Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Permalänk
Medlem

Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Som sagt vilken processor är bäst när de gäller spel

Amd mobility Turion 64 ML-42 eller Intel core duo t2400

Vore hemkt snällt om någon svarade. Har en bärbar på beställning som dom ändrat processor på, måste ringa snacka me dom isf om de visar sig att Core duon är sämre

Visa signatur

Amd X2 6000+ 2Gb corsair Geforce 8800 320mb.

Bärbar : Intel core duo T2400 : Ati mobility radeon x1800 258mb: 100gb Sata II 5400rpm : 2048DDR2 ram: 17 tums

Permalänk
Medlem

Core Duo presterar rätt mycket bättre än vad Turion gör, har du fått den ändrad så ska du bara vara glad

Permalänk
Medlem

Yup, Core Duo (1) är bättre på i stort sett alla aspekter Endast avsaknaden av 64-bit då... Vilket inte gör någon skillnad prestandamässigt dock.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Okey tackar för alla svar : )

Visa signatur

Amd X2 6000+ 2Gb corsair Geforce 8800 320mb.

Bärbar : Intel core duo T2400 : Ati mobility radeon x1800 258mb: 100gb Sata II 5400rpm : 2048DDR2 ram: 17 tums

Permalänk
Medlem

Måste bara få fråga vad det är för dator. Ser in din beskrivning att det är ett mindre monster. Skulle de gå för sig med lite bilder och information om märke och modellnr... är själv intresserad av att köpa en

Permalänk
Medlem

Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av addeoy
Som sagt vilken processor är bäst när de gäller spel

Amd mobility Turion 64 ML-42 eller Intel core duo t2400

Vore hemkt snällt om någon svarade. Har en bärbar på beställning som dom ändrat processor på, måste ringa snacka me dom isf om de visar sig att Core duon är sämre

du kommer att ångra dig ifall du inte köper en 64 bitars prolle. 32 bitars kommer så småningom att dö ut och då är din laptop värdelös.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
du kommer att ångra dig ifall du inte köper en 64 bitars prolle. 32 bitars kommer så småningom att dö ut och då är din laptop värdelös.

Hur många gånger ska du försöka dig på detta döende argument utan ha bevis? 32-bitars kommer fortfarande vara dominerande i många många år till. Den dagen då det är värt att byta så är hans hårdvara redan för gammal

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Hur många gånger ska du försöka dig på detta döende argument utan ha bevis? 32-bitars kommer fortfarande vara dominerande i många många år till. Den dagen då det är värt att byta så är hans hårdvara redan för gammal

det gäller att hänga med i utvecklingen morkiz annars så kan man köpa grisen i säcken. och 32 bitars os kommer att dö fortare än vad folk tror nu. dessutom, vem tackar nej till 10-40% bättre prestanda till samma pris?

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
det gäller att hänga med i utvecklingen morkiz annars sa kan man köpa grisen i säcken. och 32 bitars os kommer att dö fortare än vad folk tror nu. dessutom, vem tackar nej till 10-40% bättre prestanda till samma pris?

Var snäll och visa mig en enda jävla applikation som ger dig 40% mer prestanda i 64bitars OS än 32bitars OS. Och då menar jag inte mathematica syntetiska tester...

Har du, jag och sidde inte gått igenom denna diskussionen för?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Var snäll och visa mig en enda jävla applikation som ger dig 40% mer prestanda i 64bitars OS än 32bitars OS. Och då menar jag inte mathematica syntetiska tester...

Har du, jag och sidde inte gått igenom denna diskussionen för?

det är ju för fan sidde som har lärt upp mig hur bra x86_64 är. du måste ta fel på kille ifall du tror att han inte gillar den arkitekturen.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
det är ju för fan sidde som har lärt upp mig hur bra x86_64 är. du måste ta fel på kille ifall du tror att han inte gillar den arkitekturen.

Jag gillar också x64, men till skillnad från dig så jag en realistisk syn på det hela. Den dagen vi som privatpersoner verkligen får nytta av det kan killen skrotta sin nuvarande dator.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Jag gillar också x64, men till skillnad från dig så jag en realistisk syn på det hela. Den dagen vi som privatpersoner verkligen får nytta av det kan killen skrotta sin nuvarande dator.

en turion håller hur länge som helst. en core duo är utgången innan du ens har hämtat ut den ifrån affären.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
en turion håller hur länge som helst. en core duo är utgången innan du ens har hämtat ut den ifrån affären.

Okej, det där var bland det dummaste jag någonsin har hört, och bland det mest fanboy-aktiga argumentet du kunde hitta.

Jag ber dig för sista gången. Leta upp en enda test sida, en enda recension (och då menar jag inte Sharikou fanboyen) som ger dig medhåll på ett enda av dina påstående. Du har har haft 2-3 veckor på dig utan att lyckas och kommer inte göra det nu iheller.

http://www.matbe.com/articles/lire/306/merom-et-conroe-test-d...

En av de senaste recensionerna (29/06/2006). Där har du core duo, core 2 duo, socket 939, am2, turion, mm inräknat...

Permalänk
Medlem

Han har nog rätt, på sikt så kommer nog 64-bit att vända vågskålen till turions fördel.

Men det kommer att dröja innan vi är där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Han har nog rätt, på sikt så kommer nog 64-bit att vända vågskålen till turions fördel.

Men det kommer att dröja innan vi är där.

turions fördel är väl snart borta för merom är ju 64 bitars kompatibel och sen utgår väl pentium m till förmån för en 64 bitars också.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk

jonos turions fördel?
Det verkar ju bara vara du som tycker den har någon. De flesta av oss andra konentrerar oss nämligen på tester med riktiga applikationer snarare än syntetiska tester. (vilka skulle vara den enda som ger 64bits fördel)
Och innan hans dator blir gammal, dvs 3 år typ, så kommer nog inte win32 läggas ner ska du se. Man får nog vänta längre än så på att ens 50% av datorerna kommer vara uteslutande 64bits. Så innan du skriver rent propagandistiska uttalanden om 64bits så kom med sakliga argument istället.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Men enligt http://www.matbe.com/articles/lire/306/merom-et-conroe-test-d... så presterar ju ML-40 bättre än T2400. Och samtidigt har jag att välja mellan en ML-42 som jag förmodar presterar ännu bättre än ML-40in

Visa signatur

Amd X2 6000+ 2Gb corsair Geforce 8800 320mb.

Bärbar : Intel core duo T2400 : Ati mobility radeon x1800 258mb: 100gb Sata II 5400rpm : 2048DDR2 ram: 17 tums

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av addeoy
Men enligt http://www.matbe.com/articles/lire/306/merom-et-conroe-test-d... så presterar ju ML-40 bättre än T2400. Och samtidigt har jag att välja mellan en ML-42 som jag förmodar presterar ännu bättre än ML-40in

I vaddå? En benchmark?

Permalänk
Medlem

Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
du kommer att ångra dig ifall du inte köper en 64 bitars prolle. 32 bitars kommer så småningom att dö ut och då är din laptop värdelös.

& 64-bitars kommer även den så småningom att dö ut & därmed bli värdelös...

Du garanterar härmed att alla våra nuvarande fungerande applikationer smider smärtfritt i ett 64-bitars OS?... vad som komma skall om 3år är totalt ointressant idag så kom inte med sådant skit.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
& 64-bitars kommer även den så småningom att dö ut & därmed bli värdelös...
Du garanterar härmed att alla våra nuvarande fungerande applikationer smider smärtfritt i ett 64-bitars OS?... vad som komma skall om 3år är totalt ointressant idag så kom inte med sådant skit.

vad jag har hört så kommer det ALDRIG att komma prollar med mer än 64 bitar. det är i praktiken omöjligt att ens uttnyttja 64 bitar fullt ut. sen angående om det fungerar smärtfritt med 32 bitars binärer i 64 bitars os så kan man inte garantera någonting med stängd källkod och det är bla därför som jag inte använder det. när det gäller öppenkällkod så är det bara att kompilera om programmet och njuta av den ökade prestandan på x86_64.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem

men seriöst håll tyst jonos? majoriteten av alla me 64 bit processorer använder 32bit versionen av OS.
Sen när 64 bit slår igenom på riktigt om några år då kanske killen vill ha en ny prolle som kan mäta sig med den dagens prollar istället av en flera år gammal utgången prolle.

Enough is enough jonos byebye.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
vad jag har hört så kommer det ALDRIG att komma prollar med mer än 64 bitar. det är i praktiken omöjligt att ens uttnyttja 64 bitar fullt ut. sen angående om det fungerar smärtfritt med 32 bitars binärer i 64 bitars os så kan man inte garantera någonting med stängd källkod och det är bla därför som jag inte använder det. när det gäller öppenkällkod så är det bara att kompilera om programmet och njuta av den ökade prestandan på x86_64.

Citat:

128-bit Operating Systems - Operating systems may eventually be 128-bit. The ability to address 128 bits of memory space is something that may someday be necessary for huge databases, and will speed up operations. Of course, this will not happen until after there are some 128-bit chips to run them on. So far there are some chips with 128-bit registers and special operations, but they are not fully 128-bit.

Går även att läsa följande på Wikipedia..

Citat:

64-bit words seem to be sufficient for most practical uses today (c. 2006). Still, it should be mentioned that IBM's System/370 used 128-bit floating point numbers, and many modern processors also include 128-bit floating point registers. The System/370 was notable, however, in that it also used variable-length decimal numbers of up to 16 bytes (i.e. 128-bit).

IBM's OS/400 has for years used 128-bit pointers. Apps are designed to run on a virtual machine, then converted to the native instruction set when installed. The original hardware was a 32-bit CISC system similar to the System/370. Current hardware is 64-bit PowerPC. A future transition to 128-bit will be painless.

IPV6 addresses are 128 bits long. Processors that can manipulate a 128 bit integer would be helpful when dealing with IPV6 addresses.

Permalänk
Hedersmedlem

Windows Vista kommer både för 32-bitars och 64-bitars windows. Något år efter Vistas lansering tror jag vi kan väldigt tydligt se OEM-maskiner levererade med 64-bitars Vista. Det kommer kunna fungera fint då.

MEN, 32-bitars kommer finnas kvar och frodas länge. Eftersom Vista finns i det så måste väl tillverkare stödja det om de ska ha "designed for windows Vista"-loga på produkterna.
Med tanke på att det verkar vara lång tid nu mellan Windowsreleaser (XP kom hösten 2001) så kommer nog inte 32-bitars windows dö ut förrens Vista är för gammalt och ev. ersatts av ett enbart 64-bitars windows.
Eftersom det verkar vara en speldator så är det inte intressant att ha den kvar så länge.

Jag tycker du ska fokusera på prestandan som går att få (med 32-bitars OS) i det här valet och tänk på att core duo är ju dual core. Bra skönt att ha än några extra 32-bitar som inte kommer prestera något närmaste tiden som du förlorar helt på att inte ha dem.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Amd mobility Turion 64 ML-42 Vs Intel core duo t2400

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Går även att läsa följande på Wikipedia..

tjena morkiz. för ungefär ett år sen så var det en kille i kommentarerna på osnews som förklarade i detalj varför prollar aldrig kommer att ha mer än 64 bitar och han verkade trovärdig. nu pratar jag om typ athlon och pentium. sen är det kanske möjligt att det finns "specialprollar" som sitter i routrar och dylikt med mer än 64 bitar.

edit: nu pratar jag om kisel baserade prollar. sen om man kommer på andra material eller kvantprollar eller något helt annat så är det nog en annan femma.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+