Permalänk
Medlem

Datorn dog, vart kan felt sitta?

Tjena, satt nu är på eftermiddagen och lirade lite spel, helt plötsligt så dog datorn, provade attt trycka på den igen utan success.

Öppnade lådan och det luktade en aning bränt, kunde dock ej lokalisera varit från det kom, kände dock ej något ifrån nätdelen...

Nu till frågan, jag har kommit fram till om jag drar ur sladden till grafikkortet så startar datorn (den får ström iallafall) så fort jag sätter i sladden till grafikkortet så går den ej igång (inga fläktar lr något rör sig då)

Är det Nätdelen som inte orkar driva längre? eller är det kortis i grafikkortet? dock så snurrar fläkten på grafikkortet när den startar utan extra grafikkorts sladden..

Dessa grejor har jag bla:

POV GeFORCE 7800 GTX 512MB PCIe
Enermax Noistaker 535W strømforsyning
DFI Lanparty NF4 SLI-D hovedkort

Antar att garantin bör gälla, grejorna är köpta förra hösten (oktober)

Mycket tacksam för svar!

Visa signatur

DFI Lanparty UT SLI-D -- AMD x2 4400 (2500Mhz) -- OCZ 2048mb RAM PC4000 -- Asus 48070x2 2GB -- Creative SB X-Fi fatal1ty -- WD Raptor 74Gb HDD

Permalänk
Medlem

Garanterat nätagget !!! testa gärna en annan

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
Garanterat nätagget !!! testa gärna en annan

humm okej. problemet är att jag ej har något annat som passar till detta moderkort (är ju en lite längre strömkontackt på de nya)

testade nu i polarens dator, grafikkortet var paj :/ nu är det bara att hopaps att man får det på garantin

Visa signatur

DFI Lanparty UT SLI-D -- AMD x2 4400 (2500Mhz) -- OCZ 2048mb RAM PC4000 -- Asus 48070x2 2GB -- Creative SB X-Fi fatal1ty -- WD Raptor 74Gb HDD