Acer laddar upp med nya LCD-skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzzie
Dom är hur bra som helst, låt inte skitsnacket lura dig :P... fast en sak du kommer störa dig på är om du spelar mkt... allt blir så tjockt eftersom många spel inte har widescreenfunktion

CS har widescreen funktion :D:D:D::D

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

vad kan 19" skärmen kosta må tro??

Visa signatur

*AMD Sempron 3400+ - *DFI LP nForce 3
*120 GB HDD - *1 GB Ram
*ATI X850XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
CS har widescreen funktion :D:D:D::D

CS: Source har det iallafall ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
CS: Source har det iallafall ja.

1.6 också !!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Nä, CS1.6 kan man inte ändra FOV:en i , så allt blir inzoomat ifall man lirar i widescreen, inget vidare.

Permalänk
Medlem

Ursäkta för denna fråga men vad är DVI egentligen ? jag tror inte att jag nånsin har haft ett skärm med DVI ingång/utgång ändå tycks allt vara verkligen riktigt riktigt snyggt (sitter nu på en verkligen billig luffig BENQ men skillnaden på denna och en CRT är inte jämförbart).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sanazin
Ursäkta för denna fråga men vad är DVI egentligen ? jag tror inte att jag nånsin har haft ett skärm med DVI ingång/utgång ändå tycks allt vara verkligen riktigt riktigt snyggt (sitter nu på en verkligen billig luffig BENQ men skillnaden på denna och en CRT är inte jämförbart).

Du hittade en gammal tråd att fråga i

Finns tre olika DVI 'lägen'.

DVI-A Samma sak som VGA i princip. Finns adaptrar mellan VGA och DVI-A.

DVI-D Digitalt, det är detta som normalt körs på TFT skärmar. Man blir begränsad (går visserligen att överklocka det lite) till 60 Hz men det är ingen förlust på TFT skärmar.

DVI-I Kan köra både DVI-A och DVI-D, *alla* grafikkort kör med DVI-I.

Fördelen med DVI är lite olika för olika skärmar. Vissa påstår även att VGA är bättre men normalt brukar man säga att DVI ger bättre färger, jag skulle tro att skillnaderna blir större i ju högre upplösningar man kommer upp i.

DVI skärmar har någon avgift på sig för att ingången är digital, det slipper skärmar som bara har VGA vilket gör dem billigare.