Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EXoReX
Trevligt projekt Hoppas det blir bra.
Basarna såg riktigt läckra ut, lite ovanliga också.

Btw, mitt första inlägg här på ca 1½år

Tackar, *känner mig hedrad*
Och tack alla andra för era kommentarer!

Applet: Jag köpte den via en polare här på jobbet som hade importerat ett gäng från USA.

bomber3: Ska jag varar ärlig så är jag själv skeptisk, men jag var så sugen på att veta om det funkar så jag köpte en
Ska som sagt testa den på en fartkamera så fort bygget är klart så jag återkommer med facit. Men annars är iaf tillverkaren till varnaren säker på sin sak, man får med en blankett där man man kan söka ersättning för boten från tillverkaren ifall man skulle torska med deras varnare i bilen Gäller dock enbart i USA men känns ju lovande iaf.

Permalänk

det finns ju radar varnare som fungerar iaf.... skulle åka med pappas farbrors man till min farmor sommarstuga. och han var nån försäljare så han hade sån i bilen eftersom han gärna ville köra lite för fort... och den började pipa som bara den när vi for förbi ett gammal militär område där dom hade radar förut "dom finns kvar" så hans fngerade iaf. och han hade än så länge inte åkt fast för fortkörning

Permalänk
Inaktiv

verkar bli riktigt najs!!! snygga fälgar du har köpt!

Permalänk
Medlem

Trevligt projekt. Blir nog bra

Riktigt najs system du har där! Och bilen, älskar celicor. Dock så ser lacken lite trött ut

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

jag älska bygget hittils, det har goda förutsättningar att bli suveränt. du verkar ha funderat ett tag på hur du ska genomföra allt också. du har säkert några bra idéer på hur du ska få in skärmen också, finns det platts i en celica att sätta den i instrumentpanelen eller krävs det rejäla modifieringar?, har aldrig suttt i en så jag vet inte.

på tanke på hur mycket pengar du har lackt ner på ljudet så tycker jag att du kunde ha sattsat på lite safftigare utrustning i datorn också. fasst det fungerar väll perfekt till att spela upp ljud antar jag och det är väll det du ska ha den till....

Visa signatur

Ledare för Nova Krepusko, ett svenskt guild för AoC

Permalänk
Medlem

Hur blir det med updates nu då. ett bra bygge kan inte sluta såhär?

Visa signatur

The five horsmen #[TFH]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luRig_
Hur blir det med updates nu då. ett bra bygge kan inte sluta såhär?

Absolut inte

Här kommer en liten update på helgens arbete:

I fredags hämtade jag ut det här vackra paketet

Som innehöll två mindre paket

Som i sin tur innehöll varsin N-Core Trius

Plastning dörrsidor

Något som jag tog tag i, i helgen var plastningen av dörrsidorna.
Eller ja, jag började lite smått med en sida

Baffel för en trius ritas ut.

Samt för 6.5orna

Bafflarna slipas

Och såhär kan en baffel för en 3.5"are se ut

Rum görs för bafflarna då Celican inte har plats i dörrsidorna orginal.

Bafflarna stagade

Closeup

Hål sågas i dörrsidan då 6.5orna ska spela ut i dörren.

Visst ser det bra ut

Som grund till plastningen ska tyg med så hög % polyester som möjligt användas. Och här har vi ett 100% polyester offer

För att separera middarna från triusarna ska jag plasta en tunnel som gör att de spelar direkt ut i dörrarna.

Biltema is teh shit

Luke, I am your father

Tyvärr har jag inga bilder från själva plastningen men jag ska ta fler när jag ska plasta resten av dörren...

Skärmen:

Har testat att ha skärmen ovanpå intrumentbrädan men det var varken snyggt eller funktionellt. Funderade på att plasta in den i mittpanelen men då har jag ingen plats kvar för stereron och den vill jag som ha kvar

Så..

Ungefär här har jag tänkt mig att den ska sitta.

Riktningsmunstyckerna plockas bort och jävlar va skitigt det var där inne!

Så den plockas bort för delvis tvätt och delvis för att kunna se var kablarna till skärmen ska dras in. Kommer fram till att underifrån blir bäst och kommer under veckan borra upp ett hål för detta samt bygga någon sorts hållare för skärmen...

Slänger upp lite bilder på all j*vla kabel som man dragit

All kabel till datorn ihopbuntad.

Och här är kablarna till skärmen grovdragna.

Avslutar med en bild på hur bilen så ut invändigt just nu

Permalänk
Inaktiv

åhhh, juvligt det där lär bli!!!!

man känner sig så sjukt sugen på att köpa en bil å göra ngt liknande, tills man ser den sissta bilden värt mödan när allt är på g i alla fall!! fortsätt detta goaarbete!

creds

Permalänk
Medlem

mycket fint *dräggel* du får mig att längta till mitt eget bygge. Först ska pengar sparas in, sen ska man köpa bilen, utrustningen, det ska planeras så det tar nog en 5-10 år

Visa signatur

Ledare för Nova Krepusko, ett svenskt guild för AoC

Permalänk
Medlem

Bilderna tar väldigt lång tid att ladda ner. Är det servern som är överbelastad eller?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
Bilderna tar väldigt lång tid att ladda ner. Är det servern som är överbelastad eller?

Tror inte den är överbelastad, däremot är den sämst
Först krånglade routern så jag bytte från m0n0wall till IPCop men nu har jag istället upptäckt att webbservern mår sådär =/
Så det blir till att fixa när jag får tid...
Men bilderna ligger totalt på över 4 MB så lite tid bör det iaf ta

Tack förövrigt för kommenterarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Tror inte den är överbelastad, däremot är den sämst
Först krånglade routern så jag bytte från m0n0wall till IPCop men nu har jag istället upptäckt att webbservern mår sådär =/
Så det blir till att fixa när jag får tid...
Men bilderna ligger totalt på över 4 MB så lite tid bör det iaf ta

Tack förövrigt för kommenterarna

hehe så kan det vara Har kollat igenom bilderna och det ser skitnajs ut! Gj!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
hehe så kan det vara Har kollat igenom bilderna och det ser skitnajs ut! Gj!

Tackar tackar

Nu e datorn up n running iaf, skriver det här från bilen Pilligt som fan är det Dock bara test körning men de funkar Ska ta bilder imorrn, nu ere sängen so gäller

//Alex ute i bilen

Permalänk

Jäkligt snyggt... blir avundsjuk på att man själv inte haft råd att köpa ngn skärm ännu... Sjysst att du redan har fått ihop det såpass så du kan skriva i bilen...

WLAN är underbart i bilen... det finns sanslöst många olika "hotspots" som man upptäcker när man åker omkring... jag kollar min mail var jag än är nu för tiden iom att jag har min bärbara som bilpc ännu!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snyggt men såg ingen bild av din wlan eller antennen,skaffa en grym jävel så har du täckning överallt typ finns en på kjell för 1300kr som ger upp till 3 km i räckvidd.

Permalänk
Medlem

vart är bilderna

Permalänk
Medlem

Bilderna funkar ju inte alls

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

bilderna funkar inte, jag läste att du funderat på kamera varning på gpsen, det funkar, pappa kör poi warner på sin och det funkar fin fint:D

Permalänk
Medlem

Vore najs om man kunde se bilderna.. Servern verkar vara nere som de ligger på... Kanske byte av server kan vara nåt..?

Visa signatur

Ju fler kockar, desto sämre soppa...
Någon som vill köpa min stereo, min lätta MC, och lite andra bra-att-ha-saker?
http://www.mineg.net/tony

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ace-T
Vore najs om man kunde se bilderna.. Servern verkar vara nere som de ligger på... Kanske byte av server kan vara nåt..?

Read my mind Har slitigt som en gris förra helgen och nu i veckan med att konvertera webbservern till Linux. Nu snurrar iaf Ubuntu på den och ikväll lyckades jag få in allt webbmaterial som jag ska husera, bla då CarPC bilderna Men jag vet inte om det funkar för jag kan inte se bilderna här på Swec men går jag in direkt via http://bamsegrill.mine.nu/celican/ funkar det klockrent Som ni säkert förstår är jag helt grön på *nix men jag får undersöka saken närmare imorgon... Förövrigt så står bygget dessvärre rätt stilla just nu, ska glasfibra klart första dörrsidan så fort jag får lust och tid men just nu tar jobb samt plugg mesta tiden =/ Sen väntar jag på paket med de sista delarna, batterier, strömkabel samt RCA-kablar...

Permalänk
Medlem

Tror jag hittade felet.. Du använder gemener i länkarna på mod- sidan. Märkte att det är en Apache- server du länkat till... De gör skillnad på versaler och gemener... Ganska jobbigt sånt där...

Visa signatur

Ju fler kockar, desto sämre soppa...
Någon som vill köpa min stereo, min lätta MC, och lite andra bra-att-ha-saker?
http://www.mineg.net/tony

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ace-T
Tror jag hittade felet.. Du använder gemener i länkarna på mod- sidan. Märkte att det är en Apache- server du länkat till... De gör skillnad på versaler och gemener... Ganska jobbigt sånt där...

Man tackar för tipset! Funkar lite bättre nu

Permalänk
Medlem

Servern nere igen? Ser inga bilder här på Swec, får ett felmeddelande: 'The server at bamsegrill.mine.nu is taking too long to respond' när jag för söker ansluta med 'http://bamsegrill.mine.nu/celican/'

Lägg upp bilderna på imageshack.us iaf tills du får din server att fungera felfritt...

Visa signatur

I frag, therefore I am

Permalänk
Medlem

Får jag fråga hur du kommer att göra med hårddisken för att minska skadliga vibrationer från bilen under körning?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Får jag fråga hur du kommer att göra med hårddisken för att minska skadliga vibrationer från bilen under körning?

En gummiupphängd 2.5" disk tål rätt mycket stötar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
En gummiupphängd 2.5" disk tål rätt mycket stötar.

Exakt, nu är den iofs inte gummiupphängd men den är inbakad i dämpande material (skumgummi aktigt). Och 2.5" diskar är byggda för att tåla lite mer stötar än 3.5":are. Så vanlig riksväg lär inte vara några problem, inte grusväg heller men längre turer på kullerstenar kommer jag nog undvika med lågprofils däck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Exakt, nu är den iofs inte gummiupphängd men den är inbakad i dämpande material (skumgummi aktigt). Och 2.5" diskar är byggda för att tåla lite mer stötar än 3.5":are. Så vanlig riksväg lär inte vara några problem, inte grusväg heller men längre turer på kullerstenar kommer jag nog undvika med lågprofils däck

Blir det inte fruktansvärt varm för den stackars disken då?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Ett förslag till upphängning är stålfjädrar eftersom att temperaturen varierar ganska skapligt, natt som dag, såväl som årstiderna, vilket minskar livslängden på gummi. Förslagsvis bör du montera disken i en upphängd vagga, gärna dubbel för att minimera stötar. Förslagsvis en med ngt grövre fjädrar, andra med finare (Markant skillnad bör det vara, alltså inte FÖR små fjädrar).
Vanlig dragfjäder bör duga eftersom man enkelt kan skapa egna öglor genom att vika ett varv på fjädern i ca. 90 graders vinkel.
Ett annat tips är att använda bladfjädrar, vilka i sig självt är något svårbearbetat, men till motsats fungerar kanske t om. bättre om man har väldigt snålt med utrymme då man enkelt bockar / veckar fjädern som tillåter hårddisken att gunga loss. Förslagsvis även här dubbel fjädring.

Visa signatur

Ju fler kockar, desto sämre soppa...
Någon som vill köpa min stereo, min lätta MC, och lite andra bra-att-ha-saker?
http://www.mineg.net/tony

Permalänk

Coolt med CarPC, mitt är på G har datorn komplett här brevid mig, men touchscreenen tar en jävla tid innan den kommer.
Får ta o köra en 402m sen, i både ljud och rakt fram

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar