Produkttest: OCZ 2048 MB PC4000 Platinum EB

Permalänk
Melding Plague

Produkttest: OCZ 2048 MB PC4000 Platinum EB

Det är troligen stor risk att DDR-minnen kommer att öka en hel del i pris framöver då tillverkarna nu främst satsar på DDR2. Vi har passat på att se närmare på OCZ 2048 MB PC4000 Platinum EB som kanske kan vara ett alternativ för de som tänker på att skaffa nya DDR-minnen. 2 GB-kitet är främst till för höga frekvenser och det är överklockare som är målgruppen.

Läs produkttestet: OCZ 2048 MB PC4000 Platinum EB

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Har ett 939 system nu, känns onödigt att köpa minnen, cpu nu då det redan är ett gammalt system, bättre lägga pengarna på ett grafikkort som man kan köra på alla tex pci-e moderkort eller satsa på bättre nätaggregat, diskar osv som man kan använda till framtida system. om man har lite pengar man vill lägga nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celander!
Har ett 939 system nu, känns onödigt att köpa minnen, cpu nu då det redan är ett gammalt system, bättre lägga pengarna på ett grafikkort som man kan köra på alla tex pci-e moderkort eller satsa på bättre nätaggregat, diskar osv som man kan använda till framtida system. om man har lite pengar man vill lägga nu

Precis så man skall tänka i ditt (vårat) fall!

Permalänk
Avstängd

ddr är ute nu,ingen köper dyra ddr minnen nu iallfall va ja vet.
ddr2 fatbody ska det va istellet

Permalänk
Medlem

Jag har just dessa minnen och de är grymma. Självklart så skaffade jag dem när de inte fanns i Sverige och kostade ännu mer *grrr*. Dock så är jag riktigt nöjd med dem. De klockar helt ok.

Det bästa (jämfört med 1 gb) är att laddtiderna vid kartbyte i BF2 är så korta att jag alltid är först eller iaf bland de 3 första in på ny bana, dvs jag kan välja vilket fordon jag vill ha.

Permalänk
Medlem

Saknar lite tester i recensionen. Typ överföringshastighet och fördröjning... Känns lite innehållslöst.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

fina minne det där

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 3570K @ 4,5ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 4x4gb 1600Mhz | Gainward GTX 1060 6GB Phoenix | Samsung 850 Evo 250gb | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Läste för ett tag sedan att 12 delstater i USA genom federala domstolar har stämt 6 olika minnes tillverkare för kartellbildning (dom driver upp priserna på minnena genom ett olagligt sammarbete, ungefär som det vi har i sverige mellan bensinbolagen) .

Detta är tydligen en efterföljande process efter en tidigare fällande dom i högsta domstolen då 3 (vet inte vilka dock) minnes tillverkare dömdes till sammanlagt 5,2 miljader kr/sek i "böter/skadestånd"

Hur detta kommer att påverka priserna får vi vänta o se...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem

Jag har nyss skaffat ett kit av dessa minnen. Tyvärr har jag problem med dem. Från början hade jag svårt att öht få maskinen (den i signaturen) att starta med dem. Nu har jag upptäckt att jag är tvungen att ha command rate på 2T för att det ska gå. I 1T så är maskinen inte stabil ens vid HTT 200 med vdimm på 2.8V.

Om jag inte kommer på något snart så får jag kanske äran att för första gången uppleva OCZ:as omtalade kundservice.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Så de finns inte o köpa i sverige längre ?
E attans sugen.
Någon som har en länk inom EU där de finns ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns minnen på Netshop, har tyvärr inte koll på några fler som har.

http://www.netshop.se/

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)