Permalänk

AMD X2 Prissänkning på komplett.se

Hej!

Såg att komplett hade sänkt priserna på sina x2 processorer.

AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt 1.650:-
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt 1.995:-
AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt 2.450:-
AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/fläkt 2.995:-

Alla processorer kommer vara på lager inom 5 dagar

Permalänk

Mycket trevligt men är inte Conroe att föredra i långa loppet?

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk
Medlem

Va sugen jag blir på en x2 3800+. Får väl se om det blir än sådan.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D.Eranged
Mycket trevligt men är inte Conroe att föredra i långa loppet?

Inte om man redan sitter på socket AM2, och vill ha en dator nu. Conroe får de flesta butiker in i början av Augusti och moderkorten senare, vissa i början av September.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

En X2 5000+ och en e6600 är ungefär lika bra, så det är väl smaksak.

Permalänk
Medlem

E6600 ser ut att prestera lika bra/bättre än FX-62:an

Gillar inte att Datorbutiken är så jäla sega med att få in conroe processorer eller åtminstone sätta upp dem på sidan så man får lite pris info jämfört med komplett.

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Acer99
E6600 ser ut att prestera lika bra/bättre än FX-62:an

Inte så stor skillnad mellan en FX-62 och en 5000+ heller.

Permalänk
Medlem

Men sen får man inte heller glömma att e6600:an presterar bättre samt drar mindre och är svalare än amds processorer.
Vill man köpa en amd processor är det ens eget beslut, men är man osäker kan det vara bra att fundera lite innan man bestämmer sig.

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk

Men det kommer nog ta mer än 1 månad att få Conroe processorer, så om man behöver ett datorsystem så är det bra att passa på nu.

Permalänk
Medlem

3st. inhandlades idag.

HTPC skall uppgraders med en ny X2, sen skall tjejen ha en 3700+ och föräldrarna skall ha en 3800+.
Så det blir mina 3 st. processorer som inhandlas just nu.
Prisvärt till 100%

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
Men det kommer nog ta mer än 1 månad att få Conroe processorer, så om man behöver ett datorsystem så är det bra att passa på nu.

Vänta en månad och få det bästa eller köpa idag och få sämre...svårt val

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk

Men AMD lär väl komma med något svar antar jag. Och då förmodligen till socket AM2. så vad gör det att man lägger ut 1800kr när man ändå vill ha AMD senare.

Permalänk
Medlem

skickade tillbaka min X2 4200+ för att den var defekt vid leverans, såg nyss (kom precis hem från semester) att dem sänkts SJUKT mycket, en X2 5000+ kostar 600:- mindre än vad jag gav för min X2 4200+ FFS! bad komplett snällt om att få göra en deal om en 5000+

*snälla*

Permalänk

Beställde just en 4600+ , den måste dom tydligen ta hem men det kan det ju vara värt för en lite snabbare prolle....eller...

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

hoppas de tar in flera då...;)

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Conroe är ju bättre med 65nm ist för amds 90nm. Gör ganska mycket, conroe kommer nog kunna klockas rätt så mycket med rätt moderkort

Permalänk
Avstängd

Det värkar som AM2 är billigare än S939 nu

Permalänk
Avstängd

synd att inte 939 blir billigare då :S
det är väl det nästan alla sitter på o om man ändå ska skaffa nytt mobo o ddr2 blir det väl conroe.

men alltid kul med fina priser

Permalänk
Avstängd

Jag har alltid kört inel så tänkte prova AMD. Intel har aldrig funkat bra för mig tyvär

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
synd att inte 939 blir billigare då :S
det är väl det nästan alla sitter på o om man ändå ska skaffa nytt mobo o ddr2 blir det väl conroe.

men alltid kul med fina priser

Öeh? Vad menar du... S939 processorerna har samma pris för motsvarande modell. 3800+ för 1650kr etc... Undra när alla andra butiker hänger på sänkningen, 1650 kanske sänks ett par hundra till...

Permalänk
Avstängd

oj,ja trodde inte 939 skulle bli lika billiga som am2 men där ser man
lite synd att det inte finns någon 2,6ghz till 939 bara till ett bra pris.
en fx60 för 3k skulle inte va helt fel men en conroe e6600 kostar lika mycket iofs.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoohoomoo
En X2 5000+ och en e6600 är ungefär lika bra, så det är väl smaksak.

Jovisst men klockar man X2an så har man tur om man klockar 400MHz (till 3GHz) medans med 6600an så har du rätt stor chans att klocka den 1200MHz (till 3.6GHz). Då är också 6600an effektivare samt svalare.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Jag tror jag börjar gilla komplett.se mera än datorbutiken.com nu... Dom har ju mycke finare priser och mera produkter

Permalänk

har inte sökt runt nå på forumet nu så jag bara frågar kommer är det någon som vet om amd kommer sänka priset på sina socket 939 proccesorer eller är det bara am2 som de sänker priset på?

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Avstängd

håller med dig flasmo
e6600 klocka lika många% på luft som fx60 gör på ln2.
sen att e6600 är snabbare@ samma klocka är också bra att veta.

men för dom som inte vill ha ddr2 just nu kan prissänkningarna va bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
håller med dig flasmo
e6600 klocka lika många% på luft som fx60 gör på ln2.
sen att e6600 är snabbare@ samma klocka är också bra att veta.

men för dom som inte vill ha ddr2 just nu kan prissänkningarna va bra.

jo conroe har litet bättre ipc än windsor men jag undrar hur bra conroe är i 64 bitars system. jag tror iaf att man kan utgå från att windsor tjänar mer på att gå över till 64 bitars än vad conroe gör med tanke på hur mycket netburst prollarna har sugit på 64 bitars.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
jo conroe har litet bättre ipc än windsor men jag undrar hur bra conroe är i 64 bitars system. jag tror iaf att man kan utgå från att windsor tjänar mer på att gå över till 64 bitars än vad conroe gör med tanke på hur mycket netburst prollarna har sugit på 64 bitars.

Det är bara ett litet fel i din tankegång här Jonos. Conroe är INTE baserad på netburst utan på brutalt uppgraderad P3 design.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Det är bara ett litet fel i din tankegång här Jonos. Conroe är INTE baserad på netburst utan på brutalt uppgraderad P3 design.

jo jag vet det morkiz men det var bara en liten parallell. men jag kan ha fel. intel kanske äntligen börjar ta x86_64 på allvar. om inte annat så måste woodcrest snart bekänna färg för på servrar är det 64 bitars som gäller.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Avstängd

conroe är en helt ny architektur.

oavsett hur länge amd har varit vassare än intel så är det nog tid att inse att intel kommer med kraftfullare cpuer nu.

håller med dig MOrKiz!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
jo jag vet det morkiz men det var bara en liten parallell. men jag kan ha fel. intel kanske äntligen börjar ta x86_64 på allvar. om inte annat så måste woodcrest snart bekänna färg för på servrar är det 64 bitars som gäller.

Verkligen? Sist jag kollade bestod servermarknaden till 94% av 2P servrar som kör med 32 bitars os.

Kör inte ingång din löjliga 64 bitars diskussion igen. Vi andra väntar fortfarande på de där testerna som vissade 40% prestanda boost vid bytte.