KillerNIC - nätverkskort för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Håller med. Om man ska kalla ett nätverkskort "Killer NIC" så krävs det att det är PCIe-anslutning. Nä, ett vanligt Intel PRO/1000-kort med PCIe lär vara bättre än detta.

Hade ju varit något, 12 år efter Sun, så får också en PC en egen mini-pc på PCI-plats. 400 MHz, 64 MB och ett nätverksuttag är ungefär vad min SunPC har. Fast förutom grafikkortet då...

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk

Tillåt mig skratta:
HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAA!

Den enda dator jag har haft där nätverkskortet varit ett problem är min server när den körde på ett gammalt ISA-NIC som (jag gissar på) Saknade CPU helt. Då blev det lite segt när man maxade nätverkskortets 10mbit. Men då är nog ett 59 kronors NIC från webhallen mer prisvärt.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Det inbygga som sitter på moderkortet, det är ett Marvell Yukon 88E8053 Gigabit som går via PCI Express. Enligt tester har det den lägsta CPU belastningen av alla de de integrerade nätverkskorten som finns ute just nu.

Känns nästan precis tvärtom:

http://www.xbitlabs.com/articles/mainboards/display/asus-a8ve...

Tips: Köp ett riktigt nätverkskort.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Känns nästan precis tvärtom:

http://www.xbitlabs.com/articles/mainboards/display/asus-a8ve...

Tips: Köp ett riktigt nätverkskort.

Inte,sitter själv med marvell integrerat och det går utmärkt.

Fristående kort framförallt realtek korten suger ju svårt och kan i vissa fall orsaka irq konflikter.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Inte,sitter själv med marvell integrerat och det går utmärkt.

Fristående kort framförallt realtek korten suger ju svårt och kan i vissa fall orsaka irq konflikter.

Ja, jag sitter själv på ett marvell integrerat och det går utmärkt, men gör det kortet till ett bra kort? Eller att det inte finns mycket bättre kort?

Nej, med ett riktigt kort menade jag ett bra kort, typ Intel Pro 1000 PCI-E som nämnts i tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ja, jag sitter själv på ett marvell integrerat och det går utmärkt, men gör det kortet till ett bra kort? Eller att det inte finns mycket bättre kort?

Jo det har du ju rätt i.

Nej, med ett riktigt kort menade jag ett bra kort, typ Intel Pro 1000 PCI-E som nämnts i tråden.

Sen har jag tyvärr inte PCI-E heller på mitt gamla asusmobo:-(

Men det kommer nog när jag uppgraderar till Core 2 Duo framöver:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Är dom seriösa eller?? Ser ut som ett skämt...

Permalänk
Medlem

Jag har 0.1 - 0.2 ms ping-tid mellan två burkar på mitt nätverk, med ett helt vanligt intel PCI-kort i den ena och ett inbyggt NF4 i den andra.

Om det tar 50ms för paketen att färdas från mitt lokala nät till en spelserver så finns det inget mitt nätverkskort kan göra åt det!

Ett nätverkskort med inbyggd rejäl processor skulle kunna göra en del roliga saker, t.ex. köra brandvägg och avlasta delar av nätverksstacken (ännu mer än vanliga moderna NICs redan gör), men fixa svarstiden över internet? Givetvis inte...

Skämt, bluff eller bara pryl som lovar för mycket?

Permalänk
Medlem

Låter som ett skämt.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Avstängd

Hehe, vad skulle den vara bra för

Men visst gaymers är ju blåsta, idioter köper allt och den sista idioten är inte född än så pengar finns att tjäna.

Har för övrigt en SCSI PCI-kort med både CPU och RAM... men fan ingen användning

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Varför de vänder sig till gamers är en bra fråga, antagligen för att det finns korkade csungar. Ett kort med en egen cpu avlastar ju ens vanliga cpu totalt. Sitter du med 100mbit så spelar det ingen roll men vill du kötta 1gbit och kunna använda cpun till annat samtidigt så är ju detta alternativ att föredra.

Antagligen kommer detta kort hamna på ett överpris och då är det ju smartare att köpa ett biffigare 3com eller liknande med egen cpu än detta.

Permalänk
Medlem

Supersnabbt Internet?! Bäst jag ringer mina kompisar och berättar!!

Permalänk

Innan ni sågar produkten kan ni väl vänta tills det kommer ut tester? Give the benefit of the doubt.

Permalänk

Ja tänker då inte köpa nåt (om de ens kommer nåt d.v.s) fast lite kul är de trots allt.
Ja ja vi får väl se testerna fram-över.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Det är väl nåt jävla skräp som inte gör mer nytta än ett 50-kronors nätverkskort men som istället har ett skyhögt pris, ett tufft namn och en äcklig plastdetalj på kretskortet.

Precis sånt som gamers brukar köpa väl ?

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Var rätt länge sedan Intel kom med TCP offload och avlasning när man kör krypterad data.
UDP paket som spel använder sig av mest kan inte ha någon stor nytta av detta.
Däremot skulle UDP -streaming typ HDTV signal kanske göra sig bra på ett sådant kort .
Det duger nog lika bra (kanske bättre t.o.m) med Intel Pro 1000, Broadcom NetXtreme eller 3Com GigabitNic

Visa signatur

Intel 486 DX-66 4 MB RAM , 0.5 MB VGA , 270 MB HD, 14" CRT, 2x CDROM - Så började mitt beroende!!

Permalänk
Medlem

Nog mer för att locka gamers som prestige grej..

64MB buffert? Skulle vi inte ha låga ping-tider nyss?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Har för övrigt en SCSI PCI-kort med både CPU och RAM... men fan ingen användning

Där har du fel.. För ett sånt avlastar datorns CPU när det gäller RAID5 och sånt.. Så då är cache och egen cpu i högsta grad viktigt...

Permalänk
Avstängd

Känns fett overkill. Snart kommer la "gamerströmsladdar", också, som de tar 300kr extra för. Vanliga nätverkskort funkar helt utmärkt. Det finns vettigare saker man kan lägga pengar på, typ kraftfullare grafikkort eller ösa på ännu mer ramminne så man kan multitaska i oblivion och half-life samtidigt.

Permalänk
Medlem

Så detta är inget som kan passa en server? Är det bara strunt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
När jag laddar ned internet inom Gävle så ligger jag på runt 4-9 mb/s och det kan vara per användare, och det tar en hel del CPU för mig. Jag undrar om KillerNIC skulle vara något för mig. Jag skulle gärna att det kom nätverkskort som inte beastade CPUn alls.

Köp ett bra dyrare kort så får du precis det. Det är ju faktiskt en viss skillnad mellan ett DLink för 99:- och ett 3Com/Intel för 899:-

Visa signatur

Hellre dö än fega.

Permalänk
Avstängd

Kom på en sak, kanske detta är menad att sitta i servers?

Liksom annars måste man ha flera datorer eller dyra serverrack, men med en dator och 4st sådan kort?

Fast den über balla kylaren ger intryck att den är för privat personer.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Lol klart att det funkar. Frågan är hur mycket.
Det är ett kort med egen cpu o Operativ.
Dvs det är en Hårdvara och Mjukvara lösning, som fixar Xp's kassa IP stack och kör hotwire av data rakt in i Operativet. Dvs här har vi ett exempel på en begränsning i "IBM PC" standarden. Detta problem finns ej på PS3 då man har tänkt om använder en ny tänk. Det stora problemet datorer möter i dagens läge är 2. Hastigheten på läsarmen i din HD och latency problemet på internminnet.
Dvs dessa saker har inte blivit mycket bättre dom senaste åren.

Permalänk
Medlem

"41% improvement in FPS in World of Warcraft using Killer"

Från killernic.com.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHaHAhahah

;O

Permalänk
Hedersmedlem

http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTIzOSwxLCxoZW...

"Conversely we saw where World of Warcraft players saw very discernible differences that positively impacted their gaming. Our play testing with Thomas and his level 60 character was quite eye opening. He saw real and attributable values associated with the Killer NIC when playing WoW. I would guess that the Killer NIC would likely have impact in other MMPOGs as well. Given that some WoW players spend huge amounts of time inside of the WoW universe, having overall smoother gameplay and actual move and attacking advantages given through the use of the Killer NIC will likely be a no-brainer for many. Even looking at the game as a third party simply observing showed that the game was smoother and more fluid and certainly made it more playable."

Edit 2006-12-29:

WoW-spelare ska nog titta en gång extra, som tidigare testare erfarit: http://www.pcper.com/article.php?aid=338&type=expert&pid=8

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro