Lek med en superdator!

Permalänk
Hedersmedlem

Lek med en superdator!

Tack till MBY som "råkade" få hit mig genom en länkad bild

http://www.cray-cyber.org/general/start.php
Det skulle vara kul att testa en T3E, den är inte igång än dock.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Sjukt coolt

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

måste posta en bild på min tavla

bilden är från en gammal MAC annons - något om att ha en superdator på sitt skrivbord...g3 eller g4 annons tror jag det var

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
måste posta en bild på min tavla

http://undcon.com/sweclockers/img_4750_2.jpg

bilden är från en gammal MAC annons - något om att ha en superdator på sitt skrivbord...g3 eller g4 annons tror jag det var

Måste ha varit från lanseringen av G4'an. Apple pratade mycket om hur den var en "superdator på skrivbordet" och Steve pratade sig svettig om det.

Nån dag hade det dock varit ballt att dra igång en Connection Machine 5 i garaget. För er som undrar vad det är, läs antingen på Wikipedia eller kika i kontrollrummet i första Jurassic Park-filmen - det är de där svarta tornen med röda blinkande dioder.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Avstängd

Är det någon som fått en "tid hos Dr Cray" för en primtalsundersökning ännu?

Edit: Tro faaan att jag stavade fel på "Cray"...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

hoppas dom kommer på hur hjärnor fungerar snart så dom kan göra tung AI med sådär feta datorer, fast då kanske dom tar över världen och dödar oss alla?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade ett konto och lekte runt lite med en Cray Y/MP EL med 4 CPUs och 1 GB RAM körandes UNICOS 9.0. UNICOS är ett UNIX-baserat operativsystem så det var ju ganska lätt att känna igen sig. Ville inte rota för mycket dock. Häftigt att några eldskälar erbjuder detta!

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.