Permalänk

Vart ska kabeln någonstans?

Tja, har nyligen köpt en ny AM2 setup. Till den köpte jag chassit "Thermaltake Tsunami dream" och moderkortet "MSI K9N Platinum, nForce 570 Ultra". Nu har jag ett problem....

På Tsunamins topp finn sen frontpanel med firewire,2 st usb och högtalar/mic ingångar. Jag har kopplat in firewiren och USB:erna i moderkortet, men kan inte lista ut vart /högtalar/mic ingångarna ska in.

Vet någon annan? Kan någon hjälpa mig att lista ut det?

///tack i förhand!

Permalänk

inte funderat på att läsa manualen till ditt moderkort, står säkert där?

Visa signatur

// AMD Ryzen5 5600X | Noctua NH-D14 | ASUS X570-E GAMING | Corsair LPX 3600 Mhz 2x16GB CL18 | Asus TUF RTX3800 | SSDs Samsung 980Pro 1TB + 860 1TB + 850 500GB + 830 256GB| WD 2TB | Corsair AX 760W | NZXT S340| Front: 2x Corsair ML 120| Rear: Scythe Gentle Typhoon | LG 32GP850 //

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av littlewings
inte funderat på att läsa manualen till ditt moderkort, står säkert där?

Oj,det glömde jag...NOT! klart jag har gjort det!

OK... kan försöka hjälpa till lite

Kabeln:
1-EAR R
2-RETURN R
3-EAR L
4-RETURN L
5-MIC IN
6-MIC VCC
7-GROUND

Kontakten(front panel audio)
1-PORT 1L=Analog Port 1-Left channel
2-GND=Ground
3-PORT 1R=Analog Port1-Right channel
4-PRESENCE#=Active low signal
5-PORT 2R=Analog Port2-Right channel
6-SENSE1_RETIRN=Jack detection return from frontpanel JACK1
7-SENSE_SEND-Jack detection sense line from the High Defenition Audio CODEC jack detection restitor network
8- KEY=ConnectorKey
9-PORT 2L-Analog Port2-Left channel
10-SENSE2_RETIRN=Jack detection return from front panel JACK2

Puh...ok, det var det. Hjälp nu kopparskalle att koppla rätt =D!

Här är det vi har kommit fram till(uppdateras efter säkra svar från er):

EAR R=PORT 1R
RETURN R=
EAR L=PORT 1L
RETURN L=
MIC IN=
MIC VCC=
GROUND=GND

Tack i förhand!!

Permalänk
Medlem

Mitt moderkort hade en plats för ljud/mic ingång till fronten...den platsen hade 2 byglar som man var tvungen att ta bort för att få dit kabeln.
Byglarna var där för att man skulle få ljud i bakre utgångarna om inget var kopplat från front utgångarna..och därmed försvinner ljudet bak så fort man kopplar in mic/hörlurar/högtalare i front utgångarna om och när den kabel är inkopplad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HighLander
Mitt moderkort hade en plats för ljud/mic ingång till fronten...den platsen hade 2 byglar som man var tvungen att ta bort för att få dit kabeln.
Byglarna var där för att man skulle få ljud i bakre utgångarna om inget var kopplat från front utgångarna..och därmed försvinner ljudet bak så fort man kopplar in mic/hörlurar/högtalare i front utgångarna om och när den kabel är inkopplad.

vad är fronten på ett moderkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.c0pp3rh34d
vad är fronten på ett moderkort

Till fronten skrev han ju.