Permalänk

Felmonterade minnen?

Hej
Jag har haft problem i många spel, tex far cry bf2 fear det laggar väldigt mycke. alla säger ju att allt småhack försvinner om man sätter i 2 gig till bf2.
men för mig laggar det väldigt mycke med allt på högsta i bf2 fear o far cry.

Kan detta bero på att jag har sättit dit minnenna fel? jag har 2 st 512 twinx. Jag monterade dom som det stog i beskrivningen,
sticka1 sitter i blå a och den andra sitter i den röd a.
Eller är det så att man får mycke mer prestanda om man sätter dit minnena i dualchannele isf hur sätter man dom i dualchannel?

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: Felmonterade minnen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrackHaxer
Hej
Jag har haft problem i många spel, tex far cry bf2 fear det laggar väldigt mycke. alla säger ju att allt småhack försvinner om man sätter i 2 gig till bf2.
men för mig laggar det väldigt mycke med allt på högsta i bf2 fear o far cry.

Kan detta bero på att jag har sättit dit minnenna fel? jag har 2 st 512 twinx. Jag monterade dom som det stog i beskrivningen,
sticka1 sitter i blå a och den andra sitter i den röd a.
Eller är det så att man får mycke mer prestanda om man sätter dit minnena i dualchannele isf hur sätter man dom i dualchannel?

Borde det inte vara matchat så på moderkortet att blå och blå matchas och röd och röd matchas. Eller? Minnen ska garanterat inte sitta jämte varandra utan en tom "brygga" i mellan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt