Permalänk
Medlem

Min dator låter som en brandbil

Satt och lirade ett spel i dag och då drar något larm igång i datorn, värme tänker jag men jag vet inte. Borde inte datorn slå av sig då istället?
För jag märkte ingen skillnad i spelet förutom då att det tjöt om min dator...

mvh FreNk

Permalänk
Medlem

Öppna datorn och lyssna vart det piper ifrån. Kan vara nåt med nån fläkt ?

Permalänk
Medlem

DarKzY håller med dig där, öppna burken och hör efter

ONT: Fan va coolt grattis

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Öppna datorn och lyssna vart det piper ifrån. Kan vara nåt med nån fläkt ?

Nej, det var nog inte en fläkt. Alltså det var ett alarm, som antagligen varnar för något? Det kom ifrån hårdvaran men mer kunde jag inte höra. Inte något tjut eller så, utan ett ljud som ska varna för något (antar jag).
Moderkortet är min gissning, vad finns det för varningssignaler som kan komma från hårdvaran egentligen?

Permalänk
Avstängd

Från högtalarna eller moderkortet?

Epox?

Lättare att hjälpa om du skrev vad du har för hårdvara.

Men om du nu har Epox moderkort så stäng av den löjliga systemövervakaren(temp o trams) som kommer med på skivan, det tjuter lite tit som tat för mig, helt utan anledning.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Alltså ljudet kom från moderkortet, ljudkortet, processorn eller grafikkortet. Själv gissar jag på moderkortet.

Moderkort: Abit NF7-S
Grafikkort: x800
Processor: Amd 2800+

Det har bara hänt en gång och nu har jag lirat till och från under det senaste dygnet utan att det dykt upp igen, men man skulle ju vilja veta liksom...

Permalänk
Avstängd

det som e knasigt är att moderkortet registrerar ej någon signal på processorfläktplatsen.. min flickväns moderkort gjorde samma sak... fick byta fläkten för att fixa det..

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freNka
Alltså ljudet kom från moderkortet, ljudkortet, processorn eller grafikkortet. Själv gissar jag på moderkortet.

Moderkort: Abit NF7-S
Grafikkort: x800
Processor: Amd 2800+

Det har bara hänt en gång och nu har jag lirat till och från under det senaste dygnet utan att det dykt upp igen, men man skulle ju vilja veta liksom...

Låter som den klassiska ambulansbuggen. Uppdatera ditt bios så ska det fungera finfint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zunken
Låter som den klassiska ambulansbuggen. Uppdatera ditt bios så ska det fungera finfint.

Finns det någon lektyr om denna bugg någonstans på webben möjligtvis?
Intressant iaf, tack för tipset!