Permalänk
Medlem

VDIMM mod to 3.04v

replace the 2.1K Ohm to 150 Ohm

Jo jag undrar om man kan använda en penna och rita på sidorna för att minska ohm nummret precis som jag gjorde med grafikkortet? Eller är det helt andra saker?

Källa: http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/reviews/939dual-sata2/...

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Ska du ha mindra ohm får du byta ut motståndet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Ska du ha mindra ohm får du byta ut motståndet

Jo förståss men man man minska ohm genom att använda en penna också. Måla på sidorna av kondensatorn.

Derför undrar jag om det fungerar här med.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Blyerts leder väl inte ström nå bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Blyerts leder väl inte ström nå bra?

Det ska inte leda ström :/ snälla om ni inte vet något om det här svara inte.

Den här modden gjorde jag på mitt 7600GT samma princip där minskar man ohm 'en och där kunde man göra med penna vanlig blyerts

http://sg.vr-zone.com/?i=3330

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

"minska ohmen" = minska/sänka resistansen = minska/sänka/motståndet.

Om någon skulle förvirra sig alltså...

Visa signatur

Opteron 165@2.6Ghz | DFI NF UT | 7900GT | 1024MB TwinM SP BH-5 | Barracuda 200GB + 160GB Sata | Arctic Cooling T1 |
TILL SALU! 2*512Mb TwinM Speed Premium BH-5, Pm:a tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrille_103
"minska ohmen" = minska/sänka resistansen = minska/sänka/motståndet.

Om någon skulle förvirra sig alltså...

Tackar inte så hajj på dessa uttryck.

Minska resistansen borde väl gå på samma sätt som på 7600GT modden?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Blyerts leder väl inte ström nå bra?

Det är liksom en del av poängen

Permalänk
Avstängd

varför inte göra 3,2v moddden,då behöver du bara dra med silverförg mellan 2 punkter,googla upp den istellet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Ska du ha mindra ohm får du byta ut motståndet

nää de behöver man inte, går ju att parallel koppla, då sjunker resistansen.

Använd (1/r + 1/r) upphöjt i minus 1 så får man fram resistansen i en parallel koppling.

De är så "silverfärgs tricket" funkar, man ritar en linje som parallel kopplas med motståndet.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet fortfarande?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Blyerts leder, mig veteligen, ström riktigt dugligt, eftersom blyerts är just grafit.

Därav att det leder, så blir det en parallellkoppling med den befintliga resistorn, 'den nya resistansen' är mindre än hälften av originalet.

Lycka till men var försiktiga med elektronvandringarna.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Det ska inte leda ström :/ snälla om ni inte vet något om det här svara inte.

Den här modden gjorde jag på mitt 7600GT samma princip där minskar man ohm 'en och där kunde man göra med penna vanlig blyerts

http://sg.vr-zone.com/?i=3330

Ett motstånd hindrar strömmen, du vill ha ett mindre ohm tal, alltså släppa igenom mer strömm igenom resistorn.
Ritar du med blyerts på sidan måsta du rita sträcket hela vägen, devs där strömmen kommer in i resistern till den kommer ut på andra sidan. Då blir det Paralellkrets, en del av strömmen kommer att gå igenom blyertset alltså runt resistorn och du får igenom mera ström. Jag skulle tro att du måste rita ganska kraftigt blyertsträck eftersom du vill släppa igenom rätt mycket ström för att det ska fungera.
Du har inte ett instrument så du kan mäta hur mycket ström det går?

Permalänk
Avstängd

Om han nu skulle ha ett instrument är det väl smartare att mäta resistansen istället

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Om han nu skulle ha ett instrument är det väl smartare att mäta resistansen istället

Y kan det vara

Varför vill han ha ett mindre motstånd, ska han överklocka eller?

Permalänk
Medlem

Jag har ju såklart en multimeter eller vad dom nu heter så det är klart att jag mäter ohm'en.

Frågan är bara skulle det gå? Verkar som det va?

tackar glömde att det var med "e"

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Värkar? Har du ont? Kanske föda barn?