Half-Life 2: Episode Two

Permalänk
Medlem

Half-Life 2: Episode Two

Dykt upp en ny trailer! Om man jämför med den första som släpptes så ser man att grafiken redan har förbättrats till det bättre. Speciellt i scenen där Vortegaunten bär Alyx.

Extended HL2: EP2 trailer released
http://www.fz.se/filarkiv/?file=mov/half-life_2_episode_two/ep2_teaser01x_720p.wmv

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Denna var riktigt nice. När metallen blir förvriden på bron och Vortegaunt inne i grottan såg riktigt bra ut. Mini-stridern, eller vad den nu heter, verkar lite småtuff med, ser verkligen fram mot att köra detta.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Jag spelar sällan spel. Men jag måste säga att musiken i hl2-serien har varit grymt bra, även i den här teasern!

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

På sista tiden har jag blivit en riktig Half-Life nörd.

Det som stör mig är att jag inte har klarat Half-Life. Bra tvåan och E1.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Isch.... finns det nån annan länk jag kan ladda ner ifrån?
FZ's funkar aldrig längre -_-

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Verkar onekligen ballt. Gillar hur bron deformerar sig och tillslut kollapsar, samt chockvågen som svepte förbi precis innan. De nya varelserna såg också unika och intressanta ut.

Har inte lirat Episode One då det ska tydligen vara så jäkla kort, men denna trailer har fått mig in på andra tankar. Knallar nog ner till närmaste spelbutik snart och köper det.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Denna var riktigt nice. När metallen blir förvriden på bron och Vortegaunt inne i grottan såg riktigt bra ut. Mini-stridern, eller vad den nu heter, verkar lite småtuff med, ser verkligen fram mot att köra detta.

Tror den kallas Tripod!? Intressant att i första trailern var de blå nu är de gröna. Valve tyckte väl att grönt passar bättre i skogsmiljö.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Såg ju trevligt värre ut, är det någon som vet när det kommer? Antar att dt är ett antal månader bort dock...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
På sista tiden har jag blivit en riktig Half-Life nörd.

Det som stör mig är att jag inte har klarat Half-Life. Bra tvåan och E1.

You know what to do...
Ser grymmt mycket fram emot Ep2 och eftersom TF2 och framförallt Portal kommer med så råder det inga större tvivel för mig ifall jag ska köpa det eller inte.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Hedersmedlem

Jobbar de på TF2 än verkligen? Känns lite som DN Forever på "något" vis.
Edit: Kollade upp lite, verkar som att det är på G trots allt.

On topic, Episode Two blir ett solklart köp efter allt nöje man hade i Episode One. Kort, javisst, men billigt och väl prisvärt!

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Tror den kallas Tripod!? Intressant att i första trailern var de blå nu är de gröna. Valve tyckte väl att grönt passar bättre i skogsmiljö.

Heter hunter har jag bestämt för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Såg ju trevligt värre ut, är det någon som vet när det kommer? Antar att dt är ett antal månader bort dock...

Inte säker men runt december har jag hört

Permalänk
Medlem

Det där såg verkligen glassigt ut, jag ser verkligen fram emot att få strida lite i stora skogsmiljöer så som det ser ut i filmen. Det är alldeles för lite sånt i HL serien tycker jag
Men filmen såg riktigt het ut, ett självklart köp för mig i alla fall.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Sötast

Vad tyckte ni om TF2 trailern då? Jag bara satt å halv-gapade.... "Öh, va?"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raxor
Heter hunter har jag bestämt för mig att dom kallas

Yep, tripod är nog något från scary movie 4

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ja, det stämmer!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut. Ett defenitivt köp, hoppas bara på lite längre än Episode One.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Säger som andra; ett givet köp. Gillar också att det delvis verkar utspela sig i naturen. Hoppas bara att Ep 2 är längre än ettan.

Permalänk

Re: Half-Life 2: Episode Two

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
grafiken redan har förbättrats till det bättre[/url] [/B]

Det där låter lite konstigt ^^

Detta är givet köp för att TF2 följer med... tjihoo!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Half-Life 2: Episode Two

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Det där låter lite konstigt ^^

Detta är givet köp för att TF2 följer med... tjihoo!

Var väldigt trött då!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Jämförelse mellan första och andra trailern:

http://upload.fsfg.se/images/hl2/ep2/HL2ep2teaser_1.jpg

http://upload.fsfg.se/images/hl2/ep2/HL2ep2teaser_2.jpg

Ganska markant förbättring måste jag säga.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Sötast

Enorm skillnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
Ganska markant förbättring måste jag säga.

Jag gillade den första bliden. Det fanns mer träd och natur i den. Fick mig nästan att hoppas på en mer "open-ended" gameplay.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesper_o
Jag gillade den första bliden. Det fanns mer träd och natur i den.

Ehm, snarare mindre. Kolla bara på marken, nästan inget gräs och inga växter. Kanske något färre träd i den senare versionen men de som finns är desto snyggare.

Edit:
"Like Episode 1, Episode 2 has a specific focus. In Episode 1, that focus was Alyx and how she aided and interacted with the player throughout the game. With Episode 2 we're given larger, less-linear levels and new vehicles to drive around in them."

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

tror nog dom ändrade till gröna hunters för att det vore mer logiskt i en skogs miljö, combines ska ju vara LITE smarta iallafall!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
tror nog dom ändrade till gröna hunters för att det vore mer logiskt i en skogs miljö, combines ska ju vara LITE smarta iallafall!

Lite? De är nog rätt smarta egentligen ska du se Visst i spele känns de rätt dumma, men hade du vågat spela om denna bild varit sann?

[Bildtext:]Ehmm. det är ryska tror jag

Ser fram imot, hl2:episode2 hoppas verkligen inte de sabbar hl-serien med tre kort-spels scenarion!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan_s
"Like Episode 1, Episode 2 has a specific focus. In Episode 1, that focus was Alyx and how she aided and interacted with the player throughout the game. With Episode 2 we're given larger, less-linear levels and new vehicles to drive around in them."

På tiden med "less-linear levels". Jag har länge varit frustrerad med HL-seriens trångsynta tunnelaproach till fps-spel.

Det första jag brukar göra när jag kommer till ett stort öppet område i ett spel är att funder "humm, undrar vart jag skulle kunna gå här då...". Problemet med hl och otaliga andra spel är att man bara kan gå vidare till ett speciellt ställe, vilket tyvärr ofta är allt för tydligt utmarkerat. Skogskanten i den första bilden gjorde mig lite hoppfull på att man skulle kunna utforska skogen eller liknande. Jan får en kick av att kunna utforska en bana själv och inte få den slängd i ansiktet.

Permalänk
Medlem

Ny filmklipp på Episode Two, Team Fortress 2 och Portal nästa vecka.
http://www.steampowered.com/Steam/Marketing/message/723/?l=En...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Fz funkade inte för mig, här en ny mirror för er som vill se.

http://www.halflife2.nu/nyheter/?id=6198

Jag säger bara heeerregud jag blir nästan sugen på att köpa episode 1 bara för att inte missa handlingen.

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [