Permalänk
Medlem

villken processor är mer prisvärd?

en intel och en amd som kostar ungefär samma

Intel Pentium 4 631 3.0GHz Socket
LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt

mot

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939,
1MB, BOXED m/fläkt

Edit: intel är demo produkt och kostar ändå 300 mer så antar att den borde ha mer fart?

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx

Permalänk
Medlem

Personligen så anser jag nog att AMD'n är mer prisvärd, beror på vad man ska göra antar jag

Om du planerar att köpa någon av dessa processorer så rekommenderar jag dig att kika åt AM2 och Core 2 Duo som är högaktuella just nu, båda med sina fantastiska priser för ruskigt bra prestanda, där Core 2 Duo tar "the upper hand" som vinnare men personligen anser jag inte att AMD är så långt ifrån nu iochmed deras prissänkning för att bemöta konkurransen.

Permalänk
Medlem

jag köpte amd´n och brorsan inteln...var vårat pristak redan på det vi köpte nu så får sikta högre nästa gång :)...båda spelar vi mest online spel så då ska dom väl duga får man hoppas

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx

Permalänk
Medlem

ahh ok, ja dem kommer duga i allra högsta grad. den viktigare frågan är grafikkortet isåfall

Permalänk
Medlem

631 ska vara den där andra kärnan från intel, kallare än prescott men överklockar inte alls lika bra.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorii
631 ska vara den där andra kärnan från intel, kallare än prescott men överklockar inte alls lika bra.

ok där tappade du ju bort mej men tack för svaren

vad skulle vara ett bra graffe för spel som är budget? (1000:- eller lägre iaf)

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx

Permalänk
Medlem

förfan KOmplett tog bort 3700+ samt flera andra s939 cpuer dom fanns i natt.... sk*t borde ha beställt inatt :/..

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
förfan KOmplett tog bort 3700+ samt flera andra s939 cpuer dom fanns i natt.... sk*t borde ha beställt inatt :/..

jag fick nog den sista :/ och tycker 3800+ verkar ganska skräp om man jämför dom

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx

Permalänk
Medlem

Re: villken processor är mer prisvärd?

Citat:

[i]
Edit: intel är demo produkt och kostar ändå 300 mer så antar att den borde ha mer fart? [/B]

Bara för att nåt kostar mer så behöver det inte vara bättre. Eller tankar du där bensinen är dyrast för att det måste ju vara bättre bensin där?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Hedersmedlem

AMD har slutat tillverka Athlon 64 med 1MB cache...Jag har en!

Om man skall köpa en P4:a så skall man välja en som går i 3.2GHz eller högre för de bättre grafikkortet behöver det för att kunne ge det mesta.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreasL
jag fick nog den sista :/ och tycker 3800+ verkar ganska skräp om man jämför dom

Om jag inte minns fel fanns det en hel del 3700+ på lager inatt så jag la, moderkort, hårddisk och cpu på en orderlista för att spara tills på måndag men icke.... de försvann spårlöst.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

det här moderkortet jag köpte finns kvar både som demo och vanligt iaf
Asus A8N-E, nForce4 Ultra, Socket-939,
ATX, S-ATA,GbLAN,Ljud,PCI-Ex16 - Demo

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx