Ingen conroe listad eller AMD prissänkning än hos Datorbutiken

Permalänk
Medlem

Ingen conroe listad eller AMD prissänkning än hos Datorbutiken

Känner mig lite irriterad, vill jämföra priser på AMD prollarna efter prissänkningen med komplett och sedan vill jag också se vad de kommer att ta för conroe.
Men ingen förbeställning av Conroe uppe än, är Datorbutiken AMD fanboys?
Äh, jag vet det kommer väl snart, men iallafall!

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem

hehe, jag tycker också att det är skumt, tycker att ett sån stor dator affär som datorbutiken borde ha fått in dom så man kan förboka

Permalänk
Medlem

Datorbutiken brukar inte lägga upp nya produkter långt innan de kommer in.
Det brukar komplett göra.

Varför komplett har genomfört prissänkningen av X2 i förtid vet jag inte, men det är trevligt hur som helst.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

conroe kmr upp på db på måndag tror jag de har sagt

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem

När jag mailade dom för runt en månad sen, verkade han som skrev inte ha någon aning om vad jag talade med utan svarade att han skulle skicka det vidare till inköpsavdelninngen, men dom har jga inte fått något svar ifrån alls.

Permalänk
Avstängd

Alltså INTEL värkar ju vara mycke bättre än AMD om man kollar deras prollar, de har ju dubbelt så många MB som AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Alltså INTEL värkar ju vara mycke bättre än AMD om man kollar deras prollar, de har ju dubbelt så många MB som AMD

Nej, dom VERKAR inte vara bättre, Conroe ÄR bättre idagsläget.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Jämför man denna:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=322641
mot denna:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320795
Så är INTELS mycke fetare

Intels med hela 4mb och AMD med bara 1mb?

Permalänk
Medlem

Tyvär så krossar den AMD:EN den inteln lätt:) Men Conroes 1.86GHz jämförs ffs med 4400-4600+ och krossar dom både i dom flsta testerna:D Core 2 Duo 4 Evva

Visa signatur

[Athlon 64 3000+1.8GHz@2.4]
[Twinmos 2048MB DDR]
[Gainward Geforce 7600GT]

Permalänk
Avstängd

Jag som köpt ett s939 mobo, man kanse skulle köpt Intel när AMD´n värkar så dålig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ampariii
conroe kmr upp på db på måndag tror jag de har sagt

Ok då får jag invänta morgondagen och inte vara så gnällig

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag som köpt ett s939 mobo, man kanse skulle köpt Intel när AMD´n värkar så dålig?

'

Bara för att AMD är lite efter betyder det inte att dom är dåliga...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag som köpt ett s939 mobo, man kanse skulle köpt Intel när AMD´n värkar så dålig?

Vad är det som ditt AMD system är dåligt på tycker du?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

När jag tittar på komplett.se så har dom lagt upp så man nu kan förbeställa intel core 2 duo, leverans preliminärt 12 augusti förutom x6800 som kommer 20.

Är det så att E6600 2,4ghz 4mb är snabbare/bättre än amd x2 5000
+ 2,6ghz 1mb? Dom kostar desamma på komplett.

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte om det är dåligt jämför med det jag har nu Men jämför med Intels 4mb är det skit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag vet inte om det är dåligt jämför med det jag har nu Men jämför med Intels 4mb är det skit?

Alltså, vad är det som är skit?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag vet inte om det är dåligt jämför med det jag har nu Men jämför med Intels 4mb är det skit?

Hur stort cachminnet är är väl inte det viktiga, lika som att frekvens inte är det viktiga. Dock så presterar ju Core 2 Duo mycket fint.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag vet inte om det är dåligt jämför med det jag har nu Men jämför med Intels 4mb är det skit?

Hur stor L2 cachen är bara en av många parametrar för hur bra en processor är. Du verkar sitta fast i snacket om L2 cachens storlek.
Dessto mer SRAM-minne dessto bättre men det beror på applikationen om det gör någon nytta.
Vissa tillämpningar som tar ny data från andra ställen i minnet hela tiden får ingen nytta av hur stor L2-cachen är eftersom den inte är aktuell och måste uppdateras i ett sådant fall.

Edit: Och vill man läsa mer om hur cachar i processorn fungerar så har man en del att förkovra sig i här:
http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_cache

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kojf

Är det så att E6600 2,4ghz 4mb är snabbare/bättre än amd x2 5000
+ 2,6ghz 1mb? Dom kostar desamma på komplett.

Svar: Ja

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Nu har datorbutiken sänkt sina X2 prollar, 5000+ är sänkt till 4225:-
det är bara det att komplett sänkt till 2999:-

Visa signatur

Mick

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Bah.. trodde datorbutiken skulle vara billigare än komplett eller åtminstonde hålla samma pris. Har det inte varit så förr?
Fast det kan ju iofs ändras.
E6600 kostar 3275:- på db och 2995:- på komplett.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Hedersmedlem

Datorbutiken har inte hängt med de senaste månaderna.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem

Ringde dom idag och undrade om Conroe och lite moderkort till dessa. Jag fick som svar att dom inte hade fått något svar till deras leverantör och inte tänkte lägga upp dom föränn detta inträffade. Dom måste ha lagt upp E6600 idag?

Hur som helst så verkar dom vara lite efter med C2D-systemen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sync
Nu har datorbutiken sänkt sina X2 prollar, 5000+ är sänkt till 4225:-
det är bara det att komplett sänkt till 2999:-

Så ja nu liknar det något nu är de billigare än komplett på 5000+ nu kostar den ju 2889:) Way to go!

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag som köpt ett s939 mobo, man kanse skulle köpt Intel när AMD´n värkar så dålig?

AMD's processorer e inte dåliga, det är Intel's som är bra just nu.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Avstängd

håller med, amd blir inte sämre av att intel släpper conroe utan amd blir bara billigare

Permalänk
Avstängd

Hur står sig Conroe E6700 mot AMD prollar, vad kan E6700 jämföras med AMD prollar?

Hade gött!

Film: http://www.youtube.com/watch?v=whhhGud47TI
De där visar vilken processor tillverkare som leder idag: INTEL!
Conroe VS AMD snabbaste prolle FX62:an!

Edit: detta säger väl allt: http://www.legitreviews.com/article/362/1/

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri