Call of Juarez allt som GUN inte var? (Västern FPS)

Permalänk
Medlem

verkar lite små härligt men gubbarna känns lite som om dom glider fram, en som kom ned för en trappa liksom gled ner...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Grymt bra demo och splashscreenen på slutet nämner det heliga ordet "coop" så det blir ett köp för min del - nu ska jag spela Ray igen och skjuta syndare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
VÄNTA ETT TAG HÄR! varför släpper dom en tysk demo nu och en vettig i augusti säg inte att det är en hög med tyskar som sitter och knåpar ihop spelet. Musik kan tyskar göra men spel och film är dom totalt värdelösa på.

Oh yes, konkreta exempel på ett sådant uttalande är ett måste.

Om vi bortser från FPS då, råkar du veta vad Gothic är eller Gothic 2...eller nu ska jag bli helt galen och nämna ett spel som inte är ute än, Gothic 3.
Spellforce och Spellforce 2 kan man nog nämna också.

Att säga att tyskar inte kan göra spel är inte vidare genomtänkt.
Deras spel brukar inte bli särskilt hypade men de lyckas alltid vara nytänkande och bjuder ofta på titlar som avviker från dagens HL och Diablo kloner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Oh yes, konkreta exempel på ett sådant uttalande är ett måste.

Om vi bortser från FPS då, råkar du veta vad Gothic är eller Gothic 2...eller nu ska jag bli helt galen och nämna ett spel som inte är ute än, Gothic 3.
Spellforce och Spellforce 2 kan man nog nämna också.

Att säga att tyskar inte kan göra spel är inte vidare genomtänkt.
Deras spel brukar inte bli särskilt hypade men de lyckas alltid vara nytänkande och bjuder ofta på titlar som avviker från dagens HL och Diablo kloner.

ja det är ett konstigt utalande. Men jag står för att mitt utalande var konstigt. Jag säger som jag sa innan det finns inget tyskt spel som har tilltalat mig hittills och dom jag har spelat har inte ens varit medelbra men det finns säkert något tysktspel som jag inte har kört som är riktigt bra. om det är några fler frågor kan vi ta det via PM och så fortsätter vi prata om Call of Juarez i den här tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
ja det är ett konstigt utalande. Men jag står för att mitt utalande var konstigt. Jag säger som jag sa innan det finns inget tyskt spel som har tilltalat mig hittills och dom jag har spelat har inte ens varit medelbra men det finns säkert något tysktspel som jag inte har kört som är riktigt bra. om det är några fler frågor kan vi ta det via PM och så fortsätter vi prata om Call of Juarez i den här tråden.

Jag tror inte att du förstår hur konstigt det faktiskt var.
Call of Juarez är inte tyskt till att börja med, Ubisoft är franskägt och Techland är polskt.

Så mycket till tålamod har jag inte så jag ska börja läxa upp dig via PM, din bror verkar redan ha tillräcklig koll för att kunna visa dig tyska spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Jag tror inte att du förstår hur konstigt det faktiskt var.
Call of Juarez är inte tyskt till att börja med, Ubisoft är franskägt och Techland är polskt.

Så mycket till tålamod har jag inte så jag ska börja läxa upp dig via PM, din bror verkar redan ha tillräcklig koll för att kunna visa dig tyska spel.

jag vet exakt hur konstigt DU tyckte det var, JAG har bara dåliga erfarenheter av tyska spel. Jag har aldrig sagt att call of juarez är tyskt jag blev orolig då en tÿsk demo hade kommit ut och jag fick för mig att riktiga demot skulle komma ut i augusti. Men jag ska kolla på gothic spelen och se om jag blir frälst av tyska spelskapare. spellforce 2 rör jag inte pga starforce.

på tal om ingenting så heter det erfarenhet och inte fördommar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
jag vet exakt hur konstigt DU tyckte det var, JAG har bara dåliga erfarenheter av tyska spel. Jag har aldrig sagt att call of juarez är tyskt jag blev orolig då en tÿsk demo hade kommit ut och jag fick för mig att riktiga demot skulle komma ut i augusti. Men jag ska kolla på gothic spelen och se om jag blir frälst av tyska spelskapare. spellforce 2 rör jag inte pga starforce.

på tal om ingenting så heter det erfarenhet och inte fördommar.

Du vet det va!!! Bra, får jag en kram nu så förlåter jag dig .

På tal om det du sa det om Starforce, är det någon som läst något om vad de ska använda för "skydd"? Så det inte är något crap som Starforce det vill säga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lyrisius
Du vet det va!!! Bra, får jag en kram nu så förlåter jag dig .

På tal om det du sa det om Starforce, är det någon som läst något om vad de ska använda för "skydd"? Så det inte är något crap som Starforce det vill säga.

åh nej där slog du huvudet på spiken! brukar inte ubisoft ofta använda starforce *sitter och skakar i stolen av rädsla*?

Permalänk
Medlem

eh nej dom har sen en tid tillbaka sagt upp all starforce på spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
eh nej dom har sen en tid tillbaka sagt upp all starforce på spel.

Haleluja! Tack för att du sprider denna viktiga fakta

Permalänk
Medlem

Edit: hrm, missade visst att det fanns 2 sidor i tråden *visslar oskyldigt*

Permalänk
Medlem

fan vilket jävla lir, ursäkta franskan men det är sjuuuukt vad snyggt det är

körde igång demot på 1024, allt på max, var som att se ett bildspel från vilda västern, gick trögt som fan, spelbart om jag drar ner allt på minimum dock detta spel måste testas igen i slutet av augusti när man sitter med ny dator
laddningstiderna var lite i värsta laget på min burk
hittade lite screens från coj-sidan, sjukt snygga

http://www.coj-game.com/images/scr/big/call_of_juarez-038.jpg
http://www.coj-game.com/images/scr/big/call_of_juarez-035.jpg
http://www.coj-game.com/images/scr/big/call_of_juarez-044.jpg
http://www.coj-game.com/images/scr/big/call_of_juarez-040.jpg
http://www.coj-game.com/images/scr/big/call_of_juarez-039.jpg
http://www.coj-game.com/images/scr/big/call_of_juarez-050.jpg
http://www.coj-game.com/images/scr/big/call_of_juarez-018.jpg

edit: går det inte att ha lägre upplösning än 1024*768 btw? verkar inte funka för mig att sänka mer

edit2: egentligen kan man inte skjuta djur i spelet, men jag testade att sikta precis brevid min häst, och drog av några skott, och några av dom blev lite skeva och drog in i hästen.. då kom det upp en varningsruta..

sköt ett skott till

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

detta spel är OTROLIGT!! :D:D
har lirat igenom demon och kan inte vänta längre tills hela liret kommer ut!
tycker att det verkar vara bättre än crysis.eftersom western genre'n tilltalar mig mera än nått spel som utspelas typ år 2070
dock skulle jag vilja skjuta lite i liken efter man dödat dem(bara för att få ut lite extra ilska)

Permalänk
Medlem

spelat det om och om igen på hard hela morgonen, älskar "stadsbanan", sjukt härlig känsla

Sn4rk, om du vill få ut lite extra ilska så ska du när det är såndär bullet-time (concentration eller vad de kallar det?) skjuta iväg så många skott på en snubbe så snabbt du kan, då får han sig en liten flygtur och blodet sprutar

edit: lyckades just få tag på avsågat hagelgevär + nån liten kärring-pistol, kul att köra duo

första ggn smög jag bara förbi indian-"lägret", men nu så dödade jag dom och lekte runt bland vapnena ist

http://linje12.net/katana/coj4.jpg

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Laddningstider FTW!!!

Fy fan säger jag, värre än BF2, och så jävla snyggt är det inte så det ska motivera 5 minuter laddning. Ok min dator är inte top of the line men jag kan spela på maxade inställningar i 1024x768.

Sen störde mig väldigt mycket på "bära saker"-funktionen.
När man skulle sno sadeln till hästen så använder han sin magiska kraft för att få sadeln att sväva rakt framför sig vilket leder till att man inte se ett skit.
Om jag vinklar upp den så jag kan se under den men det måste se riktigt kul ut när jag gömmer mig för "bonden".
"Åhh kolla... där svävar min sadel ovanför dom där tunnorna där borta".

Dock är det grymt skönt med bullet time, man önskar dock att man hade ett fet kulspruta istället för puffror med 6 skott :D.

Permalänk
Medlem

chilly_schrimp: använd winrar och extracta data-mappen i Data0.pak i coj-mappen å sen ta bort/byt namn på Data0.pak, så laddar det en del snabbare

lekte runt lite bland filerna och fixade så man får börja med lite extra vapen, tex 2x quickshooters, avsågad hagelbrakare å dynamitgubbar
http://linje12.net/katana/coj_weaponthingie.rar

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta spel var rätt slarvigt. Man fick först å främst bara testa den trista revolvern. Sen så va spelet sjukt krävande och som någon beskriv så glider faktiskt gubbarna fram. Man har ingen som helst känsla vart gubbarna kommer ifrån och många ggr känns det som skottet gick igenom dom. En annan sak är att inte titta ner på sina fötter, för det ser rent förjävligt ut när han springer. Detta måste dom släppt som hastigast för få lite extra pengar i kassan fort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
chilly_schrimp: använd winrar och extracta data-mappen i Data0.pak i coj-mappen å sen ta bort/byt namn på Data0.pak, så laddar det en del snabbare :)[/url]

Ja lite snabbare gick det faktiskt, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
Jag tycker detta spel var rätt slarvigt. Man fick först å främst bara testa den trista revolvern. Sen så va spelet sjukt krävande och som någon beskriv så glider faktiskt gubbarna fram. Man har ingen som helst känsla vart gubbarna kommer ifrån och många ggr känns det som skottet gick igenom dom. En annan sak är att inte titta ner på sina fötter, för det ser rent förjävligt ut när han springer. Detta måste dom släppt som hastigast för få lite extra pengar i kassan fort.

vad har du på för grafik om du klagar på den? :/
sen så har nog du spelat lite slarvigt igenom demot om du inte märkt att det finns hagelbrakare/avsågade hagelbrakare

Permalänk
Medlem

Spelmässigt kan det nog bli ett riktigt bra spel. Grafikmässigt måste jag säga att de gick segt. Du kan antingen välja att köra PS 3.0 utan AA eller PS 2.0 med AA men då förlorar du "Depth of Field" vilket gör att allting känns mörkt och tråkigt.

Sedan att fpsen låg på snitt 20-30 gjorde inte saken bättre...

Du måste i snitt ha ett x1900xtx som pallar ps 3.0 och AA för att du ska få grafik som ni ser på screenshotsen.

Spelar du spelet i 1024 ps 3.0 utan AA så ser det rent ut sagt riktigt jävla illa ut. Pixlar överallt och grafiken skär rakt in i ögat.

Usch!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
VÄNTA ETT TAG HÄR! varför släpper dom en tysk demo nu och en vettig i augusti säg inte att det är en hög med tyskar som sitter och knåpar ihop spelet. Musik kan tyskar göra men spel och film är dom totalt värdelösa på.

Haha nämn nån bra musik eller ett bra band från Tyskland?
Tror mer på deras spel än deras musik.

Ska bli grymt kul att spela.
Klarade av GUN och har väntat på något nytt sens dess!

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Haha nämn nån bra musik eller ett bra band från Tyskland?
Tror mer på deras spel än deras musik.

Ska bli grymt kul att spela.
Klarade av GUN och har väntat på något nytt sens dess!

Blümchen!!!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Eftersom Gun var bland de värsta jag någonsin testat måste deta vara bättre frågan är bara hur mkt. Det ser iaf mkt bättre ut!

btw mitt 3000 inlägg

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Haha nämn nån bra musik eller ett bra band från Tyskland?

GammaRay, Primal Fear, Rage, Running Wild, Tankard, Paragon, Rebellion och Grave digger.

Tyskar kan göra bra musik. (och som sagt mitt utalande speglade enbart mina erfarenheter.)

ont: Jag blev lite smått besviken på spelet fast det kan bero på att jag bara kört den tyska versionen hittills. Var det bara jag som kände mig "odödlig" och kunde springa in i strider väldigt lätt och fienden var löjligt enkla att skjuta ner? Visst jag körde på "mittel" och det var en tidig bana... ähh det löser sig nog när man sitter med hela spelet i handen.

Permalänk

Tycker inte det är nån grafisk sensation precis, inte ens i 1680x1050. Nej, blir inget köp för min del.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

tycker grafiken är helt OK, å då kör jag ändå bara i 1024, det mesta på low (några saker på medium) samt 2 eller 4x AA menkan ju vara för att dendär stadsbanan är så jävla härlig som jag tycker det ser bra ut

givet köp för mig, sen att de klämt in coop också är som lite extra grädde på moset

enda jobbiga i demot är hint-rutorna som kommer upp.. har lekt runt bland filerna men inte lyckats få bort dom.. satt och spelade demot om och om igen hela helgen typ, efter några timmar så blir hint-rutorna rätt jobbiga :<

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

När man ska sno hästen, vart hittar man sadeln?

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrra
När man ska sno hästen, vart hittar man sadeln?

Övervåningen i det närliggande huset.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa

edit2: egentligen kan man inte skjuta djur i spelet, men jag testade att sikta precis brevid min häst, och drog av några skott, och några av dom blev lite skeva och drog in i hästen.. då kom det upp en varningsruta..

http://linje12.net/katana/coj1.jpg
sköt ett skott till
http://linje12.net/katana/coj2.jpg

Så man har ingen riktig frihet i spelet alltså?
Det känns så fel när spelmakarna moraliserar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av H-can
Haha nämn nån bra musik eller ett bra band från Tyskland?
Tror mer på deras spel än deras musik.

Ska bli grymt kul att spela.
Klarade av GUN och har väntat på något nytt sens dess!

Rammstein, Kraftwerk, Boney M, Scorpions, Alphaville, Modern Talking och Scooter. Tyska band som fått hits i omvärlden.

Mer ontopic, är demot värt att ladda ner?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Mer ontopic, är demot värt att ladda ner?

lirade det hela helgen, om och om igen.. (ja)

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!