Permalänk
Medlem

spel till mac

Hej hopp!

Jag moste kopa ett spel till mac akut. Aer det som till linux att man kan kopa windows-versionerna och sedan ladda ned egna installers eller moste man kopa mac-versionerna? Utbudet till mac aer inte so stort men jag vet att det finns fler roliga titlar aen de i affarerna

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk

Nej, du köper ett spel som är speciellt till mac. Några roliga, ganska nya, titlar är väl Call of duty 2, Battlefield 1942, Medal of honor, Max Payne, Alien vs Predator, Doom3... Någon annan kanske kan fylla i fler.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Permalänk
Medlem

passa på! http://www.macspel.se/
annars http://www.macgamestore.com

edit: vissa spel kan man 'uppdatera' från pc-versionen men det är högst individuellt och även om det går krävs det oftast lite pyssel.

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Nu när de nya macrana kör intel funkar de gamla powerPC spelen verkligen bra då?
Du flesta finns väl nog för båda men kännar jag spelföretag rätt så är det inte för snabba med att porta.
annars verkar det finns en hel del spel sakanar dock steam med HL/CS det borde portars till både Mac och Linux det borde valve faktiskt ha råd med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Nu när de nya macrana kör intel funkar de gamla powerPC spelen verkligen bra då?
Du flesta finns väl nog för båda men kännar jag spelföretag rätt så är det inte för snabba med att porta.
annars verkar det finns en hel del spel sakanar dock steam med HL/CS det borde portars till både Mac och Linux det borde valve faktiskt ha råd med.

Vissa spel funkar under rosetta. Men inte alla. Max Payne funkar bra, även cod på låg upplösning. Men Bf1942 funkar inte speciellt bra.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Nej, du köper ett spel som är speciellt till mac. Några roliga, ganska nya, titlar är väl Call of duty 2, Battlefield 1942, Medal of honor, Max Payne, Alien vs Predator, Doom3... Någon annan kanske kan fylla i fler.

...och world of warcraft, tyvärr. Det är förövrigt Universal Binary nu.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

det ska spelas po en ibook 12" av senaste modellen. Tyvarr aer jag fast i schweiz och har lite begransat utbud.

Citat:

passa på! http://www.macspel.se/
annars http://www.macgamestore.com

edit: vissa spel kan man 'uppdatera' från pc-versionen men det är högst individuellt och även om det går krävs det oftast lite pyssel.

kan man gora so med max payne montro?

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Frågan är om grafiken kommer klara av det.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
...och world of warcraft, tyvärr. Det är förövrigt Universal Binary nu.

Förlåt, men, tyvärr? Det är väl bra att Blizzard som en av världens ledande speltillverkare är snabba?

Permalänk
Medlem

jag anar en visst mått av uppgivenhet i den kommentaren.

förr var det jazz/pop/rock som fördärvade ungdomen, nu är det wow...

edit: btw, både civ 3 och 4 finns ju även att tillgå, så övriga förslag kan du utan omskrivning förbise...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Förlåt, men, tyvärr? Det är väl bra att Blizzard som en av världens ledande speltillverkare är snabba?

Jag tror Simons kommentar berodde på att vi Macare inte vill ha en massa WoW-ungar rännades vid fötterna med massa WoW-frågor, som förstör vår så hittils bevarade, sobra, "kultur".

Visa signatur

must!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hocce
Jag tror Simons kommentar berodde på att vi Macare inte vill ha en massa WoW-ungar rännades vid fötterna med massa WoW-frågor, som förstör vår så hittils bevarade, sobra, "kultur".

Vill vi inte? Aj då, då är det väl bäst att jag, 35 år, avinstallerar WoW då.

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är fler "vuxna" wow spelare i genomsnitt på Mac än det är på Windows. Så jag tror inte ni behöver oroa er för att eran kultur ska förstöras

För hur många fjortisar har en Mac egentligen?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Jag tror att det är fler "vuxna" wow spelare i genomsnitt på Mac än det är på Windows. Så jag tror inte ni behöver oroa er för att eran kultur ska förstöras

För hur många fjortisar har en Mac egentligen?

*host* munk *host*

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Vill vi inte? Aj då, då är det väl bäst att jag, 35 år, avinstallerar WoW då.

Om ni läst vad jag skrev, så skrev jag 'WoW-ungar', alltså menade jag ungdomar i åldrarna 14-15 som väldigt ofta spelar spel, såsom WoW. Om du är 35 och spelar WoW gör inte mig någon roll.

Visa signatur

must!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
kan man gora so med max payne montro?

Nej, men max payne funkar rätt bra ändå. Iaf på MBP.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Vill vi inte? Aj då, då är det väl bäst att jag, 35 år, avinstallerar WoW då.

Är du en sådan där människa som tycker att WoW är ett rollspel?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaam
*host* munk *host*

keft

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaam
*host* munk *host*

Haha.

Sorry alla Swecare. Lite interna skämt här

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubgirl
passa på! http://www.macspel.se/
annars http://www.macgamestore.com

Du är en ängel <3