Office for mac som buggat ur totalt

Permalänk
Medlem

Office for mac som buggat ur totalt

Hej alla!
Har fått ett problem med mitt officepaket på min mac.
Det har fungerat felfritt under hela tiden jag haft det installerat fram tills idag. Jag hade det igång när OS Xs uppdateringsfönster poppade fram och jag valde att installera uppdateringarna. Både Entourage och Word var igång och fick tvångsavslutas då dom hade kraschat. Var en uppdatering som inte gick att installera och det var en uppdatering till OS X. Efter omstart så vill inte något av officeprogrammen startas utan jag får felmeddelande. Har tagit en skärmavbild och den ligger på länken nedan.

Kan inte heller installera om då inte ens installationsprogrammet kan startas.

Någon som har någon idé eller vet hur jag ska kunna lösa detta?

Felmeddelandet

Permalänk
Medlem

Det måste vara gamla versioner

Plocka ner carbonlib från Apple (kan vara lite svårt att hitta då det är gamla grejor) och släng det gamla.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Vad är det för dator och version av Mac OS?

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Vad är det för dator och version av Mac OS?

Det är en iBook G4. Ca 6 månader gammal.
Är OS X Tiger som ligger i.

Permalänk

Ok, och vilken version av Office? Antar det är Office 2004. Då finns inget Carbonlib att uppdatera när du kör OS X. Fristående Carbonlib är för gamla gamla Mac OS 9.

Låter som nån uppdatering misslyckats för dig. I värsta fall krävs en ominstallation av systemet men innan du gör det tycker jag du ska prova installera Mac OS X 10.4.7 combo updater. Du kan installera den även om du redan har 10.4.7.

http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1047combop...

Ladda ner och installera den och återkom sen med resultat.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
Ok, och vilken version av Office? Antar det är Office 2004. Då finns inget Carbonlib att uppdatera när du kör OS X. Fristående Carbonlib är för gamla gamla Mac OS 9.

Låter som nån uppdatering misslyckats för dig. I värsta fall krävs en ominstallation av systemet men innan du gör det tycker jag du ska prova installera Mac OS X 10.4.7 combo updater. Du kan installera den även om du redan har 10.4.7.

http://www.apple.com/support/downloads/macosxupdate1047combop...

Ladda ner och installera den och återkom sen med resultat.

Stort tack för det. Fick efter många om och men igång den och nu fungerar det som det ska. Fick dock bränna ut dmg filen då den inte gick att mounta. Så som sagt, stort tack. Nu är jag en glad person igen