Mac Mini Import med PAL PSU/Strömkabel?

Permalänk

Mac Mini Import med PAL PSU/Strömkabel?

Tjena, alla. En polare till mig vill köpa en Mac Mini på ebay, å på så sätt tjäna cash. Min/hans fråga är: eftersom att Mac Mini kör externt nätagg som sitter på strömsladden så att säga, så borde ju detta innebära att man skulle kunna köpa en amerikansk Mac Mini, å sen bara köpa en sladd/psu här i sverige på tex inLife, å köra på?

Eller är jag ute å cyklar?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Det borde fungera, har för mig att Mac minins AC-adapter klarar 100-230v. Strömkabeln är en vanlig trepolig kabel som ofta används till AC-adaptrar till bärbara datorer.

När det gäller PAL och NTSC så är det väl bara att välja i OS X vad han nu vill köra.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Det borde fungera, har för mig att Mac minins AC-adapter klarar 100-230v. Strömkabeln är en vanlig trepolig kabel som ofta används till AC-adaptrar till bärbara datorer.

När det gäller PAL och NTSC så är det väl bara att välja i OS X vad han nu vill köra.

Min Mac Mini är köpt i USA. Stämmer bra det med AC-adaptern. Jag har bara en liten adapter som gör om den amerikanska "pluggen" till en svensk.

Min tv klarar av NTSC, så jag har aldrig brytt mig om att ställa om mellan NTSC och PAL.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av don_thomaso
Min Mac Mini är köpt i USA. Stämmer bra det med AC-adaptern. Jag har bara en liten adapter som gör om den amerikanska "pluggen" till en svensk.

Min tv klarar av NTSC, så jag har aldrig brytt mig om att ställa om mellan NTSC och PAL.

Det borde du, det blir bättre bild med PAL.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

DVD-spelaren är däremot Region 1, finns säkert hack för att byta. Men tänk på det. Om du tänkt se DVD-filmer.

Permalänk
Medlem

Får man inte möjlighet att välja region första gången man startar datorn/OS X? Kanske annorlunda på de amerikanska...

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Det borde du, det blir bättre bild med PAL.

Jag kör med en DVI-kabel till min plasma-tv. Kör med upplösningen 1024x768. Spelar det någon roll då?

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av don_thomaso
Jag kör med en DVI-kabel till min plasma-tv. Kör med upplösningen 1024x768. Spelar det någon roll då?

Nä i sånna fall gör det nog inte det.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capeman
Får man inte möjlighet att välja region första gången man startar datorn/OS X? Kanske annorlunda på de amerikanska...

Den köps på ebay. Det står inget om den är ny eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Den köps på ebay. Det står inget om den är ny eller inte.

Missade det. Trodde det var från Apple Store.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

men glöm inte en sak, det är rätt stor risk att tullen tar den (de har blivit mycket mer allerta på att ta privata paket), då åker du på både tull och svensk moms, räkna på ca 30% på priset föör datorn + fraktkostnaden.

säger inte att han åker på det, utan att risken finns där. så han inte står där o ä sur ifall tullen tagit sakerna och det blivit dyrare än att köpa inom sverige eller från EU land, för varor från EU land är befriade från svensk tull o moms.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Vad i hela friden snackar ni om PAL/NTSC för?

Mac mini har ju ingen tv-out så nå PAL/NTSC är ju inte applicerbart på den...

Sidde: Man får väl byta den 4 gånger innan den låses fast för gott?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.