Hur tar man reda på om AGP-porten 2x el. 4/8x på moderkortet (manual saknas)?

Permalänk
Medlem

Hur tar man reda på om AGP-porten 2x el. 4/8x på moderkortet (manual saknas)?

Tänkte köpa en lite äldre dator som har ett pci-kort installerat. Det finns dock en AGP-port men jag vet inte ifall det är 2x, 4x eller 8x. Eftersom jag inte har någon manual till moderkortet eller kan se vilket fabrikat eller modellbeteckning moderkortet har så undrar jag ifall det finns något program som anger hur snabb AGP-porten är...

Undrar också om det finns något program som kan avslöja hur många MB som finns i grafikkortsminnet. Har kört Sisoft Sandra men inte lyckats lista ut hur många MB PCI-kortet har i videominne...

Permalänk
Medlem

öppna burken och titta, brukar stå på mobot. Annars kan du ju se om du ser nån modellbeteckning på mobot och googla. För övrigt finns det också program som kan checka det. Dock kommer jag inte på vad det heter. Lavalys eller nåt har gjort det. Ett smart program som berättar allt om datorn...

Permalänk
Medlem

Vad har du för processor ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Processorn är en Athlon XP 2200+ och jag har öppnat lådan för att kika på moderkortet, men det fick jag inte ut så mycket av.

Permalänk
Avstängd

Du kan ladda ner lavalys home edition på google.se så kan du få reda på det där ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Du kan ladda ner lavalys home edition på google.se så kan du få reda på det där ....

hahah, jag kom på cvad det heter. Var ju bara att kolla i Program>>>Lavalys i startmenyn.

Everest Home Edition heter det. Finns på Lavalys hemsida. Dock så vet jag inte om det är helt gratis längre eller om man bara får en 30 dagars trial eller nåt gratis.