Abit återkallar defekta moderkort

Permalänk
Melding Plague

Abit återkallar defekta moderkort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Helt rätt att dra tillbaka och bara inte skita i dom.
Också när sånt händer, ganska pinsamt.

Men men, kör Abit själv

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Abit har alltid varit bra på garantier och problem, min kylare på chipsetet blev slut efter bara 1 månad eller så, drog iväg ett mail till dom och fick en ny kylare i brevlådan 2 dar efter.
Dock så hatar jag Abit pga deras uguru prylar som strular som fan i *nix om man vill läsa sina temperaturer där.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Bra då vet jag vilken tillverkare jag ska välja nästa gång. :>

Permalänk
Avstängd

Sådan "problem" kollar man ju innan man slänger in den chassiet.. ja eller byter upp till bätre.

Alla moderkort jag köper petar jag bort kylarna på att trycker på effektivare kylare med fläkt eller ej, senast satte jag i Zalmans passiva direkt och löde av "PC speaker".. dom piper ju när man minst vill det

Men väldigt bra av Abit att ta hem defekta moderkort, fast nu var det bara fixa till kylaren

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sådan "problem" kollar man ju innan man slänger in den chassiet.. ja eller byter upp till bätre.

Alla moderkort jag köper petar jag bort kylarna på att trycker på effektivare kylare med fläkt eller ej, senast satte jag i Zalmans passiva direkt och löde av "PC speaker".. dom piper ju när man minst vill det

Men väldigt bra av Abit att ta hem defekta moderkort, fast nu var det bara fixa till kylaren

jupp, en avlägsen bekant (klantskalle) köpte prylar för 25k:- o började modda innan han hade kollat att allt funka inte en pryl lät han va orör i princip...
sköj han hade när dator inte starta, moderkortet va paj men han hade redan kletat in mobbot med UV-reaktiv färg...

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tbax
jupp, en avlägsen bekant (klantskalle) köpte prylar för 25k:- o började modda innan han hade kollat att allt funka inte en pryl lät han va orör i princip...
sköj han hade när dator inte starta, moderkortet va paj men han hade redan kletat in mobbot med UV-reaktiv färg...

Hehe, stackars honom.

Det jag byter eller tar bort kan man slänga på igen om det behövs, med färg på moderkortet så är det kört

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

har ett Fatal1ty, dock hade jag ej problem med några kylflensar, utan med programmet till guru panelen och brandväggen, men det löste jag med att ge fan i å installera överhuvudtaget efter en omformatering

Räcker ju med att kunna läsa av temp på panelen på fronten av datorn, programmet som följde med var ju hur kasst som helst å ingenting fungerade som jag ville. Men nu har jag fixat till allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Sådan "problem" kollar man ju innan man slänger in den chassiet.. ja eller byter upp till bätre.

Alla moderkort jag köper petar jag bort kylarna på att trycker på effektivare kylare med fläkt eller ej, senast satte jag i Zalmans passiva direkt och löde av "PC speaker".. dom piper ju när man minst vill det

Men väldigt bra av Abit att ta hem defekta moderkort, fast nu var det bara fixa till kylaren

Varför skall du löda bort pc-speakern när det räcker att skita i att plugga in kabeln?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------