Program för att se all hårdvara i datorn?

Permalänk
Medlem

Program för att se all hårdvara i datorn?

Hejhej.
Jag har installerat om Windows XP Pro. Problemet är nu att jag glömde kolla vilket ljudkort och vilket grafikkort jag hade innan jag formaterade. Eftersom det inte går att se vad hårdvaran heter i Enhetshanteraren så blir det lite problematiskt... jag vet också att en kompis till mig hade samma problem en gång och att han då laddade ner något program som visade all hårdvara på datorn.

Någon som vet vart man kan hitta ett sånt program?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Var kan man hitta detta program?

Visa signatur

Är inte lätt och vara novis, men det går ändå!!!!

[ AMD Phenom 9550 Quad-Core 2.2 GHZ ] [Gigabyte GA-MA770-DS3] [Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096MB CL5] [Western Digital VelociRaptor 150GB, 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB] [ Seagate Barracuda 7200 500GB Sata-300 32MB] [Leadtek 9800 GT]

Permalänk
Medlem

google.se är en bra sökmotor, testa den nån gång vettja!

här haru en länk till programmet
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-...

Visa signatur

P[a]cman äter spöken så ofta han kan.

citera mig, annars är risken överhängande att jag inte hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Tänk på att Everest home edition numera inte utvecklas längre. Alltså hittar det inte flera av de nyaste hårdvaran som finns. Kolla www.cpuID.com, där finns ett program som heter PCwozard och som fortfarande utvecklas aktivt.

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic