Permalänk
Inaktiv

NVIDIA SW IDE drivrutiner

Jag installerade nyss dom nyaste drivrutinerna för mitt moderkort (nforce 6.86)
Då blir jag förfrågad om jag vill installera NVIDIA SW IDE drivrutiner, i vanliga fall har jag alltid klickat nej eftersom jag har hört mkt dåligt om dessa drivrutiner, men denna gång klickade jag ja för att se vad det är för något.

Hittills har jag inte sett någon skillnad, den enda som jag har upptäckt är att den lilla ikonen för "Säker borttagning av maskinvara" har kommit fram. Och maskinvaran den visar är min interna hårddisk.

Rätta mig om jag har fel, men ska inte "Säker borttagning av maskinvara" bara visa USB hårdvara?

//Mecca

Permalänk
Hedersmedlem

Den ikonen dyker även upp för SATA-diskar med hotswap-stöd. Har diskuterats i ett otal trådar.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Den ikonen dyker även upp för SATA-diskar med hotswap-stöd. Har diskuterats i ett otal trådar.

Ok, tyckte jag hade sökt rätt så mkt men det är bara att fortsätta.

Hur som helst. Jag har surfat runt lite på andra forum, och det är många som tycker att dessa drivrutiner (nvidia ide sw) är skräp, och att man ska köra med drivrutinerna som följer med XP istället. Vad tror ni?

//Mecca

Permalänk
Medlem

Det är inget fel. Det är BRA att den dyker upp. Betyder att Windows egna drivisar inte stöder hotswap medans nvidias gör..

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Inaktiv

Jo det är sant, men jag har inte så stort behov utav hotswap. Inte just nu iaf.
Någon som har lyckats få bort den lilla ikonen vid klockan?

//Mecca

Permalänk
Medlem

Vissa verkar tycka att XPs drivrutiner är bättre, andra tycker bättre om nVidias. Folk verkar ha haft problem med båda. Jag får ingen rätsida på det där!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

har för mig jag läste ett test mellan nvidas och microsofts..
tror att microsofts tog lite mindre cpu powa fast nvidas var snabbare..
eller var det tvärt om?

minns inte så bra :/

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...