Stor Core 2-guide hos Anandtech

Permalänk
Melding Plague

Stor Core 2-guide hos Anandtech

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevlig läsning , man valde rätt moderkort oxså

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Helt otroligt vad DDRII minnen överklockar bra.. Köp 2GB för 1500:- och överklocka dom till hastigheter som man bara ser hos minnen som kostar 5000:- .

Får man bara vidare jobb nu efter sommaren så blir ett Core 2 Duo-system inhandlat

E6600 + 2GB minne som ska köras i 800mhz med bra timings + ASUS P5W-DH och eventuellt ett DX10kort motsvarande nästa "7900GT" ungefär.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Trevligt. Kopierat länken, så jävla trött på alla som frågar samma sak

Permalänk
Medlem

Ah, denna har jag läst tidigare.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Mest imponerande var alla minnen som gick så förbannat snabbt. undra när man ska kunna köpa modekort till conroe som inte är så dyra, utan att vänta två månader på leverans.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt datorn i sign är det ett bra val av moderkort?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Jag har beställt datorn i sign är det ett bra val av moderkort?

Jag hoppas du redan hade ett 7800GT. Det är annars ett ganska dumt köp

Permalänk

Asus P5B har jag beställt. Är det ett bra val? Kommer bla köra med Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5, Seagate Barracuda 7200.10 250GB, Sapphire Radeon X1900XT 512MB.

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk
Medlem

Varför frågar du om det är ett bra val när artikeln du kommenterar beskriver in i minsta detalj huruvida så är fallet eller ej?

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Det moderkortet jag länkade till finns inte med i artikeln, därför frågar jag

Visa signatur

"I, the undersigned, shall forfeit all rights, privileges, and licenses herein and herein contained," et cetera, et cetera... "Fax mentis incendium gloria cultum," et cetera, et cetera... "Memo bis punitor delicatum"! It's all there, black and white, clear as crystal! You stole fizzy lifting drinks! You bumped into the ceiling which now has to be washed and sterilized, so you get nothing! You lose! Good day sir!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D.Eranged
Asus P5B har jag beställt. Är det ett bra val? Kommer bla köra med Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5, Seagate Barracuda 7200.10 250GB, Sapphire Radeon X1900XT 512MB.

Snacka om att vilja få sin e-penis bekräftad........lol

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D.Eranged
Asus P5B har jag beställt. Är det ett bra val? Kommer bla köra med Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz, Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5, Seagate Barracuda 7200.10 250GB, Sapphire Radeon X1900XT 512MB.

Skillnader mot deluxe-varianten listas här: http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=1558352&po...
Vet inte om "8-phase power" påverkar överklockningsmöjligheterna, det andra verkar mest vara likgiltligt ur överklockningssynpunkt.

anCOOL: Ge dig. Det är väl bara bra att han delger vilka komponenter han tänker använda med kortet, utifall kompatibilitetsproblem skulle existera.