Permalänk
Medlem

kommer AMD med nåt nytt??

Jo, har tänkt att uppgradera burken. Har alltid varit AMD-fan men nu när Conroe knäcker så hårt så kanske man ska gå över till den onda sidan. Hursomhelst, har AMD planerat nån ny arkitektur eller nåt som kan matcha core 2 Duo, redan innan eventuella prissänkningar? Och hur stor procents chans är det att den nya arkitekturen kommer till AM2?

Valet står nämligen, som sagt, mellan Core 2 Duo och AM2 och jag vill ha något framtidssäkert.

Permalänk
Medlem

Den nya arkitekturen blir isåfall med största sannolikhet AM3, och den ska fungera på AM2 brädor enligt AMD själva.

Permalänk
Medlem

men AM3 låter som en helt ny socket, kommer, om den är kompatibel med AM2, prestera sämre?

Permalänk
Medlem

Information om K8L (inte en ny arkitektur, men stora skillnader):
http://en.wikipedia.org/wiki/K8L

Inte helt omöjligt att den kommer kunna konkurrera med high-end core 2 duo ..

Kommer näst(nästa?) år?

Permalänk
Medlem

tack för en bra länk, hoppas man kan lita på wiki...

Permalänk
Medlem

Undersökningar har visat att Wikipedia är en utomordentlig encyklopedia

Men man ska alltid vara kritisk och läsa noggrannt ..

Permalänk
Medlem

Lite känslan av att "They better!" Tycker AMD legat lite på latsidan trots att dom tydligt sett att Conroe skulle golva en stor del av Athlon serien och att intel avlägsnat ett par(av hundra?) tummar på utvecklings sidan. Bland de bärbara få AMD dock ta i. Gammla pentium M råde dom aldrig på. Jag antar dock att dom troligen vill ha alla FABs klara så dom kan tillverka i rask takt.

[qoute]http://en.wikipedia.org/wiki/K8L[/quote]

"The name K8L avoids poor marketing using the name K9 (see canine)." Lol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aieranah
Undersökningar har visat att Wikipedia är en utomordentlig encyklopedia

Men man ska alltid vara kritisk och läsa noggrannt ..

[vad jag tror]
men på engelska wikipedia måste man vara medlem för att redigera och skapa uppslagsord. Nån hade visst skrivit vem som hade mördat nån, fast fallet inte har lösts än...Kanske var det JFK, jag vet inte. Eller har de tagit han som sköt honom?
[/vad jag tror]