rent hypotetiskt om kopieringsskyddade bilder

Permalänk
Medlem

rent hypotetiskt om kopieringsskyddade bilder

Hmm detta är rent hypotetiskt.. om man nu skulle vilja kopiera en bild med kopieringsskydd hur går man till väga då?

Inte för att jag skulle göra något sånt.... men det är lite intressant att veta hur man gör....

Visa signatur

Shit happens

Permalänk
Medlem

Print Screen?

Permalänk
Medlem

mmmm men om det rent hypotetiskt skulle vara en flashgrej över bilden?

Visa signatur

Shit happens

Permalänk
Medlem

Digitalkamera...

Permalänk

Flashgrej? Print scree borde väl fungera oavsett? Kan du länka till sidan?

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Har för mig att filmer i Media Player inte går att "Print Screena"... Samma skydd skulle väl kunna användas för att skydda en bild?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Earlen
Har för mig att filmer i Media Player inte går att "Print Screena"... Samma skydd skulle väl kunna användas för att skydda en bild?

Det har ingenting med kopieringsskydd att göra.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

Man borde väl kunna använda ett program som läser från outputen på grafikkortet och tar en bildruta, hur sjutton skall dom kunna skydda mot det?

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Allt som kan spelas upp eller visas på något sätt kan man kopiera, inga konstigheter.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Jo konstigheter uppstår när både grafikkortet och skärmen har inbyggd hårdvaru-DRM. Vilket i och för sig inte är ännu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo konstigheter uppstår när både grafikkortet och skärmen har inbyggd hårdvaru-DRM. Vilket i och för sig inte är ännu...

Så länge mediat finns tillängligt för nåt av våra sinnen så är kopiering inga konstigheter.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Så länge mediat finns tillängligt för nåt av våra sinnen så är kopiering inga konstigheter.

lukt, smak o känsel?

men åter till ursprungsfrågan.

Kan man inte göra på samma sätt som när man försöker ta en bild från en film som spelas upp via en mediaspelare? Att man drar ner hårdvaruacelerationen och tar print screen.

eller att man via ett program (tex psp8) gör en screen elelr area capture och sen klistrar in där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur gör dom det egentligen? Det visas ju på skärmen, så det borde ju gå att spela in. Även om det är krypterat ,,, vi minns ju (med glädje?) hur länge DVD kopieringskyddet varade innan DVD-Jon knäckt det ...

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Du läser källkoden till sidan? Är ju inga större svårigheter.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3

Hur hade du tänkt kopiera datan, när den skickas krypterat mellan grafikkort och skärm? Ingen mjukvara kan vad jag vet komma imellan. Det ända som skulle fungera skulle vara en hårdvaruenhet som hade inbyggd DRM, men som spelade in signalen istället...

Du kan ju filma skärmen om du tycker det är kul, men kvaliteten brukar ju bli sådär...

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur hade du tänkt kopiera datan, när den skickas krypterat mellan grafikkort och skärm? Ingen mjukvara kan vad jag vet komma imellan. Det ända som skulle fungera skulle vara en hårdvaruenhet som hade inbyggd DRM, men som spelade in signalen istället...

Du kan ju filma skärmen om du tycker det är kul, men kvaliteten brukar ju bli sådär...

Någonstans måste ju datan dekrypteras för att visas, så allt man behöver göra är ju att ta isär den delen och ser hur det görs (eller helt enkelt läsa av nyckeln).
Så länge man har fysisk tillgång till sin dator så kan aldrig kopieringsskydd fungera.