Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Permalänk
Medlem

Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Då släpps Nintendo Ds lite snart här i europa.

Tänkte att vi kunde ha en tråd om Ds och Ds lite, om en sån tråd redan finns ber jag om ursäkt. (Kunde inte hitta en iallafall)

Eftersom jag Ds lite blir min första bärbara spelkonsol så undrar jag över vilka spel som ni rekommenderar till Ds?

Rpg och strategi tycker jag om, rpg mestadels.

Citat:

DS LITE SPECS

Model code:
DS Lite: USG-001
Original DS: NTR-001(JPN)

Body Size:
DS Lite: 133.0x73.9x21.5mm (when folded)
Original DS: 148.7x84.7x28.9mm (when folded)

Weight (including battery and stylus):
DS Lite: 218g
Original DS: 275g

Stylus Size:
DS Lite: 87.55x4.99mm
Original DS: 75.0x4.0mm

Upper Display:
DS Lite:
3-inch transparent TFT color LCD with backlight featuring four adjustable levels of brightness, 192x256 pixel resolution, 0.24mm dot pitch, 260,000 colors
Original DS:
3-inch semitransparent TFT color LCD with backlight, 192x256 pixel resolution, 0.24mm dot pitch, 260,000 colors

Bottom Display:
DS Lite:
3-inch transmissive TFT color LCD with backlight featuring four adjustable levels of brightness, 192x256 pixel resolution, 0.24mm dot pitch, 260,000 colors, transparent resistive touch screen
Original DS:
3-inch semitransmissive TFT color LCD with backlight, 192x256 pixel resolution, 0.24mm dot pitch, 260,000 colors, transparent resistive touch screen

Power and Battery
Original DS:
6-10 hours
Full Battery Recharge time: four hours

DS Lite:
Lowest Luminosity: 15-19 hours
Low Luminosity: 10-15 hours
High Luminosity: 7-11 hours
Highest Luminosity: 5-8 hours
Full Battery Recharge time: 3 hours

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tror nog jag ska skaffa en DS Lite imorn om några har börjat sälja den då, bara för mycket najs om den för att motstå.

Angående RPGn till DS Lite så kommer ju Final Fantasy 3 till systemet vilket ser väldigt lovande ut sen kommer också ett nytt RPG från Tales-serien, om du känner till den, till DS.

Visa signatur

Intel Pentium 4 2.80 GHz, 512 MB DDR ram, ATI Radeon 9700 pro 128 MB, Maxtor 200GB HD, Creative SB Audigy 2

Permalänk
Medlem

Funderar själv på att köpa en DS Lite och spelen jag iallafall ser fram emot att få spela är Castlevania, Metroid Pinball och Resident Evil som verkar vara otroligt bra spel. Finns även en del andra som jag dock inte minns namnen på. (:

BTW: Lite kan också spela GBA spel?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Testpilot

Jag kommer behålla min vanliga DS, tycker den duger bra.

Ett riktigt roligt strategispel är Advance Wars: Dual Strike, rekomenderar verkligen det.
Har fått 9.2 av GameSpot: http://www.gamespot.com/ds/strategy/advancewarsds/index.html

Edit: Jodå, det går att spela alla GBA-spel på DS.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
BTW: Lite kan också spela GBA spel?

Ja, det kan den.

Någon som vet om Opera finns för Ds än, samt det behövs nått wifi kort i datorn för att Ds ska komma ut på nätet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Testpilot

Opera är inte släppt än, finns inte heller ett fast datum för den. Ska komma till hösten har jag för mig att jag läst iallafall.

För att spela över Nintendo WiFi så behöver man antingen skaffa en sån här eller ha en trådlös router.

Det går även att haxa i drivrutiner för att få vissa nätverkskort att funka men det är lite krångligare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Opera är inte släppt än, finns inte heller ett fast datum för den. Ska komma till hösten har jag för mig att jag läst iallafall.

För att spela över Nintendo WiFi så behöver man antingen skaffa en sån här eller ha en trådlös router.

Det går även att haxa i drivrutiner för att få vissa nätverkskort att funka men det är lite krångligare.

kommer nog samtidigt som Whiii! (som det ser ut på Operas sida)

skaffa en router istället, man kan få en för bara nån hundring mer som både blir lättare att använda och mer användbar än den där USB-pinnen.

och ingen spelmaskin är komplett utan en version av: http://www.webhallen.com/prod.php?id=42771

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Käre gode gud, måtte min DS lite inte ha några döda pixlar.
Klurar lite på vad jag ska ha för spel. Funderar på Advance Wars, New super mario, Puyo Pop, Tetris osv. Tar nog så många jag känner jag har råd med

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Precis beställt en DS Lite svart. Eftersom att min DS Standard mintgrön blev stulen, med ett supercard och 1Gb SD-kort. Men det var kanske lika bra, få fick jag en anledning till att köpa en DS Lite, så. Jag kan ta ett snygging-foto när jag får den.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Synd att det ska vara så glest mellan spelen till alla Nintendo-konsoller. Och självklart verkar de spel jag är intresserad av inte släppas förrän i höst/vinter.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Jag fick min DS lite igår från Webhallen. Måste säga att den är faktiskt mindre än vad jag trodde, snyggare, smidigare och ljusstarkare skärmar än jag trodde med.
Trodde inte den hade kommit igår eftersom det var två dagar kvar tills realese igår, men den låg uppe på coop och hade gjort det sen i måndags.
Måste bara skaffa spel till den nu.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk

Jag kommer ta en DS Lite med:

- New Mario Bros
- Castlevania: Aria of Sorrow
- Mario Kart DS
- Metroid Pinball

Sen får vi se om det blir något mer Ska nog ta o köpa en pärlvit DS.

Permalänk

Någon som vet om det kommer finnas någon affär som säljer färdigflashade DS Lite?
Då slipper man använda passme-kort. Vill gärna kunna spela upp film och sånt på DSen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Imorgon kommer jag oxo vara en lycklig ägare,

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Bokade min DS Lite idag, den vita modellen.

Om man äger en nintendo DS sen innan kunde man byta ut den tillsammans med 2 spel och få en ds lite för runt 200:- eller nåt sånt tror jag det var på Tradition.

I morgon blir det att hämta ut den, New Super Mario Bros har inte premiär förrän den 30:e dock, några spel ni rekommenderar?

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa en DS Lite i USA! Några spel också.
Åter frågan: Adapter, hur fixar man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Jag kommer köpa en DS Lite i USA! Några spel också.
Åter frågan: Adapter, hur fixar man det?

Lik-sang har adaptrar.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Lik-sang har adaptrar.

Okej tack!

Permalänk
Medlem

Har spelat på min DS Lite hela dagen, fick den idag från webhallen. Riktigt mysig!

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Har spelat på min DS Lite hela dagen, fick den idag från webhallen. Riktigt mysig!

Samma här hehe, sitter och övar upp min slöa hjärna med 'Dr. Kawashima's Brain Training'.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Bokade min DS Lite idag, den vita modellen.

Om man äger en nintendo DS sen innan kunde man byta ut den tillsammans med 2 spel och få en ds lite för runt 200:- eller nåt sånt tror jag det var på Tradition.

I morgon blir det att hämta ut den, New Super Mario Bros har inte premiär förrän den 30:e dock, några spel ni rekommenderar?

Jag köper alla mina spel från www.dvdboxoffice.com. Går på ca 300kr (fri frakt) och funkar perfekt! Lite lång leverans dock... ca 1 vecka får man nog räkna med men man kan ju köpa spelen direkt när de kommer ut i staterna

Permalänk
Medlem

GAME har nån deal där du byter in 2 spel och din gamla DS så får du Lite för 1 kr OMG

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en Nintendo WiFi USB Connector?
Om man har en sådan är det bara plugga in den i USB kontakten och köra utan en massa inställningar?
Min router strular vid WEP inställningarna så får väl köpa en Nintendo WiFi USB Connector och det skulle vara skit skönt och slippa sitta med en massa inställningar som inte går att fixa.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Ingen som har högupplöst bild på den svarta?

Tror ni det är nån chans att köpa en om man inte bokat?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Ingen som har högupplöst bild på den svarta?

Tror ni det är nån chans att köpa en om man inte bokat?

Svart DS lite

Jodå chans finns det nog att kunna få tag på en DS lite även om man inte har bokat en.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hur ska man hinna spela... Spelar fortfarande BF2, AoE och snart kommer FlatOut 2. Gaaah!

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Härligt, den finnas redan i Sverige. Är det värt att köpa den billigare i USA i stället? Något som skiljer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Jag kommer köpa en DS Lite i USA! Några spel också.
Åter frågan: Adapter, hur fixar man det?

Behövs väl bara en svensk (europeisk) laddare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Härligt, den finnas redan i Sverige. Är det värt att köpa den billigare i USA i stället? Något som skiljer?

$130 ~950-1000 kr i USA
1595:- i Sverige
USA har dock bara vita konsoller, då Sverige har svarta och vita.
Japan har två blåa också, vill jag minnas (en joelblå och en navyblå)

Lönt om man råkar ha familjemedlemmar där på besök

Ska själv köpa ifrån USA, enda negativa är ju att man åker på en vit. De svarta var ju faktiskt liite snyggare... även om "Cocaine White" låter lite fint

Ska införskaffa mig:
Castlevania: Dawn of Sorrow
Castlevania: Portrait of Ruins
Mario Kart
Final Fantasy III

Sen så småningom blir det väl kanske:
New Mario Bros
Zelda: Phantom Hourglass
Children of Mana
Advance Wars: Dual Strike

Många pratar mycket om antal bra spel till konsoller. Tycker att DS:en har ganska få titlar, men ändå nog många "måste" köp så att man blir fattig

Vill gärna passa på att fråga huruvida flashning / flashkort -diskussioner är tillåtna? En tråd låstes nyss, men det kändes ju som solklart "§7 fall".
Pysslar lite med homebrew spel till DS så det vore intressant att höra vad som gäller, speciellt för DS modellen. Känns lite trist att behöva låna en gammal DS för att provköra

Permalänk
Medlem

Okej Spelen är ju billigare där också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Okej Spelen är ju billigare där också.

Ah.. Kommer nog inte köpa några spel alls i Sverige. Har inte kollat helt mycket än, men verkar som import ofta blir mycket billigare