Ska kopa mer minne till ibook.. funkar alla minnen?

Permalänk
Medlem

Ska kopa mer minne till ibook.. funkar alla minnen?

Tja

Har en ibook med 512mb minne, och jag tankte kopa en till 512mb sticka. Funkar alla so-dimm minnen, eller hur funkar det med laptops/macs?

Tankte kopa den billigaste pa komplett (dvs 499kr, ratt sa dyrt anda), vilket ar en twinmos.
Finns det nagon anledning till att denna inte skulle funka i min ibook? Vad rekommenderas i sa fall?

Permalänk
Medlem

Ring o kolla med mac support är väll det bästa.

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Msh!
Ring o kolla med mac support är väll det bästa.

Jag det kan man ju säga till vilken fråga som helst, "ring tillverkaren och fråga".
Nu känns det ju dock som att det är lättare att fråga på ett forum som har säkert hundratals användare som har stoppat in mer minne i sin laptop, och i många av dom fallen så är laptopen en mac.

Permalänk
Medlem

Twinmosminnet funkar alldeles utmärkt.

Se även http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302333

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Förutsatt att det är DDR PC2700 SO-DIMM minnen laptopen använder så fungerar säkert twinmos minnet du länkar till utmärkt, brukar inte vara några konstigheter med minnen i Mac'ar.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB