Permalänk
Medlem

Hur funkar det?

Jag tänkte bygga i hop en filserver.
De jag har just nu är AMD 3200+ & 100mhz 512mb minnen (givetvis de som behövs för övrigt). Eftersom jag inte behöver 2.2ghz för att driva en filserver så gör de inte så mycket om CPU:n klockas ner pga minnena. Någon som vet (kan räkna ut) hur många mhz som går att få ut.

Sedan så undrar jag hur detta moderkort funkar:
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=317063&cks=ACC

Det står att den klarar max 2gb minnen. Men den har ju 4st ddr2 slottar. betyder detta att man antigen kan ha 4x512mb eller 2x1gb. Jag beställde nämligen de morderkortet och 2x1gb RAM, men om jag behöver så kanske jag fyller på. Enligt kompletts hemsida så funkar alltså inte de.

Permalänk
Medlem

Re: Hur funkar det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snouser
Jag tänkte bygga i hop en filserver.
De jag har just nu är AMD 3200+ & 100mhz 512mb minnen (givetvis de som behövs för övrigt). Eftersom jag inte behöver 2.2ghz för att driva en filserver så gör de inte så mycket om CPU:n klockas ner pga minnena. Någon som vet (kan räkna ut) hur många mhz som går att få ut.

Sedan så undrar jag hur detta moderkort funkar:
http://komplett.se/k/ki.asp?sku=317063&cks=ACC

Det står att den klarar max 2gb minnen. Men den har ju 4st ddr2 slottar. betyder detta att man antigen kan ha 4x512mb eller 2x1gb. Jag beställde nämligen de morderkortet och 2x1gb RAM, men om jag behöver så kanske jag fyller på. Enligt kompletts hemsida så funkar alltså inte de.

En uppenbar fråga inställer sig ganska omgående.
Exakt HUR hade du tänkt få dit en AMD processor på ett LGA 775 kort?

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Medlem

Jag har inte sagt att det är samma server/dator.....

Kanske skulle skrivit de, men den fösta servern ska agera filserver och den andra Thinlinc/webserver.

Permalänk
Medlem

Du kanske ska börja med att ställa en fråga och berätta alla detaljer runt den istälet för att inleda med en sak och sen komma in på ett helt totalt annat ämne?? lättare att svara då..

"Jag har en ferrari som jag ska byta ljudämpare på, är denna bra? <länk till en ljuddämpare för en volvo 240>"

Permalänk
Medlem

De är väll skit samma om jag ska bygga ett flyplan med ett hemmabyggt moderkort eller vad det nu kan vara. Om jag använder eller gör fel så är väll de upp till mig. Fråorna har inte gällt nått utav dom gensvaret jag har fått tillbaka. Min fråga är alltså:

"De jag har just nu är AMD 3200+ & 100mhz 512mb minnen (givetvis de som behövs för övrigt). Eftersom jag inte behöver 2.2ghz för att driva en filserver så gör de inte så mycket om CPU:n klockas ner pga minnena. Någon som vet (kan räkna ut) hur många mhz som går att få ut."

Frågan påverkas ju inget pga att jag har länkat till ett moderkort. Frågan var inte om moderkortet passar utan hurvida ghz skulle bli om jag använde äldre minnen; 100mhz minnen.

Därefter ställer jag en ny fråga. Jag använder t o m nyrad mellan den fösta och den andra frågan. De jag undrar då är om de moderkortet, inget annat, vilket jag häller inte har påstått, funkar. Om de verkligen bara klarar 2gb.

Ni behöver ju inte krånga till det, svara på mina frågor i stället.
Får be om ursäkt ifall de låter lite tyket, men det är vad jag tycker i alla fall.