Permalänk
Medlem

Behöver bättre mobo och minnen.

Jag sitter på ett par sunkiga Apacer minnen som är bajs när det gäller klockning...
Jag är nu sugen på att skaffa 2 stickor á 1gb (pc3200?). Finns det någon som har någora minnen som dom rekomenderar?
Och jag vill även köpa ett nytt moderkort, helst ett som har passivt kylt chipset och funkar bra när jag klockar
Jag har för närvarande ett Abit KN8 (Socket 939) och jag tycker inte att det funkar så bra i hop med klockning

Om detta är lite lulligt så vill jag få fram om någon kan hjälpa mig att bestämma vad som skulle passa mig. Priset: 2000-3000kr

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302138&cks=WYO

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307700

nånting sånt skulle kanske klara biffen passa på däremot !!! sista dagen för erbjudandet på minnena, går väl ut kl 00:00. inte passiv kylning men det verkar vara ett väldigt bra kort för pengarna, sj beställt ett med 3.7+ san diego och x1800xt.

Permalänk
Medlem

Ja det va bra pris på minnena Men jag har inte fått pengar än så erbjudandet missar jag :/
moderkortet verkar bra, du får meddela hur kortet är sen.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Japp! fast själv sitter man på 2x512mb Corsair Value Select som kommer användas så då kan jag testa kortets divider funktion med :P. Jag är relativt säker på att det är ett bra kort, Asus har alltid givit en känsla av kvalite hos mig dom grejjerna tuktar på ett bra tag

Permalänk
Medlem

Det låter bra
Mitt Abit som jag har nu verkar inte palla med mer än 280fsb :/

Någon mer som har någon som dom rekomenderar?
Det kan va bra att ha lite att välja mellan

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...