Test av OCZ Gold XTC 2048MB

Permalänk
Melding Plague

Test av OCZ Gold XTC 2048MB

<font style="font-size: 10pt"><b>Test av OCZ Gold XTC 2048MB </b></font> <small class="small">fredag 9 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Kristian</a></small><br>
Minnestillverkaren OCZ har släppt ett nytt överklockningsminne i 2x1024 variant. Gold XTC (Xtreme Thermal Convection) använder sig av ett nymodigt sätt att kyla minnena. Detta sker genom ett finmaskigt nät som inkapslar själva rammodulerna.
<br />
<br />Minnet är specificerat till latenser om 2-3-3-8 och kom upp i respektabla 248 MHz i 2,5-3-5-2 och maximalt 255 MHz med endast 2,7 volt. Frågan är dock om det inte krävs lite mer spänning för att komma högre?
<br />
<br />Minnena kostar ungefär 220 dollar och med tanke på priset kan de nog tävla ganska väl med G.Skill och Crucials modeller av 2048MB-kit.
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://www.3dxtreme.net/index.php?id=oczpc3200gxxtc1" target="_blank" >3DExtreme.</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Var inte 220 dollar jäkligt billigt för 2GB minne? Som dessutom har överklockningskvalitet?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

nästa gång skippar jag mina budget minnen. då blir det sådana här
ser smaskigt ut

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

jag tycker de där minneskylarna inte alls ser effektiva ut...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Det är du inte ensam om Stinger... förstår inte vad de skulle hjälpa.. om inte annat så är minnen förhållandevis billiga...

Permalänk
Medlem

tillverkaren menar att hålen är för att det ska komma mer luft på minneskretsarna i sig. men det är ju helt ologiskt, iom att då hade man ju inte behövt några kylflänsar alls...
Gör flänsarna mer som flänsar, så kyler det bättre ju...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Sitter bara o väntar på att de ska släppa vattenkylda minnesmoduler...

Permalänk
Medlem

hmmm lite overkill kanske

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

overkill = fun

Permalänk
Medlem

MOrKiz
Det fins reda vattakylnings kitt till ram minnen
http://www.frozencpu.com/koo-52.html?id=gBUQvJCU

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

Hur är de jämfört med OCZ EL Dual Channel Platinum 2x1024Mb?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=2X1024DDRO40...

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
nästa gång skippar jag mina budget minnen. då blir det sådana här
ser smaskigt ut

Lite OT här, om man kör minnena oklockade så är det knappt nån skillnad mellan budget och high end minnen åtminstone om man jämför "Corsair XMS vs Value" http://www.legionhardware.com/document.php?id=486

Vet ej om det är samma med OCZ, så klockar du inte så mycket så köp budget minnen

Permalänk
Medlem

Ni hade skrivit om den här förr, "honey-comb" kylningen... och jag håller med det som skrevs då: Det är bara ett reklamjippo..stämmer nog inte alls.

Permalänk
Medlem

Funkar dessa minnen i min burk eller blir det några probs tror ni?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2