Kane & Lynch: Dead Men

Permalänk
Medlem

Kane & Lynch: Dead Men

Kane & Lynch: Dead Men kan ni äntligen läsa lite om här:

http://www.gameinformer.com/News/Story/200607/N06.0714.1451.4...

Här finns en bra fan site med massor med material:
http://kanelynch.edome.dk/

Våran officiella sida finns här:
http://www.kaneandlynchdeadmen.com/

/Andreas

Permalänk
Medlem

oo nice Coop player något som hitman dessvärre inte hade

koperingskydd kanske är lite för tidigt att snacka om men någon som har en någon aning ?

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keefa
oo nice Coop player något som hitman dessvärre inte hade

koperingskydd kanske är lite för tidigt att snacka om men någon som har en någon aning ?

Vet ej hur det är på PC men det där kommer väl till Xbox360 också?

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Det här är alltså gänget bakom Hitman som gör Kane & Lynch.
En stor fördel här är att det här spelet är ett rent "next gen" spel, så grafiken är rejält upphottat jämfört med Hitman (och den var ju inte så pjåkig där heller).

/Andreas

Permalänk
Avstängd

varför inte till ps3? är det ms som betalar för hela kalaset, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
varför inte till ps3? är det ms som betalar för hela kalaset, eller?

Ms betalar inte för kalaset.
Ps3 är ju inte färdig ännu, man vet ju aldrig vad som händer dock.

En sak jag kan säga är att jag tror spelet kommer erbjuda en del nya saker som jag sett att många efterfrågar här på forumen.

/Andreas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f97ao
Ms betalar inte för kalaset.
Ps3 är ju inte färdig ännu, man vet ju aldrig vad som händer dock.

En sak jag kan säga är att jag tror spelet kommer erbjuda en del nya saker som jag sett att många efterfrågar här på forumen.

/Andreas

Sen så är ju killarna bakom hitman vana med att programmera till PC, och det gör det ju automatiskt mycket lättare att göra spelet till 360 också. Och det blir väl deras första spel till en konsoll så de kanske inte vill ge sig ut i för djupt vatten på en gång.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Sen så är ju killarna bakom hitman vana med att programmera till PC, och det gör det ju automatiskt mycket lättare att göra spelet till 360 också. Och det blir väl deras första spel till en konsoll så de kanske inte vill ge sig ut i för djupt vatten på en gång.

hmm... gjordes inte hitman bloodmoney till ps2, xbox och 360 också? eller hitman contracts till xbox och ps2... eller hitman silent assasin till ps2, xbox och gamecube... eller har jag jätte fel och dom aldrig har gjort något spel till konsol och gamespot.com ljuger och min kompis ljuger ännu mera då har spelar bloodmoney på xbox?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
hmm... gjordes inte hitman bloodmoney till ps2, xbox och 360 också? eller hitman contracts till xbox och ps2... eller hitman silent assasin till ps2, xbox och gamecube... eller har jag jätte fel och dom aldrig har gjort något spel till konsol och gamespot.com ljuger och min kompis ljuger ännu mera då har spelar bloodmoney på xbox?

Bloodmoney finns till Xbox360, Xbox, PS2 och Gamecube(?).

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
Bloodmoney finns till Xbox360, Xbox, PS2 och Gamecube(?).

ja, ja, ja och nej

och det du ville komma fram till var exakt det jag skrev innan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
ja, ja, ja och nej

och det du ville komma fram till var exakt det jag skrev innan?

ljuger och min kompis ljuger ännu mera då har spelar bloodmoney på xbox?
Jag bekräftade.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
ljuger och min kompis ljuger ännu mera då har spelar bloodmoney på xbox?
Jag bekräftade.

du tror inte jag använde mig av sarkasm och visste exakt vad jag sa och ville bara använda mig av min torrahumor för att säga att IO har gjort spel till konsoler innan?

ont/ detta spelet verkar riktigt lovande men stora frågan är vem är vem av dom två?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
du tror inte jag använde mig av sarkasm och visste exakt vad jag sa och ville bara använda mig av min torrahumor för att säga att IO har gjort spel till konsoler innan?

ont/ detta spelet verkar riktigt lovande men stora frågan är vem är vem av dom två?

Det är ganska svårt att använda sig av sarkasm över internet då man inte hör personens röst eller ser ansiktsuttrycket.
Men det borde jag väl förstått att du var sarkastisk.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

Jaha det här är alltså kvällens sandlåda.

Det här kanske blir ett fint spel, både hitman och freedomfighters vart ju riktigt bra, och coop slår ju aldrig fel. Men snubbarna på frammsidan var lite för mycket ninja turtles för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Jaha det här är alltså kvällens sandlåda.

Det här kanske blir ett fint spel, både hitman och freedomfighters vart ju riktigt bra, och coop slår ju aldrig fel. Men snubbarna på frammsidan var lite för mycket ninja turtles för mig.

Ja de ser ju inte ut som polisen i sverige direkt
Men med tanke på co-op stödet så kan det nog bli ett trevligt spel.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Jaha det här är alltså kvällens sandlåda.

Det här kanske blir ett fint spel, både hitman och freedomfighters vart ju riktigt bra, och coop slår ju aldrig fel. Men snubbarna på frammsidan var lite för mycket ninja turtles för mig.

De har faktiskt väldigt cool personlighet, och absolut inte på något barnsligt sätt. Spelet är väldigt vuxet och rått. Jag tror absolut inte ni kommer bli besvikna på personligheterna, det är en av de absoluta styrkorna i spelet.

/Andreas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
hmm... gjordes inte hitman bloodmoney till ps2, xbox och 360 också? eller hitman contracts till xbox och ps2... eller hitman silent assasin till ps2, xbox och gamecube... eller har jag jätte fel och dom aldrig har gjort något spel till konsol och gamespot.com ljuger och min kompis ljuger ännu mera då har spelar bloodmoney på xbox?

Se vad lite jag visste då Iaf jag hoppas det blir PC och 360 exklusivt, med betoning på PC exklusivt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Stämmer fortfarande att PS3 är lite svårare att jobba med.

Man måste liksom utveckla spelet FÖR ps3, inte göra spelet och "fixa" så det funkar på PS3 utan PS3 måste vara i fokus under utvecklingsprocessen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Stämmer fortfarande att PS3 är lite svårare att jobba med.

Man måste liksom utveckla spelet FÖR ps3, inte göra spelet och "fixa" så det funkar på PS3 utan PS3 måste vara i fokus under utvecklingsprocessen.

Enligt Starbreeze stämmer det inte. Ska tydligen vara mycket enklare att utveckla samma spel till 360 och PS3 än det var att göra samma sak till PS2 och Xbox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
Vet ej hur det är på PC men det där kommer väl till Xbox360 också?

har ingen aning har inte hittat en hemsida för detta spel, men det är nog jag som är lite seg i skallen.

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Enligt Starbreeze stämmer det inte. Ska tydligen vara mycket enklare att utveckla samma spel till 360 och PS3 än det var att göra samma sak till PS2 och Xbox.

Måhända, men det motsäger ju inte det jag sagt? PS3 kanske är svårare än PS2 fast 360 har blivit mycket lättare.

Dessutom kanske just deras teknologi har lätt för övergången men inte alla andras?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Måhända, men det motsäger ju inte det jag sagt? PS3 kanske är svårare än PS2 fast 360 har blivit mycket lättare.

Menar du att den första xboxen var svårare att utveckla till än PS2? Gör du inte det så motsäger det visst det du sagt (om jag nu inte missuppfattar dig helt).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Dessutom kanske just deras teknologi har lätt för övergången men inte alla andras?

Knappast.

Permalänk
Medlem

Carmack har ju sagt att PS3 är pest och pina att utveckla till, och han sa samma sak om PS2.

Jag hoppas det här spelet blir bra, COOP är ju tyvärr aldrig i centrum =/

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

PS3 är inte alls enkel att utveckla till. Den är rejält besvärlig, jag hör mest suck och stön när den nämns på jobbet. Däremot så hör jag hela tiden att xbox är enkelt att utveckla till.

Det finns ingen hemsida till spelet ännu, det är ju bara precis presenterat. Men, hehe, med tanke på vad jag sett på jobbet så är det inte orimligt att det kommer mer information framöver

/Andreas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Menar du att den första xboxen var svårare att utveckla till än PS2? Gör du inte det så motsäger det visst det du sagt (om jag nu inte missuppfattar dig helt).

Knappast.

Låt mig demonstrera...
låt säga att PS2 var 50% "jobbigt" och Xbox1 med...

Xbox 50%
PS2 50%
= 100%

Xbox360 25%
PS3 65
= 90%

Så, det kanske är lättare med nextgen fast PS3 är svårare?
Och se inlägg ovan här, som pekar på samma sak.

Och vafan, klart att vissa grafikmotorer har lättare övergång, kanske motorn byggdes med många cores i tanke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Låt mig demonstrera...
låt säga att PS2 var 50% "jobbigt" och Xbox1 med...

Xbox 50%
PS2 50%
= 100%

Xbox360 25%
PS3 65
= 90%

Så, det kanske är lättare med nextgen fast PS3 är svårare?
Och se inlägg ovan här, som pekar på samma sak.

Och vafan, klart att vissa grafikmotorer har lättare övergång, kanske motorn byggdes med många cores i tanke.

Next gen är möjligen lättare, men den är också mycket bökigare att utveckla till, eftersom kraven är så mycket högre.

Några anledningar till att PS3 är jobbig att utveckla till:
- Den är inte färdig så går inte att testa spelen fullt ut
- Utvecklingsverktygen är inte färdiga vilket gör allt rysligt mycket svårare
- Den använder 8 processorer som inte har så mycket minne. Det betyder att man måste splitta upp koden och skicka den mellan processorerna, vilket är synnerligen svårt.

Generellt så hör jag inte så mycket positiva ord om ps3, enligt folk som pratar på mässor. Den kanske största nackdelen är priset, den beräknas ju bli så dyr.

Själv tycker jag att priset verkar vara största nackdelen, den största fördelen är att den har blue ray i min mening, och sedan är den ju tekniskt mycket kraftfull.

/Andreas

Permalänk
Avstängd

lata danskar...

är väl mer kul att lyckas med något svårt än något som vilket dagisbarn som helst kan göra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
lata danskar...

är väl mer kul att lyckas med något svårt än något som vilket dagisbarn som helst kan göra

Ja, varför inte börja slänga ihop lite spel själv till PS3?

/A

Permalänk
Avstängd

ett par bilder

och det verkar komma till ps3 också

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3152465

Permalänk
Medlem

Titta gärna närmre på karaktärerna i den nedre bilderna. De har grymt mycket detaljer. Fysiken ser ni en hel del av på andra bilden också.

Game Informer har en 20 sidors artikel om spelet vet jag, men jag har inte läst den själv.

Här kommer fler bilder:

Bilden ovan visar verkligen hur spelet kommer bli i stilen!

/A