

Hack hack hack sega sega sega börjar gå mej på nerverna att amd's singel cpu är så dålig på att hantera många saker samtidigt.

Plus amd's dual core cpu's är inte prisvärda för 5öre 4300kr för en amd x24400 2.2ghz LOL säger jag bara dags att sänka priserna amd???..

Bara sätta ut prollen och mobbot och sälja e trött på detta nu...

/hoppkick
Ps. är frustrerad

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoppkick
att länka till shg.biz e så dumt asså.,,

Precisera tack.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Precisera tack.

För att ,man kommer inte direkt till varan utan man måste leta sej igenom till varan!!!!!

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju fundera på tillgängligheten på dessa Conroe-cpuer. I början kommer nog den stora majoriteten att gå till dom stora spelarna Dell, HP etc så har man otur kan det ta låååååång tid innan man får tag på en. Och då har kanske AMD släppt en Conroe-dödare

Men tills vidare ligger en Conroe på inköpslistan. Har inte så bråttom

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk
Avstängd

Samma här datorn duger ett tag till får stå ut med allt segande när man pysslar med flera saker samtidigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoppkick
För att ,man kommer inte direkt till varan utan man måste leta sej igenom till varan!!!!!

Kanske skulle fixa din browser.. Jag får en pop-up med produkten ifråga, samt hela länk samlingen

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Kanske skulle fixa din browser.. Jag får en pop-up med produkten ifråga, samt hela länk samlingen

Ord.

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Avstängd

Jag skrev varan och inte hela länksamlingen !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
windsor vann vissa tester men satan vad bra sse2 prestanda conroe har. men i spel är det amd som äger iaf. ok, jag erkänner att detta inlägget är ett trollbete.

Trollbetet är att E6600 är klockad 2,4GHz & FX-62 är klockad 2,8GHz.. Javisst ja.. det är det som kallas jämnt.. Eller för att citera AMD fanboysen -> gå inte på MHz myten nu grabbar

F*n grabbar nu är jag riktigt glad att ni tränat mig i MHz myten... den är riktigt användbar ju..

Jonos, naturligtvis väljer man AMD´s stateoftheart FX-62 för +10.000:- framför bättre presterande E6600 från Intels mellansegment för 3500:-..

FX-62 www.inwarehouse.se/productDetail.aspx?ReferId=30&Id=e1111831

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Amd e sjukt dyra nu!

Permalänk

Amd är sjukt dyra ? snälla pojkar i skogen där, så lät det inte innan conroe var på tal med bra pris dessutom ? Vad har hänt med er ? innan var amd bäst, super mega flow hightech snabba och var allmänt soft men nu när intel *_äntligen_* kommit med ngt bra som dom inte har gjort på 3-4 år så är det amd som är dyra.

Intel har _alltid_ vart dyrare än amd förutom i senare dar då vi talar om Conroe.
Chilla ner snacket lite här, börjar bli sandlåda och man kastar grus på saker.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

De kallas trendhoror, kort sagt.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag och alltid tyckt att 10000:- är inte direkt nå humant pris för varken fx62 eller e6800. Så j*vla mycket bättre e de inte jämnfört med mellansegmentsprocessorerna att man pungar ut 5-7 laxar mer.

Helt absurt och i min mening och inte ens värt att uppmärksammas...kanske nåt för pryl bögen dock

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Personligen tycker jag och alltid tyckt att 10000:- är inte direkt nå humant pris för varken fx62 eller e6800. Så j*vla mycket bättre e de inte jämnfört med mellansegmentsprocessorerna att man pungar ut 5-7 laxar mer.

Helt absurt och i min mening och inte ens värt att uppmärksammas...kanske nåt för pryl bögen dock

Hehe...Det finns ju dom som har råd till det bästa. Så varför inte punga ut 10000-tals kronor. För att vara på topen ;)...Sj så hade inte ja heller lagt ut så mycket pengar på en dator grej som är (out of date) nästa månad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Hehe...Det finns ju dom som har råd till det bästa. Så varför inte punga ut 10000-tals kronor. För att vara på topen ;)...Sj så hade inte ja heller lagt ut så mycket pengar på en dator grej som är (out of date) nästa månad

Visseligen är det så men still...det rättfärdigar inte priset till en fabriksklockad prolle för att några har mer än andra. (inte enligt min ideologi)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilzner
Visseligen är det så men still...det rättfärdigar inte priset till en fabriksklockad prolle för att några har mer än andra. (inte enligt min ideologi)

Tillgång och efterfrågan. Kapitalism.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Tycker det luktar lite avundsjuka i den här tråden.

Köpte min AMD3200 för 2½ år sedan och den rullar på bra än. Så det där snacket håller inte.

Det finns ju de som köper LCD-tv nu som är (out of date) nästa månad

Blanda inte ihop avundsjuka och sunt förnuft. För råd har jag även om jag får leva sparsamt 2-3 månader fram. Man köper inte en bil för en mille bara för att den har 50 hk mer än den för 300k.
Visst finns det undantag...men frågan är hur stor andel av marknaden representerar de?

Permalänk
Medlem

Jag gissar att även priserna för AMD-processorer kommer att justeras ner efter att Conroe släppts. Intel justerar ner priset på sina äldre processorer också då. Sedan beror det på tillgång och efterfrågan som sagts.

Conroe verkar mycket prisvärda om priserna ligger som indikerats. Å andra sidan så borde allt annat bli billigare eftersom ingen vill betala lika mycket för sämre prestanda.

Permalänk
Avstängd

Amd hade schyssta priser på en bra cpu förut opteron men sen höjjer vi priset och helt plötsligt slutar alla att köpa den smart!!

amd3700 ligger fortfarande runt 2-2200kr dyrt i mina ögon då den är en gammal cpu och x2 dual core börjar ta över men ser vi prisras ifrån amd nej?.

Amd hade human priser i alla år men tydligen är dom som alla andra höjj priserna tills folk får spy....

Permalänk
Avstängd

har man pengar o vill ha det bästa så är det väl klart man köper det dyraste.
det finns vissa entusiaster som köper en dyr cpu för den är olåst sedan överklockar den som fan
jag tycker inte ni ska klaga på cpuer för 10k utan ni kan väl hålla er till o klaga på att man kan ha fler än 1 grafikkort istellet.
ingen är tvingad o köpa det dyraste heller!

Permalänk
Medlem

Vänta bara tills AMD svarar med något nytt

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Komplett har satt priset till 1095:- för en 3500+ nu...
www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307203

Samt satt priset till 1295:- för en 3800+ med...
www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308954

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Wow det kan jag kalla prisras skruvis bara för att jag säger massa saker får jag äta upp det direkt attans haha...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Komplett har satt priset till 1095:- för en 3500+ nu...
www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307203

Samt satt priset till 1295:- för en 3800+ med...
www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308954

där ser man. då har amd äntligen börjat sänka priserna litet. det är nog bara för att intel säljer sina p4 prollar under tillverkningskostnad.
såg även att vissa sam2 prollar var sänkta.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321912

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+