program för msn/hotmail konto

Permalänk
Medlem

program för msn/hotmail konto

Undrar om det kan finnas något program som man kan se var ifrån (ip adress) man loggat in sin msn/hotmail konto ifrån?

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Medlem

En vild gissning, men MSN IP detective kanske?

EDIT: Se Squachen post om ovanstående (trojan varning)

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Provade med de du skrev ip detective eller vad det skulle vara. Fungerade inte nått vidare. Fungera något av de där alls?
Någon som vet något annat som kan fungera?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
En vild gissning, men MSN IP detective kanske?
http://personal.telefonica.terra.es/web/alexb/msn/index.html

Du borde inte länka till trojaner på forumet. Tabort länken asap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squachen
Du borde inte länka till trojaner på forumet. Tabort länken asap.
http://www.svenssonswebb.se/upload/ftp/trojan.JPG

Redigerade mitt inlägg.

Du kan väl inte seriöst påstå att jag med flit skulle länka till en trojan, dessutom så skrev jag i mitt inlägg att jag inte hade någon som helst erfarenhet av programmet

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

ok det verkade vara en trojan i programet men hur som helst så fungerade det inte.
Någon som kan något annat program eller liknande som man kan se det på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Redigerade mitt inlägg.

Du kan väl inte seriöst påstå att jag med flit skulle länka till en trojan, dessutom så skrev jag i mitt inlägg att jag inte hade någon som helst erfarenhet av programmet

Nej det trodde jag inte, ville bara påpeka att det var en trojan.
(Alla sånna msn addons är oftast det så man borde kolla innan man postar.)

Bra att du tog bort den, thx.

Permalänk
Medlem

Ok. men ingen annan som vet något om ämnet igen ifråga?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta har nämnts flera gånger tidigare men jag tar upp det igen.
Då MSN/Live Messenger är klient-server-baserat så krävs det att man initierar en klient-klient-anslutning via t.ex en filöverföring för att man över huvudtaget ska kunna få fram ip-adressen på personen i fråga, vilket i sin tur kräver att denne är dum nog att börja ta emot något ifrån dig. Om man nu lyckas lura personen i andra ändan så kan man sedan via t.ex "netstat -n" figurera ut ip-adressen. Jag själv ser väldigt enkelt detta via iptraf på min linux-gw genom att helt enkelt pausa alla övriga filöverföringar och sedan sortera efter högsta hastigheterna där... men man kan givetvis gå andra vägar.

Eller hur var det nu med MSN, visst går väll endå filöverföringar från peer till peer och inte via servern? För detta skulle ju sega ner överföringen markant.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Detta har nämnts flera gånger tidigare men jag tar upp det igen.
Då MSN/Live Messenger är klient-server-baserat så krävs det att man initierar en klient-klient-anslutning via t.ex en filöverföring för att man över huvudtaget ska kunna få fram ip-adressen på personen i fråga, vilket i sin tur kräver att denne är dum nog att börja ta emot något ifrån dig. Om man nu lyckas lura personen i andra ändan så kan man sedan via t.ex "netstat -n" figurera ut ip-adressen. Jag själv ser väldigt enkelt detta via iptraf på min linux-gw genom att helt enkelt pausa alla övriga filöverföringar och sedan sortera efter högsta hastigheterna där... men man kan givetvis gå andra vägar.

Eller hur var det nu med MSN, visst går väll endå filöverföringar från peer till peer och inte via servern? För detta skulle ju sega ner överföringen markant.

Helt korrekt!

Permalänk
Medlem

Vid skum nat:ning (eller med vissa klienter, vill minnas att det var lite problem med det med många klienter för osx förr) kan filöverföringen ske via msn:s servrar till en väldigt reducerad hastighet, är allt inställt som det ska på båda sidorna däremot så är det precis som du säger att överföringen sker peer to peer.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Kör "netstat -n" funkar..
Rutan kommer, men bara i 0.5 sek. Vill att den ska stanna längre, hur?

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marre_p
Kör "netstat -n" funkar..
Rutan kommer, men bara i 0.5 sek. Vill att den ska stanna längre, hur?

Netstat är ett doskommando och måste köras i kommandotolken (start,kör, cmd).

Visa signatur

XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD

Permalänk
Medlem

ok alltså finns inte direkt något som man kan ta reda på detta på något sätt? inte typ se hur filer skickats eller så ifrån vilket ip adress? någon history bas av något slag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ch1ck
ok alltså finns inte direkt något som man kan ta reda på detta på något sätt? inte typ se hur filer skickats eller så ifrån vilket ip adress? någon history bas av något slag?

Även om du får fram IP-adressen så kommer du ju inte att ha någon nytta utav denna. För att polisen ska kunna få reda på vilken personen i fråga är så måste ju denna ha utfört något brott som kan leda till fängelsestraff.....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jo men det är inte det som är grejen vill bara ha reda på ip numret om det går på något sätt. Men det verkar inte som det gör det på något sätt, eller nån som har en aning?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jo men det är inte det som är grejen vill bara ha reda på ip numret om det går på något sätt. Men det verkar inte som det gör det på något sätt, eller nån som har en aning?

Det går. Starta en filöverföring och kontrollera trafiken med "netstat -n", alternativt en fullskalig packet sniffer som Wireshark (tidigare känd som Ethereal).

Permalänk
Medlem

ok. får prova med det sistnämnda. i och med att jag inte har tillgång till den datorn som kontot varit anslutet till så vet jag inte om det går att kolla med filöverfäring.. men skulle vilja veta ipet dock.
men får se om det funkar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har vi missförstått dig helt och hållet måntro. Vill du ha ut ip-adressen på en viss dator som du har suttit inloggad på mot MSN? Trodde du ville ha ut ip-adressen på en viss dator som en viss annan person sitter inloggad på (förutsatt att denne sitter med en statisk ip-adress).

Isåfall, har datorn du satt vid en statisk ip-adress ut mot nätet så det inte är en dhcp-tilldelad. För isåfall behöver det ju inte vara just den datorn som fortfarande har ip-adressen i fråga.

Edit: Och om det är frågan om en modem-ansluten dator så är ju ip-adressen så dynamisk som den möjligtvis kan vara i 99.99% utav fallen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

det stämmer vill ha ut ip-adressen till en viss datorn med min msn inloggning ja. men det ska funka med det som skrivits?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

det stämmer vill ha ut ip-adressen till en viss datorn med min msn inloggning ja. men det ska funka med det som skrivits?

Kan du inte klämma ur dig exakt vad du vill i en grammatiskt korrekt mening? Jag fattar inte annars.

Permalänk
Medlem

men alltså. vill ha reda på ip adressen/adresserna som mitt msn klient konto varit inloggad ifrån. om det går att få reda på ip adresser på något sätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

men alltså. vill ha reda på ip adressen/adresserna som mitt msn klient konto varit inloggad ifrån. om det går att få reda på ip adresser på något sätt?

Jag tivivlar på det. Om det inte finns någon funktion direkt i MSN för att se tidigare inloggningar vilket det så vitt jag vet ej finns. Annars är ju de enda som vet Microsoft eftersom de sköter servrarna.
Men vilket mål är det du försöker uppnå i slutändan? Det kanske finns andra sätt att nå det.

Permalänk

Det är nog bara Microsoft själva som kan se detta.

Visa signatur

Neun und neunsich.