Intel lanserar Core 2 Duo

Permalänk
Melding Plague

Intel lanserar Core 2 Duo

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Najs!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Hedersmedlem

Nu väntar vi bara på leveranserna

Permalänk
Medlem

Jag är sugern på min C2D nu :(. Komplett verkar inte få in dem förrän i mitten av augusti, så jag vågar inte förbeställa då det är så långt tid kvar. Datorbutiken får dem imorgon enligt deras sida, men det låter ändå inte så troligt (fast man kan ju hoppas). Ska i alla fall ringa dem och fråga imorgon. Det tar mig 15 minuter till deras centrallager, så ifall de verklign får in dem, blir jag först på plats!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Köerna lär väl vara miltals hos försäljarna nu. Som jag förstod det så kommer större delen av Intels produktion ändå fortsättningvis vara pentium D. Idioter... Tandgnisslen och svordomarna var ju nog många då Amd släppte A64 rev D. Det här lär ju bli sju gånger värre.

Permalänk
Medlem

Nu återstår att se om de verkligen lever upp till förhoppningarna och hur länge dom kan ta tronen från AMD. Jag tror på att dom kommer tillbaks.

Min nästa uppgradering kanske blir Conroe (två månader kvar)...

Permalänk
Avstängd

haha
tror du att det återstår o se om intel tar tronen nu?

vissa kommer nog alltid tro på amd(så kallade fanboys) men jag ser conroe som ett alternativ till prestanda o amd som ett bra budget alternativ nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
haha
tror du att det återstår o se om intel tar tronen nu?

vissa kommer nog alltid tro på amd(så kallade fanboys) men jag ser conroe som ett alternativ till prestanda o amd som ett bra budget alternativ nu.

Nej, jag sa HUR LÄNGE dom har tronen. Men ingen är väl förvånad över att Intel äntligen lyckats, va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
återstår o se om intel tar tronen nu?

Allt annat vore väl skam? Klart att en nyare variant är/borde vara bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Men ingen är väl förvånad över att Intel äntligen lyckats, va?

Jag är mest förvånad över att Intel har lyckats kränga netburst-skiten fram tills nu.

Permalänk
Medlem

Vem fan är inte det? Netburst var ett sjukt hån mot datorkomponenter. Hellre G4.

I alla fall ska bli kul att läsa vad folk i praktiken tycker om prollarna. Vad testsajter säger tar jag med en nypa salt fast C2D ser bra ut.

Ingen prolle jag kommer njuta av i dagsläget dock. Långt kvar innan jag har råd att slänga ut P4:an.

Permalänk
Avstängd

ok,tänkte fel först.
jag tror dom kommer va bättre än amd ett bra tag till men det som återstår o se är hur mycket bättre som blir

Permalänk
Medlem

om intel lyssnar: Kör allt på Core 2 Duo nu och låt de kvarvarande Netburst gå ut som budget varianter.

Synd att intel inte läser vårat forum

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag köpte ny dator för ett halvår sen, så jag tror jag väntar lite med att uppgradera. Men visst verkar de trevliga...

Får se vad AMD svarar med. Om de väntar tills 2008 är de råkörda.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
om intel lyssnar: Kör allt på Core 2 Duo nu och låt de kvarvarande Netburst gå ut som budget varianter.

Synd att intel inte läser vårat forum

Läste du nyheten?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Visst verkar Core 2 Duo väldigt lovande! AMD får nog släppa något innan 2008 om de vill vara med i leken, fast helt slutkörda tror jag verkligen inte att de är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Läste du nyheten?

Jo, men någon skrev här att större delen av intels produktion, fortfarane är Pentium D, vilket jag hoppas att de ska ge upp.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Jo, men någon skrev här att större delen av intels produktion, fortfarane är Pentium D, vilket jag hoppas att de ska ge upp.

Då stämmer det ju, för budget prollarna säljer bra.

Permalänk
Medlem

Få vet den verkliga historien bakom Core...

Allt grundar sig i att Intels företagsledning är OTROLIGT kåta i netburst tekniken. Hela ledningen var stormkära i den hotta kärnan och skröt om att den, i pricip när som helst kommer att nå 10Ghz.

Intels styrelse som sist och slutligen håller i spakarna blev till slut trötta på alla lögner och humbug och praktiskt taget tvingade företagsledningen att fasa ut netburst. Styrelsen anser att ledningens privata åsikter nu inte längre kunde styra ett helt multinationellt företags framgång. Degan kom, och netburst fasades ur. Detta ledde ju förståss till många mardrömmar och djupa traumor för de inbitna netburst fantasterna som anser att Netburst är alla kärnors moder. Hur fan kunde det gå såhär?

Företagsledningen grät oavbrutet genom många många möten innan de kom fram till att någonting måste göras. Killarna hade ju faktiskt redan en annan processor färdig planerad och klar, med dubbla kärnor och 64-bitars instruktioner. Core 2 duo heter den, men den var inte alls lika VARM som gamla godingen netburst. Vad fan skall man med en sån till? Den blir ju inte ens tillräckligt varm när man klockar den tyckte ledningen.

Tillslut fördes en otroligt smart plan fram. Ordern från styrelsen involverade inte hur många nya äckligt kalla processorer som skall tillverkas. Därför bestämde sig ledningen att knappt några sådana skulle tillverkas. Detta skulle leda till att folk helt tappar nerverna och flippar ur på att inga nya CPUs finns att få tag i DÅ introducerar Intel igen sin gamla uppklockad/uphottade netbrust. I och med detta drag kommer snart netburst dominera marknaden igen.

Detta är alltså helt otroligt. Allt info om planen om netburst och den nya CPUn får man tag i från läckta mötesprotokoll!!!! Sök upp själva och läs hur Intal planerar pinka oss alla i ögonen igen! Helt sjukt, jag tänker aldrig köpa Intel.

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Vem fan är inte det? Netburst var ett sjukt hån mot datorkomponenter. Hellre G4.

I alla fall ska bli kul att läsa vad folk i praktiken tycker om prollarna. Vad testsajter säger tar jag med en nypa salt fast C2D ser bra ut.

Ingen prolle jag kommer njuta av i dagsläget dock. Långt kvar innan jag har råd att slänga ut P4:an.

varför ska man ta det med en nypa salt om precis alla olika testsiter har fått samma resultat?

logik vinner över fanboyism any day, punk.

Visa signatur

Byggaren

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoinT
varför ska man ta det med en nypa salt om precis alla olika testsiter har fått samma resultat?

logik vinner över fanboyism any day, punk.

Det fan fan det roligaste/sorgligaste jag har läst på länge. Han skrev ju tom att han hade en P4 och du kallar han en fanboy. Samtidigt avslutar du det som du vore Clintan i någon spagettiwestern.

Klockrent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nigle
text

Shit vad smart du är, tänker ett steg längre och förstår att nästa processor inte kommer vara bra och väljer därför bort bästa alternativet i dagsläget.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Shit vad smart du är, tänker ett steg längre och förstår att nästa processor inte kommer vara bra och väljer därför bort bästa alternativet i dagsläget.

Ja kanske det var dåligt humor men jag försökte vara lustig. Jag var ironisk. :-s

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nigle
Ja kanske det var dåligt humor men jag försökte vara lustig. Jag var ironisk. :-s

Ok, sånt är svårt på internet med alla nötter som ränner runt överallt så tar man lätt sånt seriöst.

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pSyChO
Ok, sånt är svårt på internet med alla nötter som ränner runt överallt så tar man lätt sånt seriöst.

Man tar ju nästan illa upp, du gav mig typ en 10 poängs idiotförklarning Ja nötter finns det ju gott om, med lite god tur har jag startat en av de dummaste rykten internet skådat. yeehaa

Visa signatur

DN1D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PoinT
logik vinner över fanboyism any day, punk.

Vadan detta oemotståndliga begär att provocera fram "fanboy"-diskussioner? Ge er nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nigle
Text

Hehe, dags och införskaffa?

http://zapatopi.net/afdb/

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Ska beställa en Core 2 Duo E6600 för att bygga en lanparty dator. Som jag lätt kan stoppa ner i ryggsäcken. Sen är det bara att invänta ett lämpligt mBTX moderkort. mBTX chassit blir antingen ett Thermaltake Tuba eller en framtida mBTX version av Apevias Q-XPACK. 2 GB DDR2-minnen och mitt gamla Geforce 6600GT 256 MB.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte hittar någon information om Merom på intels hemsida? Går man in under "mobile" så kommer man ändå till Conroe (för bärbara?) och inte Merom.

Merom är mycket intressant i mina ögon. 5-10% mindre prestanda än motsvarande Conroe, men med ett TDP-värde på runt hälften!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Jag har väntat nu i flera månader på att köpa mig en ny dator (amd x2 64) sedan när jag sitter och letar info om vilken prolle jag ska köpa så ser jag att amd tänker sänka sina prollar med upp till 50%. Damn! så jag väntar ytterligare ett tag på att dom ska sjunka i pris, och så kommer då dagen när dom blir nästan gratis. Vad händer då? Jo, man läser om en Intel prolle som är mycket bättre... förbaskat! nu får jag vänta ytterligare nästan en månad innan dom släpps. Det är synnerligen frustrerande att försöka hålla sig på topp inom hårdvaran