HjÄlp Mig Med Internet Innan Ja Blir Ledsen

Permalänk

HjÄlp Mig Med Internet Innan Ja Blir Ledsen

hallå, har precis kommit till en polare för att lana, så märker ajg att jag inte kommer ut på internet, har förökt fixa de nu i 2 timmar, det stod innan att min anslutning var begränsad men nu är dne ansluten men internet funkar fortfarnade inte routern är en netgear och alla andra kommer ut på internet utom jag, om det hjälper har jag en HP dator. NÅGON SOM KAN HJÄLPA MIG INNAN JAG BLIR VANSINNIG!??!?! tack på förhand

Edit: E så less på det nu så jag ger ut en biobiljett till den som löser problemet. :'(

Permalänk
Medlem
Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

1, "start"
2, "kontrollpanelen"
3, "nätverksanslutningar"
4, högerklicka på "anstlutning till lokalt nätverk"
5, "reparera" THADHAAAA
6, langa biobiljetten.

btw, funkar inte det.. prova med ny nätverkskabel, ganska pinsamt när jag va på lan hände samma sak

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
1, "start"
2, "kontrollpanelen"
3, "nätverksanslutningar"
4, högerklicka på "anstlutning till lokalt nätverk"
5, "reparera" THADHAAAA
6, langa biobiljetten.

btw, funkar inte det.. prova med ny nätverkskabel, ganska pinsamt när jag va på lan hände samma sak

har ju inte reparerat så 15 ggr redan eller så:S NÅGOT ANNAT FÖRSLAG?? för fan hållt på nu i 5 timmar snart slår ja isönder datorn!

Permalänk
Medlem

Har du dynamiskt ip osv inställt? kontrollpanelen->nätverksanslutningar sen egenskaper för den osv. Hur många e ni på lanet? Finns ju begränsning i billigare routrar på hur många som kan va uppkopplade samtidigt

Visa signatur

fd. Teknikchef, Bahnhof

Permalänk

hmm. Vad menas med dynamisk IP? vi är 6 datorer på 2 routers. Routern heter NEtgear och det behövs instalera om man inte haft den routern förut. Och när vi håller på o instalera, avbryts det och det står att "the router requires dhcp instead of static IP" eller nått i den stilen. mycket tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Ändra inställning i nätverksanslutningar eller inställningar i programmet som han fick med routern till dhcp så ska det nog funka.

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Dubbelposytning ej tillåten. Genom att ha brutit mot reglerna har du förbrukat din chans till hjälp.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X