Permalänk
Medlem

ASRock Dualsata 2 Problem.

Tja!

Jo det är så att jag har varit hela dagens hos min kompis och försökt fixa hans dator. Han har ASRock Dualsata2 och en AMD 3700+ som han köpte idag. Allt funkar ju bra o.sv. men det är så att den får omstarter hela tiden.

Jag har ställt om Timings till 2T på minnena men det är så att datorn endå startar om även om man lyssnar på musik. Tycker det är konstigt. Är det igen här som haft samma problem som kanske löst det ? Vore bra om jag kunde fixa det åt honom

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

kan inget om klockning och sånt, men det kan inte vara så att ni inte monterat processorkylaren rätt så det blir förvarmt och att nån givare stänger av datorn? eller om det bara almänt är för varmt i burken?

//nicke

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Alltså vi har inte klockat den något alls och jo det kan kanske vara att jag monterade kylaren fel. Det är stock kylaren som är monterad och jag har aldrig monterat en sån förut men hur svårt kan det vara ? det finns inget annat som kan orsaka felet ? eller är det bara att montera om ?

Edit* Men när vi formaterade om så funkade ju datorn kanon i nästan en timme. Så är det fortfarande värme problem då ?

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem

hur många minnes stickor sitter i nu? det kan ju spöka lite om man har 3 osv vidare på en del moderkort annars testa med bara ett minne osv testa lite framochtillbaka;P

Permalänk
Medlem

Han körde 3 från början men jag slet ut ett och han kör nu två likadana. Dock så gick det att spela BF 2 i nån timma idag utan krach. Men sen när vi började hålla på i windows så vart det en reboot.

Aja, vi formaterade om igen och hittils har det inte blivit reboot. Dock skulle det inte förvåna om det händer igen. Så är det igen som känner igen detta fel ?

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk

Jag hade problem med rebootar överhuvudtaget, i krävande spel eller om man satt och lyssnade på musik. Då var det mitt minne. Eller rättare sagt mitt moderkort som hade två trasiga minnes slotar, och jag använde en av de, men det kan ju vara något annat för din kompis.

Permalänk
Medlem

Aah, okej. Ska be han testa byta minnes slotar. Just nu kör han på dom svarta. Ska be han köra på dom blå då ?

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk

Prova lite olika. Jag hade två minnen, i slot 1 och 2. Tvåan och trean var "trasiga" så att jag kan bara köra i 1:an. Prova att typ köra bara ett minne i någon slot. Spelar ingen roll vilken. Men förhoppningsvis så ligger felet där

Permalänk
Medlem

Kolla CPU temp med Everest Home Edition http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Permalänk
Medlem

Kan inte för klent nätagg resultera i omstarter? Vad anväder han för nåt agg?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Hedersmedlem

På mitt Dual-SATA2 kort fick jag samma fel när jag körde med AGP grafikkort och då var det helt enkelt glapp.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM