Stor jämförelse av dual core-processorer

Permalänk
Melding Plague

Stor jämförelse av dual core-processorer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Det här testet gör mig bara mer sugen på min E6600

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

E6600 ser bara bättre och bättre ut i mina ögon

Permalänk
Medlem

Nämen vad lustigt!

Xbitlabs säger 82W för X2 3800+ medan SPCR som testat själva säger 58W för samma processor.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Det bästa nu är att det är mer jämnvikt mellan företagen i prestanda, vilket redan har gett oss lägre priser.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

/me ger Jonos & Co en burk Valium.

Permalänk

Verkar inte vara helt kört för AMD då de fortfarande har en del prisvärda alternativ, X2 3800+ t.ex.

Rätt hyfsat pris på X2 3800+ hos DB

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ATH64X2-38...

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=ADA3800CUB...

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk

Mer Conroe till folket! Blir mer och mer sugen på en E6600!

Permalänk

Äckligt bra!!! Jag ska ha en E6600 !!

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vilda_arne
Äckligt bra!!! Jag ska ha en E6600 !!

FAN ser ut att bli Intel köp till vintern . Men riktigt än är ja inte säker . Kan väl vara så att i Vista funkar kanske AMD en lite bättre ? Ja hoppas men verkar inte troligt alls .
Skulle köpt AMD 5000 för att funkar som e6400 . Men den drar dubbelt med ström och nåt ja verkligen inte vill ha är mer värme utvekling än ja redan har med 5 hårdiskar och mer lär det bli .
Blir Intel och säljer det så fort AMD kommer med quad core hahahah

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite sugen på intel faktiskt.
en E6300 verkar ju ligga mellan 4200+ och 4600+ i prestanda.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Nämen vad lustigt!

Xbitlabs säger 82W för X2 3800+ medan SPCR som testat själva säger 58W för samma processor.

Man börjar undra om dom missat annat med.

Men en sak är knäppt, varför rusa till butiken å köpa värstingen som kostar extremt mycket just nu fast den billigaste duger än?

Men visst, har man liten i byxan vill man ju verka stor ändå.. samma med val av bil, liten fjutig bil men låter som en stor (större avgasrör bla bla).. men den förblir liten.

Alltså, dyr och snabb CPU fast allt klös behövs inte än.

Jag väntar till nästa år, kanske året där på.. har inga behov å hävda mig

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Man börjar undra om dom missat annat med.

Men en sak är knäppt, varför rusa till butiken å köpa värstingen som kostar extremt mycket just nu fast den billigaste duger än?

Men visst, har man liten i byxan vill man ju verka stor ändå.. samma med val av bil, liten fjutig bil men låter som en stor (större avgasrör bla bla).. men den förblir liten.

Alltså, dyr och snabb CPU fast allt klös behövs inte än.

Jag väntar till nästa år, kanske året där på.. har inga behov å hävda mig

Citat:

AMD Athlon64 X2 4400+ | 3072MB RAM | GF7800GTX | 250+250+250+300GB HDD | Creative X-Fi | 21"WideTFT

Du säger det va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Du säger det va?

Hah. Precis vad jag tänkte fråga om.

Varför får inte folk köpa det dom vill ha? Vissa kanske alltid köper värsta och sitter med det i 2-3 år, om inte mer. Jag vet ju att jag suttit med mitt system i snart 4 år. Och då var det långt i från det värsta som gick att köpa på den tiden. Men det var väl snarare en ekonomisk fråga för mig. Av samma orsak har jag inte heller uppgraderat mellan varven, trots att suget varit stort.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen vilja ha extreme versionen, men 9000:- är inte nice, sen tillkommer minne osv osv. Men i slutet på Juli halveras x2 priserna vilken kan leda till ett riktigt prisvärt paket, med de gamla minnena. Gällande värme så är det inget problem idag, trots en sleden s754 prolle (med luft ca 40c)

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Du säger det va?

Haha 0wned!

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk