Quake 3 på macbook, problem efter andra single-spelet.

Permalänk
Medlem

Quake 3 på macbook, problem efter andra single-spelet.

Håller på att testlira lite spel till macbooken.

Quake 3 fungerar utmärkt prestandamässigt, mycket rolig överraskning, hade ju inte planerat köra några spel alls, men att det ska gå så bra som det gör är ju skitgott.

Liten tråkig grej bara. Har testat bara att köra singleplayer än så länge och det uppstår ett litet problem där, vet alltså inte om det förekommer i andra spellägen. I alla fall så ter sig problemet så här: när du avslutat ett spel och ska påbörja ett nytt så crashar hela quake, oväntat avslut eller vad det nu står i popupen som kommer upp. Inte så roligt att behöva starta om hela quake när du bara ska byta bana liksom.

Någon som haft liknande erfarenheter?

Ps. Någon som känner till en sjysst sida på nätet som du kan köpa spel till mac? Ds.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är den intel eller ppc.. quake för mac är bara kompilerad för ppc, och måste emuleras i intelversionen genom någontingen..

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

macbook == intel

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa om ioquake3 fungerar bättre, men det är också bara ppc än så länge.

Permalänk
Medlem

Quake 3 finns i Universal Binary,

http://www.sqonk.com.au/

Varsågod.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Är inte Q3 GPL? Eller tänker jag på något annat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Är inte Q3 GPL? Eller tänker jag på något annat?

Motorn ja, men inte innehållet.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
är den intel eller ppc.. quake för mac är bara kompilerad för ppc, och måste emuleras i intelversionen genom någontingen..

Programmet som översätter till ppc heter Rosetta. Men det är ju inte aktuellt då en intel-version finns ute.

Permalänk
Medlem

Tror inte killen kör Quake 3 genom rosetta hade dock varit ganska underhållande att se ett försök! Minns GlQuake med software OpenGL på en mmx ca 3 min att få ner consolen

Har du provat med senaste uppdateringen? annars hör med killarna som portat det till universal enl tidigare länk:
http://www.sqonk.com.au/quake3.html

MvH //Bylund

Visa signatur

Windows användare sedan 1995 (Windows 95A)
Linux användare sedan 1998 (Red Hat 5.2)
Mac användare sedan 2005 (Mac OS 10.3)

Permalänk
Medlem

För att ansluta till en tidigare diskusion om att byta tema i X-chat. Är inte quake3 lite för grafiskt för dig? Vore det inte mer passande att spela angband?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
För att ansluta till en tidigare diskusion om att byta tema i X-chat. Är inte quake3 lite för grafiskt för dig? Vore det inte mer passande att spela angband?

Uh? Pratar du med mig? Du ska kalla mig herr Svin.

För övrigt så fungerade universal-binären underbart. Thank you guys!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fishtail
Uh? Pratar du med mig? Du ska kalla mig herr Svin.

För övrigt så fungerade universal-binären underbart. Thank you guys!

Ja, jag pratar med dig. Du kanske mins den hjälp du gav mig när jag ville byta tema i Xchat?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Ja, jag pratar med dig. Du kanske mins den hjälp du gav mig när jag ville byta tema i Xchat?

Hmm. Nope. X-chat som i irc-klienten x-chat?

Har du testat Irssi? Där snackar vi underbar klient, drar ingenting av datorn! Skitgo alltså. Testa den!

Visa signatur