DirektX10... Någon som kan föklara lite?

Permalänk
Medlem

DirektX10... Någon som kan föklara lite?

Hej !

Någon som vet vad den stora skillnaden med detta nya moderkort kommer vara? Kommer skillnaden vara stor jämfört med X9an.??

Om ni skulle få välja vilken processor hade ni köpt i dag för att förbereda er inför vista ? Intels due conroe, AMD AM2 x2, AMD 939 x2

Permalänk
Avstängd

va?
direktx10 moderkort *asg

intels cpuer är mycket bättre och billigare än amds så det finns väl inte så stor andledning o ta amd va?
conroe/merom prollarna snackar ja om då o inte prescott.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
va?
direktx10 moderkort *asg

intels cpuer är mycket bättre och billigare än amds så det finns väl inte så stor andledning o ta amd va?
conroe/merom prollarna snackar ja om då o inte prescott.

vad du snacka??.....Jämnför en intel p4 3,7ghz och en 3700+ så ser du vilken som har billigast prollar..osså är inte intel bättre än amd förän den 22/7..första gången på en väldigt lång tid...Men det varar nog en kort stund för när am3 med *quad kommer ut som kan köras på am2 system (*fyra kärnig prolle) så kommer det å vara som vanligt igen...AMD FOR THE PEOPLE ..JAg vet omoget men jag var tvungen...HA det

MVH: PEter_86**

Permalänk
Medlem

Min 3500+ får rulla på i OC ett tag till, är ganska säker på att AMD hittar på något som sparkar Intel i kulorna.

Varför kan jag inte byta?
Jo, har en fin logga på mitt chassi som det står "Amd Inside, Intel is out of my mind" . Och den vill jag inte ta bort :D:P

BTW. Ska du köpa ett system nu så ta Conroe, men mitt 7'e sinne känner på sig att Amd kommer ta tillbaka tronen innan nyår. (ungefär som när de Allierade sa att dem var vid Berlin till jul, så ha lite översikt) ^^

Permalänk
Medlem

Hmm, ingen som riktigt svarat på frågan tycker jag. Vet inte tillräckligt för att säga någonting själv, någon annan som känner sig manad?

EDIT: BTW, DX10 är inte ngt moderkort :p...

EDIT 2: http://msdn.microsoft.com/directx/sdk/ jobbigt att läsa men lite förklaring kanske...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
vad du snacka??.....Jämnför en intel p4 3,7ghz och en 3700+ så ser du vilken som har billigast prollar..osså är inte intel bättre än amd förän den 22/7..första gången på en väldigt lång tid...Men det varar nog en kort stund för när am3 med *quad kommer ut som kan köras på am2 system (*fyra kärnig prolle) så kommer det å vara som vanligt igen...AMD FOR THE PEOPLE ..JAg vet omoget men jag var tvungen...HA det

MVH: PEter_86**

ledsen men det finns ingen p4@ 3,7ghz men ja vet va du menar o amd 3700+ är inte bättre än en motsvarande intel i alla applikationer ska du veta.
bara för du är amd fanboy så kommer inte intel va dåliga för alltid då dothan,merom,conroe es är bättre än amd i dagsläget.
o nej kommer amd quadcore? shit va ägda intel kommer bli då
hoppas inte det iallfall men nu är det så att intel redan har 4 kärniga cpuer

ett tips är att vänta tills intel slöpper conroe av 2st själ:
1.conroe är snabbre
2.amd´s cpuer sjunker i pris.

sen är direct x 10 inget moderkort men det kommer va dx10 i windows vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
ledsen men det finns ingen p4@ 3,7ghz men ja vet va du menar o amd 3700+ är inte bättre än en motsvarande intel i alla applikationer ska du veta.
bara för du är amd fanboy så kommer inte intel va dåliga för alltid då dothan,merom,conroe es är bättre än amd i dagsläget.
o nej kommer amd quadcore? shit va ägda intel kommer bli då
hoppas inte det iallfall men nu är det så att intel redan har 4 kärniga cpuer

ett tips är att vänta tills intel slöpper conroe av 2st själ:
1.conroe är snabbre
2.amd´s cpuer sjunker i pris.

sen är direct x 10 inget moderkort men det kommer va dx10 i windows vista.

Du kallar honom AMD fanboy när du själv är Intel fanboy..?

Tveksam:
Här har du lite info om DirectX så kanske du får en aning om vad det är

http://susning.nu/DirectX

Om jag skulle köpa ny CPU just nu så skulle jag ta en socket AM2, ingen tvekan.
Men jag kommer förmodligen att köpa en Conroe ett tag efter lansering.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Avstängd

ja gillar intel ja men nu har jag även rätt i att intel är bättre i dagsläget,amd är inte heller fel men som det är nu ser jag dom som ett budgetalternativ.

sen finns det bara 1 andledning o köpa am2 som jag ser det och det är om man har dålig budget.
idagsläget så är det bara dumt o tänka på att föbereda sig inför vista.

Permalänk
Medlem

Ehrmm jo Gabriel15, det finns Intel Pentium 4 Extreme Edition 3,73GHz.. även känd som model 965

Permalänk
Avstängd

jag har vetata att det finns en EE@3730mhz men det blir fortfarande 30mhz för mycket.
han kanske menade den o i så fall så har han viss poäng i att amd har billigare prollar.
men den jämföringen är som att jämföra en e6600 es o en fx62
det är samma sak fast intel äger amd på den fronten

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Ehrmm jo Gabriel15, det finns Intel Pentium 4 Extreme Edition 3,73GHz.. även känd som model 965

Hehe å den kostar väl typ 8-9000:- medans amd 3700+ som man lätt drar upp till en FX-57 för 1295kr på komplett..Så vem hade rätt mellan Gabriel15
å mig

Permalänk

Sen kommer conroe och och vrider tutt vårtorna på fx-62an.. Nej men ärligt talat.

Amd har ju som sagt kronan just nu, men intel lär väl ta den, åtminstonde för ett tag? Kan ju hoppas att kronan förflyttas oftare nu mellan Amd och Intel eftersom det gynnar oss konsumenter både i prestanda samt pris.

Köp det som är bäst för tillfället, just nu amd. Men vill du vänta en månad, så ahr du conroe..

Varför spekulera kring quad prollar och vem som har prestandakronan när de kommer? Tiden som det tar att nå dit blir varken mindre eller går snabbare för det Och det spelar ju ingen roll om det sår Intel eller AMD på paketet. Den som det finns mest kräm i är ju den man ska ha

Dx 10 är en ny standard för grafik kort som skall möjliggöra tex finare fysik och en lite överhuvudtaget bättre grafik? Mycket mer detaljerat kan jag inte svara. Jag överlåter någon annan att svara på det. Men om du kollar Swec's nyheter så visas det en bild från Nvidia på hur Dx 10 kan se ut.

Problemet är att det enbart kommer stödjas av Vista (Inte xp). Och som bill gates uttalade sig så är det mycket möjligt att de flyttar på releasen om de behöver det.. Detta betyder att vista, kan ta en jävla lång tid det med, och det här jävla väntandet blir man ju less på...

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Problemet är att det enbart kommer stödjas av Vista (Inte xp).

Jasså?

Du kommer iaf kunna använda grafikkort med DX10 till XP..stod de i nyheten iaf...

Men som sagt..orka bry sig vad som står på förpackning..amd lr intel..spela roll..de som ger mest prestanda för pengarna köper man..

Och ni kan juh räkna med att de lär dröja ett tag till innan quadcore kommer..och de kommer kosta en jävla massa så lär inte va många som har råd med en sån prolle inte..

För mig skulle det bli en conroe och ett riktigt bra mobo tillsammans med ett DX10 gafikkort..

//Boman

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem

Konstigt egentligen alla inklusive jag är så fixerade vid prestandan. Jag menar en 4000+ och tom ett 6600gt lätt överklockat så flyter den flesta nyare spelen fint i 1024 upplösning på high details, kör aldrig högre än 1024 ändå, kanske 1280 nångång

Permalänk

Alla säger att man lätt klockar upp en 3700+ (San diego?) till FX-57.

"Visst" säger jag då. Visa för en gångs skull belägg och/eller ge mig en guide här så att jag kan se om det är troligt eller ej.

/Breaker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willbreaker
Alla säger att man lätt klockar upp en 3700+ (San diego?) till FX-57.

"Visst" säger jag då. Visa för en gångs skull belägg och/eller ge mig en guide här så att jag kan se om det är troligt eller ej.

/Breaker

Men snälla vakna upp lite, vart fan har du sovit någonstans ???

Finns en anledning till varför "alla" säger att en 3700+ klockar till en Fx-57, kan tala om direkt för dig att 93% av alla 3700+ processorer som finns att få tag på klockar upp till en Fx-57, utan några större problem. Det handlar inte om tur, det handlar om otur att inte klocka till en Fx-57. Skit bakom spakarna, eller Skillz for the win.

Själv har jag fått upp min i max 3100Mhz, men 3Ghz som stabilt under 6-7månader, sen började prollen sacka eller moderkortet kanske och nu sedan 5-6månader tillbax har jag kört den i 2800Mhz, det får duga helt enkelt.

jag har, många har, alla jag känner som har en 3700+ har, och alla jag känner på SweC har. Finns få som misslyckats och det är tyvärr skit bakom spakarna, vet inte en enda som inte har lyckats på sweC. Vi är 72 tusen medlämmar kanske mer, hur många utav dem tror duhar köpt en 3700+ ?

Guide hur man klockar upp en 3700+ ? lol, eller en guide som visar bilder ? tjaa, du kan få den första bilden iaf.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/cpu.jpg

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willbreaker
Alla säger att man lätt klockar upp en 3700+ (San diego?) till FX-57.

"Visst" säger jag då. Visa för en gångs skull belägg och/eller ge mig en guide här så att jag kan se om det är troligt eller ej.

/Breaker

:D:D:D

OnTopic:

Trådskaparen kan läsa mer information om Direct X på: http://sv.wikipedia.org/wiki/Direct_X

Permalänk

2,8 ghz blir i AMDs termer cirka, vad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willbreaker
2,8 ghz blir i AMDs termer cirka, vad?

Vad är det du menar, ratingen som ska motsvara en p4a eller vadå?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Permalänk
Avstängd

nästan 5000+,beror sig på hht multin o fsbn.
eller ungifär som en 2,1ghz conroe kanske.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: DirektX10... Någon som kan föklara lite?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tvekaren
Hej !

Någon som vet vad den stora skillnaden med detta nya moderkort kommer vara? Kommer skillnaden vara stor jämfört med X9an.??

Om ni skulle få välja vilken processor hade ni köpt i dag för att förbereda er inför vista ? Intels due conroe, AMD AM2 x2, AMD 939 x2

Jag hade väntat till in på slutet av Augusti och köpt ett 975X-chipset moderkort med en Intel E6600 till det. S939 kommer fasas ut så småningom så den är ett ganska dåligt val.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt